Gå til innhold

Fjerne arr

Anbefalte innlegg

Gjest wonderland
Skrevet

Jeg har et stygt arr jeg har lyst til å få fjernet. Arret stammer fra BCG-vaksinen jeg fikk på ungdomsskolen for 20 år siden, det er stort og klumpete. Siden det sitter bak på skulderen ser jeg det jo ikke selv til vanlig, derfor har jeg ikke fått gjort noe med det før. Men NÅ har jeg bestemt meg! :) Hvem gjør sånt? Tar jeg det med fastlegen? Privat kosmetisk kirurgì? Har ikke peiling på hvor jeg skal hendvende meg rett og slett....

Skrevet

Du kan spørre legen din om dette er noe du kan vurderes til å få behandling på off. sykehus for dette. Snakk med fastlegen om det. Hvis ikke kan du få undersøke om du kan få det fikset på en privat klinikk. Fastlegen har kanskje noen tips om dette også.

Så gamle arr må eventuelt fikses kirurgisk - det er for sent med slipeteknikker osv hos en hudpleiesalong.

Jeg fikk selv fikset et arr på off sykehus for mange år siden. Det var en hudlege som sendte søknad (dette var før fastlegeordningen). Jeg måtte betale selv to mindre egenandeler - én da jeg var på forundersøkelse og én på operasjonsdagen. Pluss utgifter til plaster, smertestillende og taxi hjem fra sykehuset.

Det var rett inn og rett ut på dagen, tok superkort tid. Men det tok noen måneder før jeg fikk positivt svar på søknaden fra hudlegen. jeg tror nok det var avgjørende at arret skyldes en ulykke, samt at det var i ansiktet.

Skrevet

En venninde av meg fikk gjort dette for noen år siden, og resultatet ble verre enn utgangspunktet.

Hvis du danner kelloider, vil arret bli stygt uansett. Men dette kan fastlegen din sjekke om du gjør, og gjør du ikke det, ber du om henvisning til en plastisk kirurg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...