Gå til innhold

Holdbarhet på åpnet vinflaske

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åpnet en rødvin i går, men drakk kun 2-3 glass og lurer på hvor lenge den holder seg nå da??

Det var skrukork på den, og den er skrudd godt igjen!!

Jeg er litt rar, og liker rødvinen best kald, så den står i kjøleskapet:o) Er det dumt, for holdbarhetens skyld altså...??

Fortsetter under...

Skrevet

Med skrukork holder den seg sikkert fint i dagevis, kanskje til neste helg? Litt rart at du liker rødvinen kjøleskapskald, men den holder seg bedre der enn i romtemperatur, så det er kanskje like greit ;-)

Gjest xbellax
Skrevet

Rødvin som er åpnet har dårlig holdbarhet, du merker fort den beske smaken etter 3 max 4 dager. Oppbevar en åpnet vinflaske i kjøleskapet. Hvitvin holder seg mye lenger.

Skrevet

Jeg har en sånn vinpumpe som pumper luft ut av vinflaska, da holder vinen litt lenger enn ellers. Jeg pleier både å pumpe luften ut + sette den i kjøleskapet. Likevel forringes jo vinen dag for dag, jeg syns ikke den er drikkbar mer enn 4-5 dager.

Mrs. Wallace
Skrevet

Det er lurt å ha den i kjøleskapet, for holdbarhetens skyld. Men som andre påpeker: Den holder seg altså ikke særlig lenge, uansett. Og ettersom du har drukket såpass mye av den (omtrent halvparten, antar jeg?), blir det mer luft i flaska i forhold til vinen, noe som gjør at den forringes raskere.

Om du vet at du ikke kommer til å drikke den opp de nærmeste dagene, kan du evt helle vinen over på en isterningpose og legge i fryseren, så har du kjekke vinterninger til bruk i sausen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...