Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis det bare er benkeplaten som manger, ville jeg hørt hva det koster å få tilkjørt det øvrige, slik at monteringen kan begynne.

Forøvrig får dere kose dere med salater og annen kald mat ;). Som Lotte nevner kan du imidlertid få kjøpt en kokeplate for en billig penge.

Joa, må nok skaffe en kokeplate. Hadde jeg bare hatt et sted å tilberede kaldmat på så... Men har ikke benk eller noe.. Lite glassbord i stua. Har kjøpt nytt spisebord, men får ikke satt opp det før kjøkkenet er på plass - for ellers får vi ikke inn alle eskene. Haha.. for et kaos. Mamma HJEELP! :)

Har levd på ferdigmat i to mnd. så er drittlei alt.. Lyst på stek med kokte poteter og grønnsaker.

Gjest Elextra
Skrevet

Joa, må nok skaffe en kokeplate. Hadde jeg bare hatt et sted å tilberede kaldmat på så... Men har ikke benk eller noe.. Lite glassbord i stua. Har kjøpt nytt spisebord, men får ikke satt opp det før kjøkkenet er på plass - for ellers får vi ikke inn alle eskene. Haha.. for et kaos. Mamma HJEELP! :)

Har levd på ferdigmat i to mnd. så er drittlei alt.. Lyst på stek med kokte poteter og grønnsaker.

''Lyst på stek med kokte poteter og grønnsaker.''

Du får legge inn et besøk hos svigermor hver søndag ;)

Skrevet

Bruk kjøkkenbordet / spisebordet eller flytt verandabordet inn på kjøkkenet om dere har det - utslagsvask har du på badet (tøm det evt. i dusjen/badekaret eller i do!). Ikke se begrensningene her nå - se mulighetene! ;o)

neida, hadde vi bare hatt bord så.. verandaen er selvfølelig stengt pga. utbygging. :( Så det er ikke bare en ting som går til helvette.. det er faktisk utrolig vanskelig. ser for meg noen helvettes uker..

Gjest anna72
Skrevet

neida, hadde vi bare hatt bord så.. verandaen er selvfølelig stengt pga. utbygging. :( Så det er ikke bare en ting som går til helvette.. det er faktisk utrolig vanskelig. ser for meg noen helvettes uker..

Hvis du ser så svart på det så blir det sikkert helt jævelig også.

Men det kan da ikke være noe stort problem? Ja - så klart ikke en ønskesituasjon - men det er ikke umulig.

Med rett innstilling så klarer dere dette uten noe problem

Skrevet

''Må ha alt på gulvet da..''

Du må da i det minste kunne sette opp et bord - kanskje dere har et campingbord e.l.? Nå er du vel unødvendig negativ her ;).

Det var som et slag i trynet mildt sagt å få datoen. Så er litt deppa over det, men vi prøver å ta det med et smil. :) Jeg har forresten et gammalt bord p verandaen der jeg leier nå, det kan jeg ta med. Et rundt lite et da, men bedre enn ikkenoe..

Tror jammen jeg skal gjøre i stand "piknik" på kjøkkenet/spisestua påskeaften for poden, samboern og meg. Haha.. kan jo bli litt artig. Jaggu, har jo raclett og! Den kan jeg jo teste ut.. aldri brukt den, men kan sikkert få til noe godis der, med godt brød og salat ved siden av.

Skrevet

Kjøp et billig verandabord da! Ikke vær så vrang!

Skrevet

Hvis spisebordet er av en type det er enkelt å ta og på beina på så er det ikke noe problem. Monter det på kjøkkenet nå, ta av beina og bordplata og stapp det under senga eller hvor det nå måtte passe når kjøkkenet kommer og skru det sammen igjen etterpå.

Skrevet

Kjøpto camping-bord (et til kjøkkenbenk og et til spisebord), en hybelkomfyr eller kokeplate og noen plastkasser til oppbevaring av servise og gryter.

Det er ingen kjempeinvestering og da har du det du trenger til en stund med camping-tilværelse. Kjøp også billig papptallerkner og -krus (f.eks. nille), så slipper du så mye oppvask.

Skrevet

Jeg bodde på hybel med bare vannkoker i flere år, før det fantes mikrobølgeovner. De andre har gitt deg tips ang. oppvask og møbler, så jeg vil bare nevne at man kan lage mye middag med vannkoker, forutsatt at du har boller som tåler kokende vann.

