Gå til innhold

Kyssesyka.

Anbefalte innlegg

Gjest Mononukleose
Skrevet

Hei. jeg fikk for en uke siden vite at jeg hadde kyssesyka, legen er ny og hadde jo ikke peiling på dette her. Har Leverebetennelse så det suser etter og fikk beskjed av en annen lege om å ikke spise medisiner som går igjennom leveren.

Jeg går på 3 forskjellige medisiner som blir tatt opp av leveren og lurer nå litt på hva jeg bør gjøre med det ?

Skal ikke ta nye tester før om 2 til 3 uker, så til da må jeg jo holde meg unna.

Er det bare å slutte på dagen eller trappe ned ?

klarer meg fint uten medisiner frem til da om det hjelper meg å bli bedre og om det hjelper leveren min.

Skal ta det opp med fastlegen også, men som sagt så tror jeg ikke han helt har skjønt det.

Så derfor spør jeg her, og håper noen har gode råd.

Gjest eller??
Skrevet

Hvilke lidelser og hvilke medisiner er vel vesentlig å si noe om.

Gjest en som sannsynligvis nylig har hatt det
Skrevet

Det vil antakelig ta mye lengre tid enn to-tre uker å bli fri leverbetennelsen, så jeg ville rådført meg med legen som har foreskrevet medisinen, evt en annen litt mer erfaren lege... for å høre hvordan du skal behandle/ikke behandle annen sykdom. Hos meg ble det oppdaget forhøyede leververdier i januar og stigning og stigning på kontrollprøvene,vi anteikke hva årsaken var, men nå venter vi påblodprøvesvar for å finne utom jeg har hatt eller evt fortsatt har kyssesyke. Jeg fikk i såfall mest sannsynlig sykdomsutbrudd før jul. Levra mi er fortsatt ikke bra...ogjeg bruker ingen medisiner. spørsmålet er da om du kan greie deg uten medisiner i verste fall i mange måneder

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...