morsan Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 Leste nettopp dette - artig analogi: ''Det er ikke som om vi heiser flagget på 17. mai for å styrke høyrearmen. Dette er et signal til jordas ledere om at vi går mot en oppvarming av jorda som har ufattelige konsekvenser. Denne aksjonen kan sammenlignes med vardetenningen i gamle dager, sier Solheim til VG Nett'' 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 ''Vi slukket lysene, og tok barne ut på biltur for å vise dem at folk ønsker å stå sammen om en symbolhandling for å vise at vi ønsker å verne miljøet'' Biltur for å vise at verden står sammen om å verne om miljøet? Blir ikke det litt feil? ''Biltur for å vise at verden står sammen om å verne om miljøet? Blir ikke det litt feil?'' He he, jeg ser poenget ditt. Det hadde selvsagt vært bedre for miljøet om vi hadde gått en tur. Men da hadde vi ikke kommet oss til et skikkelig utsiktspunkt. På den annen side hadde det vært bedre om vi lot være å dra, så kunne barna mine levd i den illusjonen at mange var med på markeringen. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 Jeg kan vedde på at jeg gjør mye mer i praksis enn de fleste som var med i går. At man ikke deltar på meningsløse symbolhandlinger har ingen verdens ting å gjøre med hvor mye man bryr seg om noe. Hva du gjør i praksis vet jeg ikke noe om. På samme måte som du ikke vet hva de som deltok i går gjør i praksis. Men de som var med på symbolhandlingen, viste i det minste en holdning om at de bryr seg. 0 Siter
Saphira Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 Hva du gjør i praksis vet jeg ikke noe om. På samme måte som du ikke vet hva de som deltok i går gjør i praksis. Men de som var med på symbolhandlingen, viste i det minste en holdning om at de bryr seg. Signerer Ulvinnen. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 Leste nettopp dette - artig analogi: ''Det er ikke som om vi heiser flagget på 17. mai for å styrke høyrearmen. Dette er et signal til jordas ledere om at vi går mot en oppvarming av jorda som har ufattelige konsekvenser. Denne aksjonen kan sammenlignes med vardetenningen i gamle dager, sier Solheim til VG Nett'' Den der var fin. En god beskrivelse på hva en symbolhandling er. Og det er tydligvis nødvendig å forklare det, når man ser hva mange i denne tråden skriver. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 Leste om det der nå.... ergo noen timer for sent til å delta... Hører radio hver dag + og satt og koste meg med to aviser i går. Men det der fikk jeg ikke med meg... 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 Leste om det der nå.... ergo noen timer for sent til å delta... Hører radio hver dag + og satt og koste meg med to aviser i går. Men det der fikk jeg ikke med meg... 0 Siter
cathlin Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 Det har jeg også lurt på. Jeg skjønner meg lite på symbolske handlinger. 0 Siter
cathlin Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 En symbolsk handling som kanskje får mennesker til å tenke litt mer bevisst på dette med strømbruk? Vi hadde en uvanlig, fredlig og veldig koselig time med levende lys og brettspill. Okei. Ja. At ved å gjøre en symbolsk handling som blir man mer bevisst. Okei. 0 Siter
morsan Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 Jeg skjønner meg lite på symbolske handlinger. Som Erik Solheim sa: Man heiser ikke flagget på 17. mai for å trene armmusklene;-) 0 Siter
cathlin Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 Som Erik Solheim sa: Man heiser ikke flagget på 17. mai for å trene armmusklene;-) Nei, men hva betyr det, da? At man bryr seg mye om norges nasjonaldag? Og hvis man ikke vifter med flagget den dagen, så bryr man seg ikke? 0 Siter
henrikke71 Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 Leste nettopp dette - artig analogi: ''Det er ikke som om vi heiser flagget på 17. mai for å styrke høyrearmen. Dette er et signal til jordas ledere om at vi går mot en oppvarming av jorda som har ufattelige konsekvenser. Denne aksjonen kan sammenlignes med vardetenningen i gamle dager, sier Solheim til VG Nett'' Fint innlegg. Jeg blir helt overraska når jeg leser at noen mener de gjør dette for naboenes skyld. 0 Siter
morsan Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 Fint innlegg. Jeg blir helt overraska når jeg leser at noen mener de gjør dette for naboenes skyld. Er det noen som har sagt at de gjør det for naboens skyld, da? Det er vel heller at noen reagerer på at naboene IKKE har gjort det? 0 Siter
henrikke71 Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 Er det noen som har sagt at de gjør det for naboens skyld, da? Det er vel heller at noen reagerer på at naboene IKKE har gjort det? Nei, sorry, det er meg som overfortolker igjen. 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 Okei. Ja. At ved å gjøre en symbolsk handling som blir man mer bevisst. Okei. Hehe, du høres ut som en sur og tverr tenåring. 0 Siter
cathlin Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 Hehe, du høres ut som en sur og tverr tenåring. Okei:-) Jeg tenkte høyt for å prøve å forstå greia, og kjenner meg ikke sur. 0 Siter
morsan Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 Ikke bare mister jeg lys og varme når strømmen går - men jeg mister vannet også :-( Så jeg er virkelig av de som ofrer meg :-) Jeg må si jeg er overrasket over at noen i Norge i dag har såpass ustabil levering av strøm! Og hvorfor tar et vannet også? Har du elektrisk punkpe? Jeg har flere minner fra da jeg var barn at strømmen gikk og vi satt der med stearinlysene tent, og jeg har enda fler minner av at tv-signalenee forsvant når det var storm rundt fjellet der tv-masten stod (står). Men jeg kan ikke huske at strømmen har gått én eneste gang etter at sønnen min ble født for snart 12 år siden - selv ikke etter tordenvær. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 Jeg må si jeg er overrasket over at noen i Norge i dag har såpass ustabil levering av strøm! Og hvorfor tar et vannet også? Har du elektrisk punkpe? Jeg har flere minner fra da jeg var barn at strømmen gikk og vi satt der med stearinlysene tent, og jeg har enda fler minner av at tv-signalenee forsvant når det var storm rundt fjellet der tv-masten stod (står). Men jeg kan ikke huske at strømmen har gått én eneste gang etter at sønnen min ble født for snart 12 år siden - selv ikke etter tordenvær. ''Men jeg kan ikke huske at strømmen har gått én eneste gang etter at sønnen min ble født for snart 12 år siden - selv ikke etter tordenvær.'' Kan du ikke? Strømmen går ikke så ofte, men senest i løpet av det siste året har den gått et par ganger, og det gjorde den i mellom der vi bodde før også (begge steder i Oslo). Og da snakker jeg selvfølgelig ikke om brudd som bare gjelder huset vårt. 0 Siter
morsan Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 ''Men jeg kan ikke huske at strømmen har gått én eneste gang etter at sønnen min ble født for snart 12 år siden - selv ikke etter tordenvær.'' Kan du ikke? Strømmen går ikke så ofte, men senest i løpet av det siste året har den gått et par ganger, og det gjorde den i mellom der vi bodde før også (begge steder i Oslo). Og da snakker jeg selvfølgelig ikke om brudd som bare gjelder huset vårt. Nei, det kan jeg ikke huske. Men det har nok forekommet kortvarige strømbrudd mens vi ikke har vært hjemme. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 Nei, det kan jeg ikke huske. Men det har nok forekommet kortvarige strømbrudd mens vi ikke har vært hjemme. Noe av det mest irriterende med slike kortvarige strømbrudd er nullstillingen av all elektronikken og alle klokkene som må stilles! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.