Gå til innhold

husk å slukke lyset!

Gjest Du blir vel med på dette!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe av det mest irriterende med slike kortvarige strømbrudd er nullstillingen av all elektronikken og alle klokkene som må stilles!

Nemlig:-)

Mulig jeg bare er glemsk, altså, men jeg kan ikke komme på at vi har hatt strømbrudd hjemme der vi bor nå, men har sett elektronikk som er feilstilt slik at vi skjønner at strømmen har vært borte på dagtid.

Jeg har også et minne om at sønnen vår sa det var strømbrudd på skola for en stund siden, og at han da han kom hjem ikke fikk ringt fra vanlig telefon. Men det tok ikke lang tid før strømmen var tilbake - lenge før jeg kom fra jobb.

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

14

• morsan

12

• cathlin

11

• Colette

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg må si jeg er overrasket over at noen i Norge i dag har såpass ustabil levering av strøm! Og hvorfor tar et vannet også? Har du elektrisk punkpe?

Jeg har flere minner fra da jeg var barn at strømmen gikk og vi satt der med stearinlysene tent, og jeg har enda fler minner av at tv-signalenee forsvant når det var storm rundt fjellet der tv-masten stod (står). Men jeg kan ikke huske at strømmen har gått én eneste gang etter at sønnen min ble født for snart 12 år siden - selv ikke etter tordenvær.

Det er titt og ofte at strømmen går her. Det kan være vind som gjør at trær blåser over linjene og tung snø som forårsaker det samme. Ellers så har vi jo tordenvær da - som gjør at det slår ned i trafoer. Vannet er levert fra en elektrisk pumpe i nabolaget. Så hvis strømmen går - i den delen av området hvor denne pumpa står, og ikke hos meg- så mister jeg allikevel vannet.

Det er så festlig atte :-) Men i vinter har det faktisk ikke vært så ille:-)

Skrevet

Det er titt og ofte at strømmen går her. Det kan være vind som gjør at trær blåser over linjene og tung snø som forårsaker det samme. Ellers så har vi jo tordenvær da - som gjør at det slår ned i trafoer. Vannet er levert fra en elektrisk pumpe i nabolaget. Så hvis strømmen går - i den delen av området hvor denne pumpa står, og ikke hos meg- så mister jeg allikevel vannet.

Det er så festlig atte :-) Men i vinter har det faktisk ikke vært så ille:-)

Nesten verst med det manglende vannet. Har du altid reservevann på lur?

Skrevet

Nesten verst med det manglende vannet. Har du altid reservevann på lur?

Det som skjer når strømmen går og alle vet at vannet blir borte - er at alle da tapper seg en bøtte, og vips så er det ikke mer igjen :-) Nei, jeg pleier ikke å ha ekstravann stående. Det verste jeg har opplevd var en morgen jeg sto i dusjen før jobb. Jeg hadde såpet inn håret, og skulle skylle, da vannet plutselig omtrent forsvant. Det gikk med et nødskrik...Noen ganger så kommer jeg meg ikke på jobb til rett tid- fordi det ikke er strøm og vann her når jeg står opp. Da er det bare å sitte og vente til man får tatt seg en dusj og pusset tenna :-)

Skrevet

Det som skjer når strømmen går og alle vet at vannet blir borte - er at alle da tapper seg en bøtte, og vips så er det ikke mer igjen :-) Nei, jeg pleier ikke å ha ekstravann stående. Det verste jeg har opplevd var en morgen jeg sto i dusjen før jobb. Jeg hadde såpet inn håret, og skulle skylle, da vannet plutselig omtrent forsvant. Det gikk med et nødskrik...Noen ganger så kommer jeg meg ikke på jobb til rett tid- fordi det ikke er strøm og vann her når jeg står opp. Da er det bare å sitte og vente til man får tatt seg en dusj og pusset tenna :-)

*grøss* over tanken på å stå innsåpet i dusjen når vannet forsvinner.

Jeg husker forresten jeg ble irritert på foreldrene mine en gang da vannet var borte da vi sto opp om morgenen. Vi fikk alle posjonert ut en liten kopp vann hver til det aller mest nødvendige stell. De hadde funnet dette vannet i en halvfull vannkjel som stod igjen på komfyren fra dagen før.

Jeg klarte meg som best jeg kunne med den lille skvetten, men da jeg kom ut fra badet så jeg at de hadde spart unna nok vann til at de fikk seg en kaffekopp hver!! *grrr*

Selv nå, som den mega-kaffekjerringa jeg er - kan jeg ikke forstå denne prioriteringen! ;-)

Skrevet

*grøss* over tanken på å stå innsåpet i dusjen når vannet forsvinner.

Jeg husker forresten jeg ble irritert på foreldrene mine en gang da vannet var borte da vi sto opp om morgenen. Vi fikk alle posjonert ut en liten kopp vann hver til det aller mest nødvendige stell. De hadde funnet dette vannet i en halvfull vannkjel som stod igjen på komfyren fra dagen før.

Jeg klarte meg som best jeg kunne med den lille skvetten, men da jeg kom ut fra badet så jeg at de hadde spart unna nok vann til at de fikk seg en kaffekopp hver!! *grrr*

Selv nå, som den mega-kaffekjerringa jeg er - kan jeg ikke forstå denne prioriteringen! ;-)

Jeg ble en smule hektisk i dusjen den dagen, ja :-) Ikke mye artig å gå rundt med håret fullt av såpe - i verste fall opp til flere timer:-(

Det er mange som er avhengige av kaffekoppen sin om morgenen, så jeg kan forstå deres prioritering, egentlig. Jeg var også det i mange år - men jeg bråsluttet å drikke kaffe for et par år siden- og det har ikke vært noe savn i det hele tatt! Merkelige greier :-)

Skrevet

Jeg ble en smule hektisk i dusjen den dagen, ja :-) Ikke mye artig å gå rundt med håret fullt av såpe - i verste fall opp til flere timer:-(

Det er mange som er avhengige av kaffekoppen sin om morgenen, så jeg kan forstå deres prioritering, egentlig. Jeg var også det i mange år - men jeg bråsluttet å drikke kaffe for et par år siden- og det har ikke vært noe savn i det hele tatt! Merkelige greier :-)

Begge kunne fått seg kaffe på jobbb, akkurat slik jeg gjør i dag;-)

Skrevet

Fint innlegg. Jeg blir helt overraska når jeg leser at noen mener de gjør dette for naboenes skyld.

Jeg er en av dem som nevnte naboene - det var på spøk altså. Jeg tror ikke naboene har det så kjedelig at de gidder å følge med¨på hvem som hadde lyset av eller på!

Syns det er fint å være med på å skape bevissthet rundt miljøspørsmål. Spesielt syns jeg det er fint at en slik aksjon gjør det naturlig å snakke med barna om dette. Ungene mine syns det var veldig stas, vi spilte kort og pratet.

Skrevet

Jeg er en av dem som nevnte naboene - det var på spøk altså. Jeg tror ikke naboene har det så kjedelig at de gidder å følge med¨på hvem som hadde lyset av eller på!

Syns det er fint å være med på å skape bevissthet rundt miljøspørsmål. Spesielt syns jeg det er fint at en slik aksjon gjør det naturlig å snakke med barna om dette. Ungene mine syns det var veldig stas, vi spilte kort og pratet.

Jeg syns du har helt rett, og det er kjempeviktig å lære ungene våre i tidlig alder hvor viktig dette er, og oveni få en kjempekos og annerledes lørdagskveld. Tommelen opp for foreldre som deg, sier nå jeg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...