Gå til innhold

Slutte å røyke - for ørtende gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Jeg kommer ikke til å komme med noen motivasjon nå, men heller et tips. Ta en tur til fastlegen. Han kan skrive ut noen tabletter som hjelper til med dette.''

Jeg har ikke behov for tabletter, tror jeg :) De er så dyre, i tillegg til at det ikke er det å slutte som er vanskelig. Det er det å ikke begynne igjen om seks måneder, ett år eller to år :)

Ja, de koster litt. Tror de var bittelitt dyrere enn om hadde fortsatt å røyke....

HVORFOR i all verden skulle du begynne igjen når du har sluttet? Gi meg EN god grunn:-D

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

19

• morsan

17

• Lillemus

5

• KaVa

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Så lenge man ikke bryter av gloa og putter røyken i lomma så må det være lov å lukte litt røyk. Folk er blitt helt hysteriske!

Det er lov å lukte svette og uvasket kropp også, men det er ikke noe positivt trekk ved den som lukter fordi om det er tillatt!

Skrevet

Så lenge man ikke bryter av gloa og putter røyken i lomma så må det være lov å lukte litt røyk. Folk er blitt helt hysteriske!

Selvsagt er det LOV å lukte røyk. Men det det må da være lov å mene at det lukter vondt av røykere, for det?

Gjest Joilet
Skrevet

Det er lov å lukte svette og uvasket kropp også, men det er ikke noe positivt trekk ved den som lukter fordi om det er tillatt!

Who cares...

Skrevet

Det var ikke sånn ment fra min side, altså:-) Jeg er helt enig med deg i at det er ne uskikk å nirøyke rett før man skal på bussen.

Jeg hadde en kollega tidligere som tydeligvis var mer oppttat av dette en de fleste røykere, for han heiv innpå flere Fisherman's Friend på vei inn fra røykepausen. Og det hjalp selvsagt mye.

Hadde dem som står og røyker på holdeplassen tenkt på det samme, hadde det ihvertfall hjulpet noe.

Jeg gjør det samme. Putter en pastill i munnen eller lignende.

Vel... Jeg mener GJORDE. For jeg røyker jo ikke lengre.

Gjest Elextra
Skrevet

''Jeg mener GJORDE. For jeg røyker jo ikke lengre.''

U go girl! :))

Skrevet

Ja, de koster litt. Tror de var bittelitt dyrere enn om hadde fortsatt å røyke....

HVORFOR i all verden skulle du begynne igjen når du har sluttet? Gi meg EN god grunn:-D

Ehm... Fordi... Ehm... Jeg LIKER å røyke! Jepp. Det må være grunnen. Jeg liker å ha røyk å se fram til.

Herregud så fattig livet mitt høres ut når jeg sier det.

Skrevet

''Jeg mener GJORDE. For jeg røyker jo ikke lengre.''

U go girl! :))

Takk!

Nå har jeg sagt det her. Så da kan jeg jo ikke begynne igjen. Det blir veldig flaut... Begynne å røyke for TREDJE gang i en alder av 27 år *rister på hodet* Nei, jeg er for smart til det.

Skrevet

Sier som Elextra - you go girl! :-)

Skrevet

''(Visstnok) en ny opplevelse av lukt og smak, men det har du vel erfaring med.''

En mann som var fast ansatt på et sted jeg hadde ekstrajobb som ungdom påsto at han bare var nødt til å begynne å røyke igjen etter å ha holdt opp noen månedenr, for brunosten smakte så fælt når man er ikke-røyker..... Jadda...;-)

Hahaha, genial unnskyldning :D

Min unnskyldning er at jeg ikke vil slutte. At jeg ombestemmer meg. Men den holder jo ikke vann den heller. Hvem vil bruke 1000 kroner i måneden på noe så meningsløst...

Gjest Elextra
Skrevet

Takk!

Nå har jeg sagt det her. Så da kan jeg jo ikke begynne igjen. Det blir veldig flaut... Begynne å røyke for TREDJE gang i en alder av 27 år *rister på hodet* Nei, jeg er for smart til det.

''Begynne å røyke for TREDJE gang i en alder av 27 år *rister på hodet* Nei, jeg er for smart til det.''

Det tror jeg også!

Skrevet

Min unnskyldning er at jeg ikke vil slutte. At jeg ombestemmer meg. Men den holder jo ikke vann den heller. Hvem vil bruke 1000 kroner i måneden på noe så meningsløst...

''Hvem vil bruke 1000 kroner i måneden på noe så meningsløst...''