Legg f.eks. kjøttboller eller noe annet som bare skal varmes, mellom lag av hurtigris og selskapserter (eller andre små grønnsaker), hell over riktig mengde kokt vann, legg lokk på og la det svelle. Da er alt varmt når risen er klar.

Du kan jo til og med varme hovedretten i mikroen, men jeg er altså vant til å klare meg uten. Det er massevis av (stekeovns)retter som kan lages i mikroen, les på pakningene.

Vi var uten kjøkken i en oppussingsperiode da datteren vår var 7 år. Hun elsket middagene vi hadde i den perioden - iblant bestilt pizza og annen mat levert på døra, og mange typisk barnevennlige varianter som pølser og potetmos.

Gjest ta frem grillen
Skrevet

I hvilken fryser skal vi ha maten i? :) Vi har IKKENOE.. For å gjøer saken enda verre, så får vi ikke brukt verandaen, fordi de bygger de ut, så døra er låst utenfra.. Dette er bare komisk egentlig.. blir så oppgitt at jeg ikke veit om jeg skal le eller grine.

I denne? (Eller en som selges der dere bor=

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16869540

Dere får akkurat like mye igjen for den når dere selger den om en måned.

Vi får heller ikke opp verandadøren vår (skifter panel og har stillas der), men vi grillet i går allikevel (gikk over en snøskavel og klatert opp på verandaen utenfra. Eller grillen kunne stå på biloppstillingsplassen.

Enten må dere sette igang med plan A nå (ta fri en dag og kjøre rundt og kjøpe noen brukte hvitevarer på Finn som dere skal selge igjen, og lage alternativt koke-opplegg), eller dere må ta en plan B, øke kjøkkenbudsjettet ved å bestille en to ukers påskeferie på sparket (og bestille mat fra Peppes i dagene før og etter ferien, inntill kjøkkenet kommer).

Å gi opp virker ikke, da blir det jo bare trist i disse ukene.

Skrevet

Nå har jeg lest hele tråden, og jeg skjønne rveldig godt frustrasjonen over at ting ikke går som planlagt! Jeg tror ingen av dem som har svart i tråden synes at dette er "pytt pytt", og jeg tror alle her ville syntes det var veldig kjipt å ha det slik.

MEN: Det er ikke ensbetydende med at dette ikke kommer til å gå fint, for det er jeg helt sikker på at det vil! Dere må bare satse på litt midlertidige løsninger.

Istedenfor å montere sammen det nye bordet nå, ville jeg kjøpt et billig bord på finn.no som dere ikke var redd for, all den tid bordet kommer til å bli brukt til alt fra skjæring av brød til å steke mat på kokeplate:-)

Hvis dere ikke har det fra før, ville jeg kjøpt en balje som kan brukes til oppvask, og _klart_ du kan vaske opp på badet! Det måtte jeg gjøre på en hybel jeg hadde en gang der det ikke var vann og avløp på "kjøkkenet" - bare kjøleskap og kokeplate.

Men dere reudserer oppvasken kraftig ved å bruke engangsbestikk og tallerkener, samt at du tenker på sammenkoking av matvarer fremfor bruk av ørten kjeler.

Og husk: Brødskiver er også god mat, og det er også lov å spise ute innimellom. Eller å invitere seg bort til venner og familie noen ganger.

Fatt mot, og hent fram dne lille kjøkken-krise-helten vi vet du har inni deg! :-)

Lykke til:-)

Skrevet

Jeg bodde på hybel med bare vannkoker i flere år, før det fantes mikrobølgeovner. De andre har gitt deg tips ang. oppvask og møbler, så jeg vil bare nevne at man kan lage mye middag med vannkoker, forutsatt at du har boller som tåler kokende vann.

Legg f.eks. kjøttboller eller noe annet som bare skal varmes, mellom lag av hurtigris og selskapserter (eller andre små grønnsaker), hell over riktig mengde kokt vann, legg lokk på og la det svelle. Da er alt varmt når risen er klar.

Du kan jo til og med varme hovedretten i mikroen, men jeg er altså vant til å klare meg uten. Det er massevis av (stekeovns)retter som kan lages i mikroen, les på pakningene.

