Gå til innhold

husk å slukke lyset!

Gjest Du blir vel med på dette!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste nettopp dette - artig analogi:

''Det er ikke som om vi heiser flagget på 17. mai for å styrke høyrearmen. Dette er et signal til jordas ledere om at vi går mot en oppvarming av jorda som har ufattelige konsekvenser. Denne aksjonen kan sammenlignes med vardetenningen i gamle dager, sier Solheim til VG Nett''

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

14

• morsan

12

• cathlin

11

• Colette

8

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ulvinnen
Skrevet

''Vi slukket lysene, og tok barne ut på biltur for å vise dem at folk ønsker å stå sammen om en symbolhandling for å vise at vi ønsker å verne miljøet''

Biltur for å vise at verden står sammen om å verne om miljøet? Blir ikke det litt feil?

''Biltur for å vise at verden står sammen om å verne om miljøet? Blir ikke det litt feil?''

He he, jeg ser poenget ditt. Det hadde selvsagt vært bedre for miljøet om vi hadde gått en tur. Men da hadde vi ikke kommet oss til et skikkelig utsiktspunkt. På den annen side hadde det vært bedre om vi lot være å dra, så kunne barna mine levd i den illusjonen at mange var med på markeringen.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg kan vedde på at jeg gjør mye mer i praksis enn de fleste som var med i går. At man ikke deltar på meningsløse symbolhandlinger har ingen verdens ting å gjøre med hvor mye man bryr seg om noe.

Hva du gjør i praksis vet jeg ikke noe om. På samme måte som du ikke vet hva de som deltok i går gjør i praksis. Men de som var med på symbolhandlingen, viste i det minste en holdning om at de bryr seg.

Skrevet

Hva du gjør i praksis vet jeg ikke noe om. På samme måte som du ikke vet hva de som deltok i går gjør i praksis. Men de som var med på symbolhandlingen, viste i det minste en holdning om at de bryr seg.

Signerer Ulvinnen.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

''Det er ikke som om vi heiser flagget på 17. mai for å styrke høyrearmen. Dette er et signal til jordas ledere om at vi går mot en oppvarming av jorda som har ufattelige konsekvenser. Denne aksjonen kan sammenlignes med vardetenningen i gamle dager, sier Solheim til VG Nett''

Den der var fin. En god beskrivelse på hva en symbolhandling er. Og det er tydligvis nødvendig å forklare det, når man ser hva mange i denne tråden skriver.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Leste om det der nå.... ergo noen timer for sent til å delta...

Hører radio hver dag + og satt og koste meg med to aviser i går. Men det der fikk jeg ikke med meg...

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Leste om det der nå.... ergo noen timer for sent til å delta...

Hører radio hver dag + og satt og koste meg med to aviser i går. Men det der fikk jeg ikke med meg...

Skrevet

Det har jeg også lurt på.

Jeg skjønner meg lite på symbolske handlinger.

Skrevet

En symbolsk handling som kanskje får mennesker til å tenke litt mer bevisst på dette med strømbruk?

Vi hadde en uvanlig, fredlig og veldig koselig time med levende lys og brettspill.

Okei. Ja. At ved å gjøre en symbolsk handling som blir man mer bevisst. Okei.

Skrevet

Jeg skjønner meg lite på symbolske handlinger.

Som Erik Solheim sa: Man heiser ikke flagget på 17. mai for å trene armmusklene;-)

Skrevet

Som Erik Solheim sa: Man heiser ikke flagget på 17. mai for å trene armmusklene;-)

Nei, men hva betyr det, da? At man bryr seg mye om norges nasjonaldag? Og hvis man ikke vifter med flagget den dagen, så bryr man seg ikke?

Skrevet

Fint innlegg. Jeg blir helt overraska når jeg leser at noen mener de gjør dette for naboenes skyld.

Skrevet

Fint innlegg. Jeg blir helt overraska når jeg leser at noen mener de gjør dette for naboenes skyld.

Er det noen som har sagt at de gjør det for naboens skyld, da? Det er vel heller at noen reagerer på at naboene IKKE har gjort det?

Skrevet

Er det noen som har sagt at de gjør det for naboens skyld, da? Det er vel heller at noen reagerer på at naboene IKKE har gjort det?

Nei, sorry, det er meg som overfortolker igjen.

trollemor;o)
Skrevet

Okei. Ja. At ved å gjøre en symbolsk handling som blir man mer bevisst. Okei.

Hehe, du høres ut som en sur og tverr tenåring.

Skrevet

Hehe, du høres ut som en sur og tverr tenåring.

Okei:-) Jeg tenkte høyt for å prøve å forstå greia, og kjenner meg ikke sur.

Skrevet

Ikke bare mister jeg lys og varme når strømmen går - men jeg mister vannet også :-( Så jeg er virkelig av de som ofrer meg :-)

Jeg må si jeg er overrasket over at noen i Norge i dag har såpass ustabil levering av strøm! Og hvorfor tar et vannet også? Har du elektrisk punkpe?

Jeg har flere minner fra da jeg var barn at strømmen gikk og vi satt der med stearinlysene tent, og jeg har enda fler minner av at tv-signalenee forsvant når det var storm rundt fjellet der tv-masten stod (står). Men jeg kan ikke huske at strømmen har gått én eneste gang etter at sønnen min ble født for snart 12 år siden - selv ikke etter tordenvær.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg må si jeg er overrasket over at noen i Norge i dag har såpass ustabil levering av strøm! Og hvorfor tar et vannet også? Har du elektrisk punkpe?

Jeg har flere minner fra da jeg var barn at strømmen gikk og vi satt der med stearinlysene tent, og jeg har enda fler minner av at tv-signalenee forsvant når det var storm rundt fjellet der tv-masten stod (står). Men jeg kan ikke huske at strømmen har gått én eneste gang etter at sønnen min ble født for snart 12 år siden - selv ikke etter tordenvær.

''Men jeg kan ikke huske at strømmen har gått én eneste gang etter at sønnen min ble født for snart 12 år siden - selv ikke etter tordenvær.''

Kan du ikke?

Strømmen går ikke så ofte, men senest i løpet av det siste året har den gått et par ganger, og det gjorde den i mellom der vi bodde før også (begge steder i Oslo). Og da snakker jeg selvfølgelig ikke om brudd som bare gjelder huset vårt.

Skrevet

''Men jeg kan ikke huske at strømmen har gått én eneste gang etter at sønnen min ble født for snart 12 år siden - selv ikke etter tordenvær.''

Kan du ikke?

Strømmen går ikke så ofte, men senest i løpet av det siste året har den gått et par ganger, og det gjorde den i mellom der vi bodde før også (begge steder i Oslo). Og da snakker jeg selvfølgelig ikke om brudd som bare gjelder huset vårt.

Nei, det kan jeg ikke huske. Men det har nok forekommet kortvarige strømbrudd mens vi ikke har vært hjemme.

Gjest Elextra
Skrevet

Nei, det kan jeg ikke huske. Men det har nok forekommet kortvarige strømbrudd mens vi ikke har vært hjemme.

Noe av det mest irriterende med slike kortvarige strømbrudd er nullstillingen av all elektronikken og alle klokkene som må stilles!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...