Gå til innhold

Støl etter trening

Anbefalte innlegg

Gjest søtmons
Skrevet

Jeg er treningsnybegynner og har hatt min aller første runde med styrketrening. Det var deilig å "ta seg ut", men dagen etterpå ble jo forferdelig. Klarer omtrent ikke gå:( Fikk satt opp et program på treningsstudio, og vil prøve å gjennomføre 30 minutter 2 ganger pr uke. Men jeg klarer jo ikke det når jeg har så vondt??? Vil det gi seg når jeg har trent mer? Har ikke hørt noe om å tøye ut, bør jeg det? Jeg trener armer, ben, rygg og mage på apparatene.

Skrevet

Det vil gi seg etter hvert som du blir mer trent og musklene tåler det. Du har trent for hardt i starten.

Ta det litt roligere, det er ikke noe som haster. Slik er det når du begynner med nye øvelser også, begynt pent og kjør hardere på etter hvert.

Gjest abrabra
Skrevet

Dette kommer du til å klare :) Det blir mye enklere etterhvert. Du har sikkert tatt i bruk en haug med muskler som ikke har vært i bruk en stund, og det merkes og gjør vondt. Men så vender musklene seg til dette.

Pass bare på hvis du skulle oppdage smerter som ikke kan puttes i "sekken" stølhet. Men 30 minutter 2 ganger i uken høres ikke ut til å kunne føre til overbelastning selv om du er relativt ny i gamet. Så fint at du har kommet i gang - vær stolt og stå på!

Skrevet

Kom deg på trening, og fokuser på de muskelgruppene som ikke er støle neste gang.

Etterhvert vil du ikke bli støl - og da er det på tide å øke vektene litt :)

Skrevet

Dette er helt normalt. Som regler blir du mindre støl etter at du har gjort det noen ganger. Jeg trener jevnlig (2-3 ganger i uka). Hver gang jeg trener styrke så blir jeg støl.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...