Gå til innhold

Opp i vekt med reductil

Anbefalte innlegg

Gjest Lei og trist nå
Skrevet

Jeg føler at nå er det nok.Orker ikke denne vekta lengere.Har gått på reductil i 10 dager.Har ikke lyst på søtsaker lengere og det er bra.Spiste sjokolade ofte før.Men siden jeg begynte med reductil har jeg gått opp 3kilo.Har spist sundt og rørt meg mye.Har gått masse turer og trenet litt wii fit hjemme.Hvordan kan jeg ha gått opp 3 kilo.Ble skikkelig deppa når jeg gikk på vekta nå.Ikke veid meg på 10 dager og var sikker på å ha gått ned.

Jeg spiser dette:frokost-frokostblanding eller knekkebrød

lunsj:-omelett eller nudler

middag:-kjøtt eller fisk med potet eller ris

kvelds:-knekkebrød

og frukt immellom måltidene

Kan jeg ha gått opp i vekt fordi jeg har gått en den turer og fått muskler?

Bør jeg kutte ut reductil eller snakke med legen?

ER fristet til å begynne å spise søtsaker igjen.Da gikk jeg ikke opp 3 kilo på 10 dager iallefall

Jeg veier 90 kilo så jeg må ned ca 25 kilo

Skrevet

Å begynne å spise søtsaker vil jo definitivt ikke forbedre saken. Ta heller en snakk med legen.

For ordens skyld så kan jeg nevne at jeg veide 58,8 en dag forrige uke, og 61,1 en annen dag. Så det kan være store variasjoner uten at man virkelig har gått opp eller ned.

Nudler er for øvrig noe av det mest usunne du kan spise. I hvert fall disse ferdige pakkene med nudler/krydderpose. Disse er friterte....

Omelett er jo topp:-)

Gjest ViViola
Skrevet

Siden du ikke går på lavkarbo, så kan det være veldig smart å telle kalorier. Som Speak sier - nudler er ille mat. Frokostblandinger er utrolig kalorifulle, så ved å telle kalorier finner du ut hva du faktisk får i deg.

Dessuten: Jeg anbefaler et slankekurs eller en vektklubb eller hva som helst som gjør at du har kontakt med andre og ikke minst får kunnskap. I og med at du sier du skal spise søtsaker igjen for å gå ned i vekt er det mulig at kunnskapsnivået er litt lavt.

MEN: Såvidt jeg husker, er en av bivirkningene til reductil at man kan gå opp i vekt. Så det _kan_ være så enkelt at du er en av de ytterst få som får motsatt virkning.

Jeg ville nok ha snakket med fastlegen igjen om det ikke snudde selv om du spiser riktig mat.

Gjest Lei og trist nå
Skrevet

Siden du ikke går på lavkarbo, så kan det være veldig smart å telle kalorier. Som Speak sier - nudler er ille mat. Frokostblandinger er utrolig kalorifulle, så ved å telle kalorier finner du ut hva du faktisk får i deg.

Dessuten: Jeg anbefaler et slankekurs eller en vektklubb eller hva som helst som gjør at du har kontakt med andre og ikke minst får kunnskap. I og med at du sier du skal spise søtsaker igjen for å gå ned i vekt er det mulig at kunnskapsnivået er litt lavt.

MEN: Såvidt jeg husker, er en av bivirkningene til reductil at man kan gå opp i vekt. Så det _kan_ være så enkelt at du er en av de ytterst få som får motsatt virkning.

Jeg ville nok ha snakket med fastlegen igjen om det ikke snudde selv om du spiser riktig mat.

Kan man virkelig gå opp i vekt med reductil?.Det viste jeg ikke.Bør vel få meg en lege time da før påske

Gjest ViViola
Skrevet

Kan man virkelig gå opp i vekt med reductil?.Det viste jeg ikke.Bør vel få meg en lege time da før påske

Les pakningsvedlegget, mener det står der.

Men hva med å telle kalorier? Jeg skulle gitt mye for å få reductil, jeg, for jeg sliter med søthunger... Og har full kontroll på matinntaket. Sukk.

Gjest Lei og trist nå
Skrevet

Men hva med å telle kalorier? Jeg skulle gitt mye for å få reductil, jeg, for jeg sliter med søthunger... Og har full kontroll på matinntaket. Sukk.

Jeg bare tullet når jeg sa at jeg skulle spise søtsaker for å gå ned

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg bare tullet når jeg sa at jeg skulle spise søtsaker for å gå ned

OK - men hva med å telle kalorier? Det er en kjempegod bevisstgjøringsgreie, altså. Mange blir overrasket over hvor mye kalorier det faktisk er i det de kaller "normal" mat.

Skrevet

Har du prøvd krom- og magnesiumtilskudd? Spis også litt kanel hver dag.

Gjest ViViola
Skrevet

Har du prøvd krom- og magnesiumtilskudd? Spis også litt kanel hver dag.

