sant å si Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 De fleste bibliotek låner ut lydbøker. Bare vær OBS på at enkelte ivrige lånere ikke er fullt så nøye på det de får (låne) gratis - så det kan være endel hakk og småskader... 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 Javisst!!! De fleste norske romaner (av noe kjente forfattere i alle fall) kommer nå også som lydbok samtidig som den trykte utgaven og større bibliotek har begge to. ) I tillegg er en del titler også på mp3 (cd) og som digibok. 0 Siter
Orio Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Skrevet 29. mars 2009 Javisst!!! De fleste norske romaner (av noe kjente forfattere i alle fall) kommer nå også som lydbok samtidig som den trykte utgaven og større bibliotek har begge to. ) I tillegg er en del titler også på mp3 (cd) og som digibok. Hvis det er noen bøker et bibliotek ikke har, kan de da skaffe det fra et annet bibliotek? Eller må jeg selv reise til et annet bibliotek for å undersøke? Kan man låne mp3-utgaven av bøker også på biblioteket? Og hva er en digibok? 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 Hvis det er noen bøker et bibliotek ikke har, kan de da skaffe det fra et annet bibliotek? Eller må jeg selv reise til et annet bibliotek for å undersøke? Kan man låne mp3-utgaven av bøker også på biblioteket? Og hva er en digibok? ''Hvis det er noen bøker et bibliotek ikke har, kan de da skaffe det fra et annet bibliotek? Eller må jeg selv reise til et annet bibliotek for å undersøke?'' Nå vet jeg ikke hvor i landet du holder hus, men om du snakker om et hovedbibliotek og flere filialer (som i Trondheim og Oslo f.eks.) så låner vi inn fra hverandre ja. Hvordan det er med å låne lydbøker fra andre landsdeler er jeg ikke sikker på, det varierer fra bibliotek til bibliotek tror jeg. ''Kan man låne mp3-utgaven av bøker også på biblioteket?'' Vi har i alle fall noen. ''Og hva er en digibok?'' http://polyvox.no/images/nyheter/Digibok-Spillerbilde-fra150.jpg Du har bok + avspiller i ett, biblioteket låner ikke ut ørepropper så det må du ha selv + at du selv må bekoste batteriene, i alle fall er det sånn hos oss. Vi har foreløbig ikke så veldig mange titler som digibok, er ikke helt overbevist om den fysiske kvaliteten til bibliotekbruk som jo blir ganske mye tøffere enn til vanlig bruk der boka kanskje høres bare 2-3 ganger. 0 Siter
fresja Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 Hvis det er noen bøker et bibliotek ikke har, kan de da skaffe det fra et annet bibliotek? Eller må jeg selv reise til et annet bibliotek for å undersøke? Kan man låne mp3-utgaven av bøker også på biblioteket? Og hva er en digibok? Hvis det er noen bøker et bibliotek ikke har, kan de da skaffe det fra et annet bibliotek? Eller må jeg selv reise til et annet bibliotek for å undersøke? Bor i en mindre vestlandskommune. Det er aldri noe problem å få dem til å bestille inn fra Bergen! 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 Hvis det er noen bøker et bibliotek ikke har, kan de da skaffe det fra et annet bibliotek? Eller må jeg selv reise til et annet bibliotek for å undersøke? Kan man låne mp3-utgaven av bøker også på biblioteket? Og hva er en digibok? Hvis du har Norgeskortet (lånekort), så kan du selv ordne med fjernlån. Du tar bare et samsøk og får vite hvor boken er inne. Så velger du hvilket bibliotek du vil låne fra. Finnes boken på et bibliotek som er nærmere, så får du opplyst det. Så angir du hvilket bibliotek du vil hente boken på. Når boken er klar til avhenting, får jeg beskjed på mail. Funker som bare det, har gjort det selv flere ganger, 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.