Vi var uten kjøkken i en oppussingsperiode da datteren vår var 7 år. Hun elsket middagene vi hadde i den perioden - iblant bestilt pizza og annen mat levert på døra, og mange typisk barnevennlige varianter som pølser og potetmos.

Takker for middagstips.. :) Flere gode tips der ja.. hadde ikke tenkt på det gitt. Kjøpte vannkokeren da vi starta å pusse opp, så foreløpig bare blitt brukt til kaffe. :)

Mary Poppins
Skrevet

Skjønner kjempegodt frustrasjonen din. Jeg hadde ringt IKEA igjen og sagt at dette bare ikke var akseptabelt, og bedt dem kompensere med penger til å spise ute hver dag ;-)

Jeg ser at andre sier at det blir som å bo på hytte men det er etter min mening en svært dårlig sammenlikning.

mariaflyfly
Skrevet

Jeg har lest en del av svarene du har fått, og må innrømme at jeg hadde hatt langt mer panikk enn deg, i tillegg til å bli dritsur over alle som sier "Sånn er det på hytta, det går helt fint!". Det er en grunn til at hytta mi har både strøm og innlagt vann, for og si det sånn. Jeg fikser dårlig å bo under kummelige forhold, og innrømmer det gjerne.

Jeg har stor sympati med den drittsituasjonen dere er i, og skulle gjerne invitert deg på middag en dag. :)

Gjest togli
Skrevet

Er du på Facebook? Da skriver du på statusen din: "Hjeeeelp!! Vi har ikke kjøkken før den ........... Noen som kan invitere oss på middag?" ;-)

Vel, jeg skjønner veldig godt frustrasjonen din! Kjøkken og bad er noe man helst vil ha iorden. Dessuten er det ekstra kjedelig nå som det snart er påske og man helst ville hatt alt iorden :-(

Hva med å ta sjansen på å trekke kjøpet hos Ikea dersom dere ikke får kjøkkenet til først avtalt dato?

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Kjøp ei enkel elektrisk kokeplate. Koster sikkert ikke mer enn 300. Kan fås med to plater også, så er det lettere å lage en enkel middag.

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Finnes jo mye godt en kan bruke da. Prøv å svelge panikkfølelsen og sett i gang fantasien!

Hva med potetsalat med spekemat, grov baguette og salat? Kan jo ta hardkokt egg inntil også. Og i micro kan du lage mye mat! Les litt på nettet, finnes sikkert mye der. Eggerøre feks. Varme ostesmørbrød lagde mine barn i micro'n da de var små. Pølser kan du varme i mikro, bare stikk hull i de først. Fisk kan du tilberede i micro'n. Lakseskiver feks, nydelig! Du kan lage bakt potet i micro'n. Fyll dem med smør og mais og skinkebiter og hva du ellers liker. Du kan kjøpe ferdiggrilla kylling i varmepose rett før dere skal spise. Du kan bruke kalde karbonader eller fiskekaker på brød, med tomat og agurk og osteskive på. Dere kommer garantert ikke til å sulte!

Du kan smøre lekre snitter med salat og mye godt. Eller Dagobert-blingser med masse godt mellom to brødskiver. Flere enn to er det bare nevnte person som klarer spise.

Skrevet

Jeg har lest en del av svarene du har fått, og må innrømme at jeg hadde hatt langt mer panikk enn deg, i tillegg til å bli dritsur over alle som sier "Sånn er det på hytta, det går helt fint!". Det er en grunn til at hytta mi har både strøm og innlagt vann, for og si det sånn. Jeg fikser dårlig å bo under kummelige forhold, og innrømmer det gjerne.

Jeg har stor sympati med den drittsituasjonen dere er i, og skulle gjerne invitert deg på middag en dag. :)

Takk :) Endelig en som ikke "har det sånn på hytta" ;o). Det er ikke bare det at kjøkkenet ikke kommer, men resten av leiligheten er ikke ferdig heller.. Har liksom ikke tid til å campe på badet med badebalje og varmt vann fra vannkokeren. :) Vi har ørten esker med møbler vi skal sette sammen, masse støv fra opppussinga, ingen lister eller vinduskarmer.. Det er et styr uten like, og kjøkkenet tok bare kaka. Vi flytter inn i dag, og verken doen eller vasken er plass på badet. Hehe.. må nesten bare le litt.. men det blir så fint når det er ferdig atte. Bare ikke jeg blir helt ferdig av det hele før den tid..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...