Gå til innhold

Hvem melde ny adresse til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm.. stressa som jeg er pga. kjøkken, så har jeg jernteppe. Hvem bør jeg melde ny adresse til? Banken, NAV, bydelene (den jeg flytter fra og til), Forsikring, Falck, legen, tannlegen.. Helsestasjonen til poden? Eller går det automatisk? Posten og Folkeregisteret har selvsagt fått melding :)

Noen jeg har glemt..

mil1365380270
Skrevet

Helsestasjonen, barnehagekontoret, lag/foreninger, strømleverandør, netteier, nrk, evt. kabelselskap, telefon- og bredbåndsleverandør, mobiltelefonleverandør, Fjellinjen?, Statens Vegvesen (varsel om EU-kontroll f.eks.), .......kommer ikke på flere nå :-)

Skrevet

Statlige og kommunale etater får stort sett oppdateringer fra Folkeregisteret. Se på kontoutskriften din fra banken(e) om det ikke står nederst med liten skrift at de også finner deg uten hjelp, det står det på min.

Helsestasjonen finner dere også, men det reduserer risikoen for rot (f.eks. i vaksineprogrammet - husker ikke hvor gammel sønnen din er) hvis du også melder fra selv.

Ellers er det lurt å gå gjennom regningsbunken du har fått i år, og se hva det står om adresseendring på fakturaene. Der står det jo også kundenumre og andre referanser som gjør det enklere for mottakeren å registrere ny adresse.

Da vi flyttet, var Forsvaret en av dem som hadde store problemer med å forstå at mannen min hadde fått ny adresse. Dette er mange år siden, men hvis en av dere har et forhold til (sivil-)forsvaret, kan det være lurt å melde tydelig fra til dem.

Skrevet

Helsestasjonen, barnehagekontoret, lag/foreninger, strømleverandør, netteier, nrk, evt. kabelselskap, telefon- og bredbåndsleverandør, mobiltelefonleverandør, Fjellinjen?, Statens Vegvesen (varsel om EU-kontroll f.eks.), .......kommer ikke på flere nå :-)

Takk :) Par der jeg hadde glemt ja. :)

mil1365380270
Skrevet

Statlige og kommunale etater får stort sett oppdateringer fra Folkeregisteret. Se på kontoutskriften din fra banken(e) om det ikke står nederst med liten skrift at de også finner deg uten hjelp, det står det på min.

Helsestasjonen finner dere også, men det reduserer risikoen for rot (f.eks. i vaksineprogrammet - husker ikke hvor gammel sønnen din er) hvis du også melder fra selv.

Ellers er det lurt å gå gjennom regningsbunken du har fått i år, og se hva det står om adresseendring på fakturaene. Der står det jo også kundenumre og andre referanser som gjør det enklere for mottakeren å registrere ny adresse.

Da vi flyttet, var Forsvaret en av dem som hadde store problemer med å forstå at mannen min hadde fått ny adresse. Dette er mange år siden, men hvis en av dere har et forhold til (sivil-)forsvaret, kan det være lurt å melde tydelig fra til dem.

Jeg har fått de som bodde her sine brev fra DnB, så lurt å si fra om man vil være sikker på å få brevene sine. Samme med helsestasjon etc, de sjekker ikke om man har fått ny adresse hele tiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...