Gå til innhold

Citalopram mot angst- bivirkninger

Anbefalte innlegg

tommeline81
Skrevet

Hei, jeg har noen ganger skrevet her fordi jeg har sosial angst. Nå er jeg under behandling endelig og jeg har nettopp begynt med citalopram som skal hjelpe mot angst og depresjon.

Har noen her erfaring med bruk av disse pillene, og fått bivirkninger som vektøkning etc? Jeg vil helst ikke oppleve store forandringer med kroppen min pga pillene.

Gjest jeg foretrekker å ikke bruke fast nick
Skrevet

Det er en del bivirkninger, men jeg vet ikke om jeg skal si at vektøkning er blant dem jeg har opplevd. Jeg var og er overvektig, og mener at jeg har større problemer med å slanke meg.

Jeg har brukt de pillene i åresvis, og de første årene var det en del bivirkninger på det sexuelle planet. Det har gått over, og da synes jeg det går mye bedre. Jeg har ikke greid å være uten. Angsten blir for plagsom.

tommeline81
Skrevet

Det er en del bivirkninger, men jeg vet ikke om jeg skal si at vektøkning er blant dem jeg har opplevd. Jeg var og er overvektig, og mener at jeg har større problemer med å slanke meg.

Jeg har brukt de pillene i åresvis, og de første årene var det en del bivirkninger på det sexuelle planet. Det har gått over, og da synes jeg det går mye bedre. Jeg har ikke greid å være uten. Angsten blir for plagsom.

Takk for svaret:) Du sier at det er en del bivirkninger, men nevner kun på det sexuelle plan. Betyr det at de andre ikke er så viktige, eller plagsomme?

Gjest jeg foretrekker å ikke bruke fast nick
Skrevet

Takk for svaret:) Du sier at det er en del bivirkninger, men nevner kun på det sexuelle plan. Betyr det at de andre ikke er så viktige, eller plagsomme?

De mest plagsomme var på de sexuelle planet. De andre avtok etterhvert, men en periode var jeg konstant trøtt. Det ble borte da jeg trappet ned. Nå tar jeg 20 mg om dagen og har ingen plagsomme bivirkninger i øyeblikket. Jeg er likevel en av dem som mener at NHD overdriver veldig i sine råd om antidepressiva.

tommeline81
Skrevet

De mest plagsomme var på de sexuelle planet. De andre avtok etterhvert, men en periode var jeg konstant trøtt. Det ble borte da jeg trappet ned. Nå tar jeg 20 mg om dagen og har ingen plagsomme bivirkninger i øyeblikket. Jeg er likevel en av dem som mener at NHD overdriver veldig i sine råd om antidepressiva.

Takk for det. Jeg kjenner ikke NHD, og vet ikke hvilke råd du tenker på. Men jeg håper jeg ikke får så mange plager da...

Gjest Jeg foretrekker å ikke bruke fast nick
Skrevet

Takk for det. Jeg kjenner ikke NHD, og vet ikke hvilke råd du tenker på. Men jeg håper jeg ikke får så mange plager da...

Ta ting som de kommer er mitt råd. Jeg er ikke i tvil om at antidepressiva har hjulpet meg, men at de har bivirkninge er det ingen tvil om. NHD er for ivrig til å forsvare de pillene for meg. Han har sagt til meg at jeg må bruke dem livet ut, og det uten at kjenne min sykdomshistorie i detaljer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...