En jeg kjenner sa det slik: "Det sies at du kan spare en sydentur i året på å kutte ut røyken, men hva f... skal du til syden for hvis det ikke er for å kjøpe billig røyk?!"

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg slutta å røyke i vinter, og mitt argument er rett og slett at jeg er redd for å dø av en livsstilssykdom.

Nå er jeg eldre enn deg, så dette er kanskje mer aktuelt for meg enn deg, men jeg kjenner jeg nesten får panikk ved tanken på å få KOLS eller kreft. Jeg kan begynne å gråte ved tanken på at ungene mine kan bli uten mamma tidlig, bare fordi jeg vil ha et øyeblikks nytelse. Det plaget meg så mye at jeg slutta.

Jeg har brukt tabletter, jeg da, og de fungerer veldig bra i forhold til røykesug. Brukte dem i 4 uker, så glemte jeg å ta dem - og da slutta jeg.

Å slutte å røyke er noe du må gjøre for deg. Fordi du er verdt et bedre liv enn et med surstofftank på ryggen før du blir 40.

Skrevet

Jeg vet ikke om du så det programmet av Luksusfellen i høst der det var et par som ikke hadde råd til barnehageregninga, de lå et halvt år etter med betalingen der. De røykte for 7000,- i mnd... Det er over 3 barnehageplasser det!

Gjest Joilet
Skrevet

Meningsløst? Nyter du ikke røyken da?

Gjest Elextra
Skrevet

En jeg kjenner sa det slik: "Det sies at du kan spare en sydentur i året på å kutte ut røyken, men hva f... skal du til syden for hvis det ikke er for å kjøpe billig røyk?!"

'' "Det sies at du kan spare en sydentur i året på å kutte ut røyken, men hva f... skal du til syden for hvis det ikke er for å kjøpe billig røyk?!"''

*LOL*

En kollega av meg er også i ferd med å slutte å røyke for tiden, og jeg minnet ham på hvor deilig det var å kunne ta en pils uten røyksuget. Min kollega betvilteimidlertid at det ble aktuelt med utepils i år - hva var vitsen liksom...

Skal se han endrer oppfatning etterhvert! ;)

Skrevet

'' "Det sies at du kan spare en sydentur i året på å kutte ut røyken, men hva f... skal du til syden for hvis det ikke er for å kjøpe billig røyk?!"''

*LOL*

En kollega av meg er også i ferd med å slutte å røyke for tiden, og jeg minnet ham på hvor deilig det var å kunne ta en pils uten røyksuget. Min kollega betvilteimidlertid at det ble aktuelt med utepils i år - hva var vitsen liksom...

Det får vi håpe og tro:-)

Jeg kunne ihvertfall ikke tenkt meg tilbake til røyketiden igjen. Det er så lenge siden og en så til de grader fjern ting i det livet jeg lever nå at det er litt rart å tenke på at jeg ikke har vært ikke-røyker hele tiden.

Gjest ViViola
Skrevet

*LOL*

''En kollega av meg er også i ferd med å slutte å røyke for tiden, og jeg minnet ham på hvor deilig det var å kunne ta en pils uten røyksuget. Min kollega betvilteimidlertid at det ble aktuelt med utepils i år - hva var vitsen liksom...''

Jeg skjønner'n, jeg da, for jeg blir også småstressa av å tenke på alle de hyggelige pils-kveldene på terrassen som nå skal foregå uten røyk.

Samtidig: Jeg _vet_ at røyken ikke gir meg noe som ikke allerede har i en slik situasjon, nemlig godt selskap og godt drikke. Men _tanken_ er litt stressende i forkant. Sukk.

Skrevet

''En jeg kjenner sa det slik: "Det sies at du kan spare en sydentur i året på å kutte ut røyken, men hva f... skal du til syden for hvis det ikke er for å kjøpe billig røyk?!"''

Haha, jeg er heeelt enig. Derfor sparer man til noe bedre, som en tur til Kina, Amsterdam eller Moskva i stedet for ;)

Gjest Joilet
Skrevet

''En jeg kjenner sa det slik: "Det sies at du kan spare en sydentur i året på å kutte ut røyken, men hva f... skal du til syden for hvis det ikke er for å kjøpe billig røyk?!"''

Haha, jeg er heeelt enig. Derfor sparer man til noe bedre, som en tur til Kina, Amsterdam eller Moskva i stedet for ;)

Sjansen for å dø raskere er større om du drar til de byene ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...