Gå til innhold

Slutte å røyke - for ørtende gang

Anbefalte innlegg

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

19

• morsan

17

• Lillemus

5

• KaVa

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Røykere lukter kjempevondt! ''

Helt enig. Har kolleger som ikke røyker så mye, og som "opplyser" om at de ikke kan lukte røyk fordi det er så og så lenge siden de har røyket etc. Æsj! Lukta sitter i, uansett hva de sier.

''Har kolleger som ikke røyker så mye, og som "opplyser" om at de ikke kan lukte røyk fordi det er så og så lenge siden de har røyket etc.''

Eller de som nekter for at det lukter røyk av dem fordi "jeg går alltid ut når jeg røyker!" Jadda - dream on... Det lukter JÆVLIG uansett hvordan man snur og vender på det!

Skrevet

''Har kolleger som ikke røyker så mye, og som "opplyser" om at de ikke kan lukte røyk fordi det er så og så lenge siden de har røyket etc.''

Eller de som nekter for at det lukter røyk av dem fordi "jeg går alltid ut når jeg røyker!" Jadda - dream on... Det lukter JÆVLIG uansett hvordan man snur og vender på det!

Her merker vi det til og med i heisen at det har vært en røyker der nylig. Røykerne tar heisen ned og får "rundt hjørnet" for å røyke litt, og tar deretter heisen opp igjen. Selv om de har forlatt heisen, merkes det at det var noen der nylig....

Gjest jajamensan
Skrevet

Har ikke lest hele tråden - så kan hende det har blitt nevnt før, men: de der små stygge rynkene som røykende damer har rundt munnen er ikke pent! De kan du forebygge ;)

Huden generelt er penere, for ikke å snakke om hvor mye bedre ikke-røykere lukter.

Gjest prust
Skrevet

Her merker vi det til og med i heisen at det har vært en røyker der nylig. Røykerne tar heisen ned og får "rundt hjørnet" for å røyke litt, og tar deretter heisen opp igjen. Selv om de har forlatt heisen, merkes det at det var noen der nylig....

Det er flere enn meg som er ganske ekstreme når det gjelder å lukte røykere, ser jeg!

Uff, av og til skjemmes jeg over at jeg så utrolig raskt merekr det og putter personen i kategori "røyker".

Men en vi hadde på jobbintervju lurte meg! H*n må ha latt være å røyke et par dager, hatt helt rent tøy på og brukt pastiller/tyggis like før intervjuet :-)

En topp kollega altså - kan ikke si annet - bortsett fra røyken da.... ;-)

Skrevet

For ikke å snakke om dem som stumper røyken i bussdøra og slenger seg ned ved siden av en og stiiiinker røyk! Jeg er sjeleglad jeg sjelden kjører buss lengre gitt.

Gjest klimakteriet
Skrevet

Er overgangsalderen så fælt? :)

Det varierer jo, men det er jo et signal om hvor langt aldringsprosessen er kommet.

Skrevet

''Hadde du møtt min kolsrammede svigerfar, som må ta pause midt i trappa, som har blitt sendt på sykehuset akutt flere ganger og som ikke orker å gjøre noe av det han tidligere elsket å gjøre, hadde nok motivasjonen kommet....''

Det ER en motivasjon. Definitivt. Jeg er livredd for å dø sakte av oksygenmangel. Men av en eller annen grunn innbiller jeg meg at jeg kan vente to år til før jeg slutter... Det har jeg gjort de siste fire årene.

Men jeg gjør så mye annet som er positivt for helsen min akkurat nå og jeg VIL så gjerne slutte/være normal. Nå går det greit, men om tre uker når noen tilbyr meg en røyk?

Det viktigste akkurat nå er at jeg ikke vil skuffe samboeren min. Han ville egentlig ikke være sammen med en røyker overhodet, så det er godt og vel to år siden jeg LOVTE han å slutte...

Min mor ble akkurat som KaVa beskriver etter å har vørt storrøyker en mannsalder. Etterhvert orket hun mindre og mindre, orket knapt gå trapper eller bortover fortauet for den del. Da jeg var liten gikk hun masse på ski og i skog og mark og var i grunnen i ganske god form, men etterhvert ble hun veldig gammel lenge før tiden. Og jeg kan ikke huske annet enn at hun hadde en røykhoste som kunne skremt fanden på flatmark!

Gjest annlovinda
Skrevet

For ikke å snakke om dem som stumper røyken i bussdøra og slenger seg ned ved siden av en og stiiiinker røyk! Jeg er sjeleglad jeg sjelden kjører buss lengre gitt.

Lukter helt for jævelig når de stumper røyken og deretter kommer rett inn

Når vedkommende da setter seg ved siden av deg så lukter det jammen meg røyk av dine klær også.

Gjest klimakteriet
Skrevet

''Røykere lukter kjempevondt! ''

Helt enig. Har kolleger som ikke røyker så mye, og som "opplyser" om at de ikke kan lukte røyk fordi det er så og så lenge siden de har røyket etc. Æsj! Lukta sitter i, uansett hva de sier.

