Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

da er flyttinga i gang, og flotte Ikea sier kjøkkenet vårt blir tre uker forsinka! Flott :( Det er ikke bare at vi skal bytte kjøkken for å få et penere, men vi har altså ikke kjeøkken! Bare en vannslange på kjøkkengulvet. helt håpløst. Kan vi kreve at de plukker og kommer med det de har på lager? Har betalt 1700,- for å få det tilkjørt, og fikk 1. april som leveringsdato da vi bestilte. Det tok så lang tid pga. benkeplata, og da vi spurte om de kunne komme med noe før sa de nei, siden de kun kjører ut en gang - med alt. Men nå blir altså alt tre uker forsinka, og det er krise!

Vi skal være hjemme i påsken, og håpa på å komme i ornde med alt da. Pusle og kose oss. Men nå blir det kaos.

Jeg kan få låne et lite kjøleskap, micro og vannkoker har vi.. Hva i granskauen skal vi spise? Brød og fjordland-middag? Herregud.. får snart magesår jeg. Ikke får vi satt inn varmtvannsbereder heller, for den skal stå i kjøkkenskapet. Da får vi bare kaldtvann. Hva med oppvask da? Kan ikke vaske opp på badet heller. Papp og plast er et must, men blir jo noe. Hjelp! Hva gjør vi nå da?

Skrevet

På ClasOhlson kan du kjøpe ei kokeplate eller to, for et par 100-lapper.

Skrevet

Jeg hadde hørt med Ikea en gang til. Forklart situasjonen og evt. spurt hvor mye de skulle ha for å kjøre ut to ganger.

Gjest prust
Skrevet

Vi bodde i to år vi, uten innlagt vann, uten varmtvann og uten utlagt vann - og det gikk fint det!!!! Vi hadde riktignok komfyr, men med mirkrobølgeovn klarer dere dere jo ganske greit over en begrenset periode - selv om det unektelig er litt kjedelig.

Du må koke opp vann til oppvasken, og dere bør være urstrenge på å bruke samme glass flere ganger osv.

Dette går fint :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Hvis det bare er benkeplaten som manger, ville jeg hørt hva det koster å få tilkjørt det øvrige, slik at monteringen kan begynne.

Forøvrig får dere kose dere med salater og annen kald mat ;). Som Lotte nevner kan du imidlertid få kjøpt en kokeplate for en billig penge.

Skrevet

Har akkurat vært der! Riktignok ikke like lenge, men er ferdig med å montere nytt kjøkken nå og det har vært kaos en periode.

av mat har vi organisert oss slik at ungene spiser frokost på Sfo og i barnehagen, og vi voksne på jobb. Det har vært lettere å smøre noen skiver ekstra enn å organisere "sitte ned å spise hjemme". Ungene har fått lov til å bli med andre hjem når vi har hatt den muligheten - da får de middag der.

Det vi har spist hjemme har vært enkel mat (ferdigpizza, rett i koppen, frosne ting som tilbredes i micro) og en del brødmat. Ville satset på en komfyr eller hvertfall kokeplate i tillegg til micro. Vi har og brukt mye papp og plast - ungen var henrykte da de fikk engangskopper med tegneseriefigurer på :) De tingen jeg har måttet vaske har jeg tatt med meg i en balje til naboen og fått låne varmt vann og vask der.

Det er utrolig slitsomt mens det står på så jeg skjønner at du er fortvila - men det blir så bra til slutt at det er verdt det likevel!! Lykke til!

Skrevet

Sier bare en ting: Typisk IKEA!!

Vi har akkurat fått nytt kjøkken derfra vi også - jeg nektet og fjerne noe fra det gamle før vi hadde fått alt til monteringen i hus, av frykt for forsinkelser. Men til vår store overraskelse kunne de levere en uke før tiden. Så det hender de glimter til :)

Skrevet

Støtter forslaget om å kjøpe kokeplate!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Oppvasken er ikke noe problem, bruk en balje. Har du varmt vann på badet, så trenger du ikke å varme opp vann en gang.

Og som de andre sier, en kokeplate koster ikke stort. Ta det som en langvarig pikknikk.

Unnskyld at jeg ler, men jeg ser for meg at dere ville fått litt problemer på en hytte uten innlagt strøm og vann. ;)

Gjest anna72
Skrevet

Vi skal på hytta i påsken vi. Har tenkt å være der i 10 dager.

Der er det ikke vann, ikke strøm, ikke kjøleskap.

