Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De fleste bibliotek låner ut lydbøker. Bare vær OBS på at enkelte ivrige lånere ikke er fullt så nøye på det de får (låne) gratis - så det kan være endel hakk og småskader...

Skrevet

Javisst!!! De fleste norske romaner (av noe kjente forfattere i alle fall) kommer nå også som lydbok samtidig som den trykte utgaven og større bibliotek har begge to. :o) I tillegg er en del titler også på mp3 (cd) og som digibok.

Skrevet

Javisst!!! De fleste norske romaner (av noe kjente forfattere i alle fall) kommer nå også som lydbok samtidig som den trykte utgaven og større bibliotek har begge to. :o) I tillegg er en del titler også på mp3 (cd) og som digibok.

Hvis det er noen bøker et bibliotek ikke har, kan de da skaffe det fra et annet bibliotek? Eller må jeg selv reise til et annet bibliotek for å undersøke?

Kan man låne mp3-utgaven av bøker også på biblioteket? Og hva er en digibok?

Skrevet

Hvis det er noen bøker et bibliotek ikke har, kan de da skaffe det fra et annet bibliotek? Eller må jeg selv reise til et annet bibliotek for å undersøke?

''Hvis det er noen bøker et bibliotek ikke har, kan de da skaffe det fra et annet bibliotek? Eller må jeg selv reise til et annet bibliotek for å undersøke?''

Nå vet jeg ikke hvor i landet du holder hus, men om du snakker om et hovedbibliotek og flere filialer (som i Trondheim og Oslo f.eks.) så låner vi inn fra hverandre ja. Hvordan det er med å låne lydbøker fra andre landsdeler er jeg ikke sikker på, det varierer fra bibliotek til bibliotek tror jeg.

''Kan man låne mp3-utgaven av bøker også på biblioteket?''

Vi har i alle fall noen.

''Og hva er en digibok?''

http://polyvox.no/images/nyheter/Digibok-Spillerbilde-fra150.jpg

Du har bok + avspiller i ett, biblioteket låner ikke ut ørepropper så det må du ha selv + at du selv må bekoste batteriene, i alle fall er det sånn hos oss. Vi har foreløbig ikke så veldig mange titler som digibok, er ikke helt overbevist om den fysiske kvaliteten til bibliotekbruk som jo blir ganske mye tøffere enn til vanlig bruk der boka kanskje høres bare 2-3 ganger.

Skrevet

Bor i en mindre vestlandskommune. Det er aldri noe problem å få dem til å bestille inn fra Bergen!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hvis du har Norgeskortet (lånekort), så kan du selv ordne med fjernlån. Du tar bare et samsøk og får vite hvor boken er inne. Så velger du hvilket bibliotek du vil låne fra. Finnes boken på et bibliotek som er nærmere, så får du opplyst det. Så angir du hvilket bibliotek du vil hente boken på. Når boken er klar til avhenting, får jeg beskjed på mail.

Funker som bare det, har gjort det selv flere ganger,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...