He he, innimellom lukter jeg om det røykes i biler jeg møter.

Etter at jeg sluttet å røyke (for sent desverre) har det gått opp for meg at det stinker av røykere, og kan ikke skjønne at mine omgivelser har vært så høflig at de aldri sa et ord om stanken. Jeg trodde det ikke luktet siden jeg bare røkte ute, og regnet med at det ikke satte seg i klærne da..... yeah... møtte en kollega som hadde vært ute og blåst - og den stanken holdt på å velte meg overende.

Gjest Elextra
Skrevet

He he, innimellom lukter jeg om det røykes i biler jeg møter.

Etter at jeg sluttet å røyke (for sent desverre) har det gått opp for meg at det stinker av røykere, og kan ikke skjønne at mine omgivelser har vært så høflig at de aldri sa et ord om stanken. Jeg trodde det ikke luktet siden jeg bare røkte ute, og regnet med at det ikke satte seg i klærne da..... yeah... møtte en kollega som hadde vært ute og blåst - og den stanken holdt på å velte meg overende.

''innimellom lukter jeg om det røykes i biler jeg møter.''

*LOL*

Gjest klimakteriet
Skrevet

''(Visstnok) en ny opplevelse av lukt og smak, men det har du vel erfaring med.''

En mann som var fast ansatt på et sted jeg hadde ekstrajobb som ungdom påsto at han bare var nødt til å begynne å røyke igjen etter å ha holdt opp noen månedenr, for brunosten smakte så fælt når man er ikke-røyker..... Jadda...;-)

He he - det var den mest originale unnskyldning jeg har hørt.

Skrevet

Når vedkommende da setter seg ved siden av deg så lukter det jammen meg røyk av dine klær også.

Jeg får pusteproblemer når jeg får andres røyk rett i trynet, selv om de har stumpet røyken for noen sekunder siden. Halsen snurper seg sammen og jeg må - diskret! - hive etter pusten noen sekunder før det går seg til.

Sannelig er det deilig å kjøre bil. :o)

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg får pusteproblemer når jeg får andres røyk rett i trynet, selv om de har stumpet røyken for noen sekunder siden. Halsen snurper seg sammen og jeg må - diskret! - hive etter pusten noen sekunder før det går seg til.

Sannelig er det deilig å kjøre bil. :o)

Har det litt sånn jeg også, også glad jeg kjører bil på jobb.

Men jeg har en god venninne som jeg møter relativt ofte. Hun røyker - og går ut og røyker både når vi er hjemme hos henne eller hjemme hos oss. Men lukter jo forferdelig når hun kommer inn igjen. Også denne jakka hun har hatt på seg ute når hun har røyket - den får hun ikke henge inntil min jakke.

En sjelden gang er vi ute og spiser middag og tar en flaske rødvin sammen - koser oss og prater. Men blir veldig kjedelig når hun skal ut å røyke etter forretten - etter middagen og kanskje en gang til før vi er klare til å gå. Kjedelig å sitte igjen alene på spisestedet 1-3 ganger i løpet av måltidet. Men vi koser oss så massse sammen at jeg lar ikke dette ødelegge måltidet og selskapet, og heller ikke samværet vi har sammen ellers.

Men nå har hun tenkt å slutte - så jeg håper hun klarer det denne gang. Og det er jeg sikker på at hun gjør.

Skrevet

He he - det var den mest originale unnskyldning jeg har hørt.

Ja, det er greit å ha noe å skylde på;-)

Skrevet

Ja, fysj.

Gjest annlovinda
Skrevet

Ja, fysj.

Ja fysj - vi ikke røykere har det ille gitt.

Så litt vel sytete ut det innlegget - men men. :)

Skrevet

Ja fysj - vi ikke røykere har det ille gitt.

Så litt vel sytete ut det innlegget - men men. :)

Det var ikke sånn ment fra min side, altså:-) Jeg er helt enig med deg i at det er ne uskikk å nirøyke rett før man skal på bussen.

Jeg hadde en kollega tidligere som tydeligvis var mer oppttat av dette en de fleste røykere, for han heiv innpå flere Fisherman's Friend på vei inn fra røykepausen. Og det hjalp selvsagt mye.

Hadde dem som står og røyker på holdeplassen tenkt på det samme, hadde det ihvertfall hjulpet noe.

Gjest Joilet
Skrevet

Det var ikke sånn ment fra min side, altså:-) Jeg er helt enig med deg i at det er ne uskikk å nirøyke rett før man skal på bussen.

Jeg hadde en kollega tidligere som tydeligvis var mer oppttat av dette en de fleste røykere, for han heiv innpå flere Fisherman's Friend på vei inn fra røykepausen. Og det hjalp selvsagt mye.

Hadde dem som står og røyker på holdeplassen tenkt på det samme, hadde det ihvertfall hjulpet noe.

Så lenge man ikke bryter av gloa og putter røyken i lomma så må det være lov å lukte litt røyk. Folk er blitt helt hysteriske!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...