Vi må ta med oss dunker med drikkevann.

Vann til oppvask og vasking av kropper må vi smelte snø til. Ja, vi har slik vedovn til å sette kjeler på - så der smelter vi snø.

Så tror nok ikke det vil by på de største problemene å leve slik noen uker.

Kanskje noen i familie eller venner har slike løse kokeplater å låne bort den tida. Så slipper dere å kjøpe det - ellers koster ikke det stort heller.

Gjest ta frem grillen
Skrevet

Kjøp eller lån en stor balje, så vasker dere opp på badet (det som må vaskes opp, kjøp inn mye engangsbestikk og -servise).

Kjøp eller lån en hybelkomfyr (kjøper dere ny er de lette å få slogt igjen på Finn, så totalsummen blir ikke så stor). Da kan dere lage det meste av mat. Kok pasta, opg varm opp frosne grønnsaker i pastavannet de siste minuttene pastaen koker osv, da slipper du mye oppvask.

Inviter dere bort på middag (ta en ringerunde med kalenderen foran deg, og spør når dere kan komme på middag. Så får dere skikkelig mat noen ganger i uken, og "betaler tilbake" med fine middager i nytt kjøkken senere.

Vi har vært flere måneder uten kjøkken for noen år siden, med barnehage- og skolebarn, og det gikk egentlig mye bedre enn fryktet. Og så satte vi desto større pris på det nye kjøkkenet etterpå.

Det er like greit å etablere de midlertidige lønsingene med en gang, så har du det hele tiden. Handle inn papp, plast, komfyr, balje osv i dag. Fyll opp fryseren med enkle middager. Og bestem dere for at det er litt koselig også.

Kanskje det er fint grillvær i påsken? Selv om det er for kaldt å sitte ute, kan maten godt lages på grillen, og spises inne.

Kanskje dette er anledningen til å kjøpe en super grill? Da kan dere helsteke store fisker og steker og annen påskemat.

Skrevet

Du har kjøleskap, vannkoker og micro. Det er mer enn mange av oss har på hytta. :o)

Som noen andre sier - få tak i en rimelig kokeplate og vips! har dere alt dere trenger. Jeg er oppvokst med bare utslagsvask på kjøkkenet - var da aldri noe problem å få vasket kopper. Balje + skyllebalje/bøtte - funker helt fint. Sånn gjør vi det jo på hytta også.

Skrevet

Du har kjøleskap, vannkoker og micro. Det er mer enn mange av oss har på hytta. :o)

Som noen andre sier - få tak i en rimelig kokeplate og vips! har dere alt dere trenger. Jeg er oppvokst med bare utslagsvask på kjøkkenet - var da aldri noe problem å få vasket kopper. Balje + skyllebalje/bøtte - funker helt fint. Sånn gjør vi det jo på hytta også.

Jada, men har verken benk, skap, utslagsvask, eller varmtvann... Er bare vegg og gulv, og det ser jeg på som et problem... Ganske håpløst egentlig. : ( Klarer meg fint på en hytte uten innlagt vann jeg og, for der er ting tilrettelagt for sånt opplegg. Men her er det altså ikkenoe..

Gjest Elextra
Skrevet

''Du har kjøleskap, vannkoker og micro. Det er mer enn mange av oss har på hytta. :''

Det har du rett i. På fjellet har vi verken strøm eller innlagt vann, og det funker helt fint! :-).

Dog er det deilig å ta en dusj når jeg kommer hjem ;).

Skrevet

Jada, men har verken benk, skap, utslagsvask, eller varmtvann... Er bare vegg og gulv, og det ser jeg på som et problem... Ganske håpløst egentlig. : ( Klarer meg fint på en hytte uten innlagt vann jeg og, for der er ting tilrettelagt for sånt opplegg. Men her er det altså ikkenoe..

Bruk kjøkkenbordet / spisebordet eller flytt verandabordet inn på kjøkkenet om dere har det - utslagsvask har du på badet (tøm det evt. i dusjen/badekaret eller i do!). Ikke se begrensningene her nå - se mulighetene! ;o)

Skrevet

Kjøp eller lån en stor balje, så vasker dere opp på badet (det som må vaskes opp, kjøp inn mye engangsbestikk og -servise).

Kjøp eller lån en hybelkomfyr (kjøper dere ny er de lette å få slogt igjen på Finn, så totalsummen blir ikke så stor). Da kan dere lage det meste av mat. Kok pasta, opg varm opp frosne grønnsaker i pastavannet de siste minuttene pastaen koker osv, da slipper du mye oppvask.