''Har du prøvd krom- og magnesiumtilskudd?''

Jepp. Merka ingenting...

''Spis også litt kanel hver dag.''

Det fungerer bedre i kortere perioder; tar 2-3 ss vaniljeyoghurt og blander inn 1 ts kanel. "Problemet" er at etter ei drøy uke så avtar effekten, og da må man vente litt før man gjør det igjen. Og nå er jeg i "venteperiode".

Det handler mye om for meg at jeg har slutta å røyke, så det som var/er røykesug tilfredsstilles med søtsaker. Foreløpig. Men - brått en dag er jeg tilbake på et bedre spor! :-)

Skrevet

''Har du prøvd krom- og magnesiumtilskudd?''

Jepp. Merka ingenting...

''Spis også litt kanel hver dag.''

Det fungerer bedre i kortere perioder; tar 2-3 ss vaniljeyoghurt og blander inn 1 ts kanel. "Problemet" er at etter ei drøy uke så avtar effekten, og da må man vente litt før man gjør det igjen. Og nå er jeg i "venteperiode".

Det handler mye om for meg at jeg har slutta å røyke, så det som var/er røykesug tilfredsstilles med søtsaker. Foreløpig. Men - brått en dag er jeg tilbake på et bedre spor! :-)

Ok, du virker tøff, så du holder nok ut :) Kjipt at du ikke får trent noe særlig på grunn av helsen, for det er det aller mest effektive.

Gjest ViViola
Skrevet

Ok, du virker tøff, så du holder nok ut :) Kjipt at du ikke får trent noe særlig på grunn av helsen, for det er det aller mest effektive.

Tøff? Tja... Joa, litt kanskje. Kanskje.

Har trent i dag, jeg, gått skitur. Det gjør vondt, både her og der, men det er jo deilig etterpå allikevel. Ikke minst vet jeg at jeg har forbrent over 800 kalorier. Det blir dog bare kondisrelatert, da, ikke styrke - som jeg definitivt trenger for å bli kvitt et par av vondtene. :-/

Jobben resten av dagen nå er å _ikke_ falle for sukkerfristelsen. Puh...

Skrevet

Tøff? Tja... Joa, litt kanskje. Kanskje.

Har trent i dag, jeg, gått skitur. Det gjør vondt, både her og der, men det er jo deilig etterpå allikevel. Ikke minst vet jeg at jeg har forbrent over 800 kalorier. Det blir dog bare kondisrelatert, da, ikke styrke - som jeg definitivt trenger for å bli kvitt et par av vondtene. :-/

Jobben resten av dagen nå er å _ikke_ falle for sukkerfristelsen. Puh...

Det klarer du! Ikke kast bort det gode du har gjort for kroppen din ved å spise sukker.

Jeg misunner deg den skituren. Her skinner solen og det er nydelig ute, men Squishy ligger på sofaen og snorker... Det har han gjort hele dagen. Stakkaren er syk, så jeg må pent holde meg innendørs :(

Gjest ViViola
Skrevet

Det klarer du! Ikke kast bort det gode du har gjort for kroppen din ved å spise sukker.

Jeg misunner deg den skituren. Her skinner solen og det er nydelig ute, men Squishy ligger på sofaen og snorker... Det har han gjort hele dagen. Stakkaren er syk, så jeg må pent holde meg innendørs :(

Usj, så kjedelig med syke barn... God bedring til småtten! :-)

Skituren var god, den, men den foregikk i sterk vind og snøføyke. Det kan du jo kjenne på om du virkelig hadde hatt lyst til. He-he.

I morgen, derimot, er det spådd bare nydelig vær, da blir det på'n igjen. :-)

Mary Poppins
Skrevet

Du har garantert ikke fått på 3 kg med muskler så de gåturene er nok ikke årsaken. Nudler og frokostblanding er ikke sunt, men jeg tviler på at du har gått opp 3 kg pga av dette også.

Enten så er du en av de få som opplever motsatt virkning av reductil, eller så viser vekten din feil, rett og slett. Veide du deg på samme tiden av døgnet begge gangene? Og var vekten plassert på samme sted?

Etter min mening så er det mye bedre å måle vektnedgang med et målebånd istedet for å veie seg.

Gjest fullt mulig det ja:(
Skrevet

jeg gjorde det:(

Gjest Lei og trist nå
Skrevet

jeg gjorde det:(

Hvor lenge gikk du på de før du skjønnte at det gikk feil vei?.Hva gjorde du da?.Bare kuttet de ut eller snakket med legen først?

Gjest fullt mulig det
Skrevet

Hvor lenge gikk du på de før du skjønnte at det gikk feil vei?.Hva gjorde du da?.Bare kuttet de ut eller snakket med legen først?

gikk på de 5-6 mnd(full dose),opp 10 kilo...jeg og legen ble enige om at dette var bomskudd.jeg glemte å spise på de pillene,så jeg gikk først LITT ned.så MYE opp:/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...