Gjest klikkformer Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 Er dette lov? Skal på rutine UL om to uker og mangler barnevakt til 1-åringen... 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 Jordmor vil neppe være særlig fornøyd, en 1-åring klarer vel ikke å sitte i ro og være stille så lenge? Og det er jo en medisink undersøkelse du skal ha. Du har jo enda to uker å finne barnevakt på, ingen venner / familie som kan stille opp? 0 Siter
Onsdag1365380628 Skrevet 31. mars 2009 Skrevet 31. mars 2009 Jeg ville heller ikke hatt med ettåringen på UL. Hvis du ringer og forklarer situasjonen får du kanskje byttet time til en tid på dagen da pappa eller noen andre kan ta hånd om småen. Du spør om det er lov å ha med ungen på UL og det er vel ingen som med loven i hånd kan nekte deg det, men her snakker vi om det praktiske rundt å være på en undersøkelse å samtidig holde styr på en smårolling. Når man mottar innkallelse i så god tid forventes det vel at man finner en annen løsning. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 2. april 2009 Skrevet 2. april 2009 Ja, det er lov, men ikke anbefalt. Et så lite barn er det vanskelig å holde i ro mens du ligger og blir undersøkt. Er pappa'n med kan jo han ta ansvaret for barnet. Ellers bør du tenke over hvordan du vil reagere om UL skulle vise at noe er galt med barnet i magen, eller om det ikke er liv i det hele tatt. Vil din reaksjon (og pappaens) egne seg for barnet på 1 år? I tillegg vil ikke en UL være interessant for en 1-åring. Det er vanskelig for et så lite barn å se hva UL forestiller. I tillegg kommer jo at selve babyen i magen er vanskelig å forstå for en 1-åring. Jeg vil råde deg til å prøve hardere å få barnevakt 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. april 2009 Skrevet 2. april 2009 Ja, det er lov, men ikke anbefalt. Et så lite barn er det vanskelig å holde i ro mens du ligger og blir undersøkt. Er pappa'n med kan jo han ta ansvaret for barnet. Ellers bør du tenke over hvordan du vil reagere om UL skulle vise at noe er galt med barnet i magen, eller om det ikke er liv i det hele tatt. Vil din reaksjon (og pappaens) egne seg for barnet på 1 år? I tillegg vil ikke en UL være interessant for en 1-åring. Det er vanskelig for et så lite barn å se hva UL forestiller. I tillegg kommer jo at selve babyen i magen er vanskelig å forstå for en 1-åring. Jeg vil råde deg til å prøve hardere å få barnevakt ''I tillegg vil ikke en UL være interessant for en 1-åring'' Mildt sagt, ja . En ettåring vil vel overhodet ikke skjønne at det er et nytt barn på vei, med mindre ettåringen nærmer seg to. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 2. april 2009 Skrevet 2. april 2009 Det hadde jeg ikke gjort. tenk om noe er galt og du må konsentrere deg mer om å ta hensyn til ettåringen enn resultatet av undersøkelsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.