Inviter dere bort på middag (ta en ringerunde med kalenderen foran deg, og spør når dere kan komme på middag. Så får dere skikkelig mat noen ganger i uken, og "betaler tilbake" med fine middager i nytt kjøkken senere.

Vi har vært flere måneder uten kjøkken for noen år siden, med barnehage- og skolebarn, og det gikk egentlig mye bedre enn fryktet. Og så satte vi desto større pris på det nye kjøkkenet etterpå.

Det er like greit å etablere de midlertidige lønsingene med en gang, så har du det hele tiden. Handle inn papp, plast, komfyr, balje osv i dag. Fyll opp fryseren med enkle middager. Og bestem dere for at det er litt koselig også.

Kanskje det er fint grillvær i påsken? Selv om det er for kaldt å sitte ute, kan maten godt lages på grillen, og spises inne.

Kanskje dette er anledningen til å kjøpe en super grill? Da kan dere helsteke store fisker og steker og annen påskemat.

I hvilken fryser skal vi ha maten i? :) Vi har IKKENOE.. For å gjøer saken enda verre, så får vi ikke brukt verandaen, fordi de bygger de ut, så døra er låst utenfra.. Dette er bare komisk egentlig.. blir så oppgitt at jeg ikke veit om jeg skal le eller grine.

Skrevet

Oppvasken er ikke noe problem, bruk en balje. Har du varmt vann på badet, så trenger du ikke å varme opp vann en gang.

Og som de andre sier, en kokeplate koster ikke stort. Ta det som en langvarig pikknikk.

Unnskyld at jeg ler, men jeg ser for meg at dere ville fått litt problemer på en hytte uten innlagt strøm og vann. ;)

Neida - det er ikke noe problem. Vært på hytte flere ganger uten strøm og vann, men da er det også tilrettelagt for det... Vi har ikke varmtvann i hele leiligheten. Trenger varmtvannsbereder, og den får vi på plass når kjøkkenet kommer.

Vi har verken benker, skap eller noe. Skal ha kjelker og tallerkner utover kjøkkengulvet da? Mulig jeg ikke var klar nok i første innlegg, men det vi har er gulv, vegg og en slange på gulvet - thats it! Og du er ganske slem siden du ler ja.. :) For det ikke noe å le av. Vi er ganske frustrerte kan du si, men vi holdt på å le oss i hjæl begge to da vi fikk vite det, siden det blir så jævla håpløst..

Skrevet

Har akkurat vært der! Riktignok ikke like lenge, men er ferdig med å montere nytt kjøkken nå og det har vært kaos en periode.

av mat har vi organisert oss slik at ungene spiser frokost på Sfo og i barnehagen, og vi voksne på jobb. Det har vært lettere å smøre noen skiver ekstra enn å organisere "sitte ned å spise hjemme". Ungene har fått lov til å bli med andre hjem når vi har hatt den muligheten - da får de middag der.

Det vi har spist hjemme har vært enkel mat (ferdigpizza, rett i koppen, frosne ting som tilbredes i micro) og en del brødmat. Ville satset på en komfyr eller hvertfall kokeplate i tillegg til micro. Vi har og brukt mye papp og plast - ungen var henrykte da de fikk engangskopper med tegneseriefigurer på :) De tingen jeg har måttet vaske har jeg tatt med meg i en balje til naboen og fått låne varmt vann og vask der.

Det er utrolig slitsomt mens det står på så jeg skjønner at du er fortvila - men det blir så bra til slutt at det er verdt det likevel!! Lykke til!

Takk... Vi flytter inn nå, så kjenner ingen naboer. Vil ikke akkurat låne vasken til ukjente folk, sikkert ikke popis. men men.. det går vel på et vis.. Alt av kjøkkenting er pakka ned. Så blir et styr uten like. Må ha alt på gulvet da..

Gjest Elextra
Skrevet

Takk... Vi flytter inn nå, så kjenner ingen naboer. Vil ikke akkurat låne vasken til ukjente folk, sikkert ikke popis. men men.. det går vel på et vis.. Alt av kjøkkenting er pakka ned. Så blir et styr uten like. Må ha alt på gulvet da..

''Må ha alt på gulvet da..''

Du må da i det minste kunne sette opp et bord - kanskje dere har et campingbord e.l.? Nå er du vel unødvendig negativ her ;).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...