Gå til innhold

Er du sikker på at du e nordlending? (quiz)

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Du fikk 7 rette av 10 mulige, Du har bodd sørpå for lenge, Men det er håp for deg.''

Vel, jeg har bodd nordpå stort sett hele livet, og synes dette var en tulltest. INGEN bruker de uttrykkene ( i alle fall flestepaarten av dem), med mindre de er 98 år gamle fiskarbonda som dreiv skogbruk på si'.

Skrevet

''Du fikk 7 rette av 10 mulige, Du har bodd sørpå for lenge, Men det er håp for deg.''

Vel, jeg har bodd nordpå stort sett hele livet, og synes dette var en tulltest. INGEN bruker de uttrykkene ( i alle fall flestepaarten av dem), med mindre de er 98 år gamle fiskarbonda som dreiv skogbruk på si'.

LOL!

Det var mye som gjaldt sjøen der, ja, og ettersom jeg er vokst opp inne i landet var mye av det ukjent også. Men jeg klarte meg jo ganske bra med litt kvalifisert gjetting iblanda litt flaks;-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg fikk 7 av 10. Det ble mye gjetting, ja.

Gjest Elextra
Skrevet

8/10 her - ganske imponert over meg selv. Jeg har ikke bare aldri bodd nordpå - jeg har aldri vært der heller!

Tippet på de fleste, men _muligens_ kan det faktum at jeg engang var betatt av en nordlending gjort meg i stand til mer kvalifisert gjetning ;).

Skrevet

8/10 her - ganske imponert over meg selv. Jeg har ikke bare aldri bodd nordpå - jeg har aldri vært der heller!

Tippet på de fleste, men _muligens_ kan det faktum at jeg engang var betatt av en nordlending gjort meg i stand til mer kvalifisert gjetning ;).

Var han gammel fisker, kanskje? ;-) (Ref KaVas svar under her)

Gjest Elextra
Skrevet

Var han gammel fisker, kanskje? ;-) (Ref KaVas svar under her)

Haha, det kan hende, det husker jeg ikke! Men mulig han minnet _litt_ om Roland...? *knegg*

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg klarte bare 5 av 10 - ennå jeg ser på Himmelblå :)

Skrevet

Jeg fikk 8/10 rette. Jeg flyttet fra Nord-Norge når jeg var ti år gammel.

Men jeg gjettet på det meste. Jeg har ikke hørt halvparten av de "nordnorske uttrykkene" nevnt i testen. Muligens var de vanlige for femti år siden?

mil1365380270
Skrevet

9/10 fordi jeg skjønte hvor de ville hen, ikke fordi jeg har hørt uttrykkene før.

Skrevet

Nå er jeg nordlenning, men tydeligvis fra feil sted, for det var neimen ikke mange av de uttrykkene jeg kjente til eller har brukt. Men jeg fikk fem rette på ren gjetting. :-D

Gjest bikku
Skrevet

10/10, og jeg er ikke nordlending. Men bor i Nord-Norge.

Skrevet

Klarte også 6, men tippet på mange av spørsmålene. Bommet på det første og de tre siste.

Skrevet

Sørlending som jeg er, må jegvel si meg fornøyd med 8 av 10. :-)

Skrevet

Jeg er nordlending men tydeligvis ikke fra samme sted som han som lagaquisen, fikk 4 rette... Eneste utrykket jeg har hørt er mellabær.

Gjest Elextra
Skrevet

10/10, og jeg er ikke nordlending. Men bor i Nord-Norge.

Ikke nordlending, men bor _frivillig_ i Nordnorge? ;)

Skrevet

Fikk 9 av 10, men e forøvrig enig med KaVa, det e nu mange gamle uttrøkk her....

Nån av de bruka vi einda i dagligtale, men langt fra aille!

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Kanskje jeg skulle begynt med lotto eller tipping?

Fikk 8 av 10. Og visste vel egentlig bare hva "mellabær" var. Resten var flaks.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...