Gå til innhold

FU: hvor mye cola drikker du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å ikke drikke så mye... men syns det er vanskelig.

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• Aliza1365380759

4

• mariaflyfly

2

• Soulshine

2

Gjest sikkert andre uvaner som plager meg mer:P
Skrevet

ingenting...:P

Gjest midia
Skrevet

Jeg har trappet ned, prøver å holde meg til helgene:) Veldig vanskelig, men synes jeg er blitt flinkere:)

Aliza1365380759
Skrevet

Hmm.. Kanskje 1/2 liter i måneden..? Har hatt en liten flaske cola i kjøleskapet i snart tre uker, så jeg får se hvor mye lenger den ligger der før jeg drikker den ;-) Drikker for det meste vann når jeg er tørst, synes ikke cola eller annen brus hjelper mot tørsten like godt som vann gjør. Hvorfor drikker du så mye cola da?

Skrevet

En gang hvert tredje år eller noe sånt. Drikker det kun når jeg har skikkelig magesyke. Fatter ikke at folk klarer å drikke det der, det er bare søtt-søtt-søtt og jævlig!

Skrevet

Tja.... Kjøper en kasse brus til jul og en til 17.mai og så noen flasker til når ungene har bursdag.. Drikker sjelden brus ute.

Så brusfabrikantene blir ikke rike på verken meg eller resten av familien.

trollemor;o)
Skrevet

Vanlig coka cola? Ingenting.

Pepsi max? Litt på freddan og lørdan

Gjest midia
Skrevet

Hvorfor røyker noen? Det smaker jo motbydelig om du aldri har prøvd det før.

Der slo du spiker'n på hodet:)

Skrevet

Ingenting... Liker ikke Cola. Drikker svært sjelden annen brus også. Kanskje maks to ganger i året. Drikker vann! Og litt juice...

Aliza1365380759
Skrevet

Hvorfor røyker noen? Det smaker jo motbydelig om du aldri har prøvd det før.

Så du drikker ikke cola som en tørstedrikk, men fordi du er avhengig..?

Gjest Shira :o)
Skrevet

Ca 2 glass i løpet av en mnd.

Jeg drikker litt annen brus sånn innimellom, men er det er som oftes farris e.l i glasset dersom jeg drikker noe med kullsyre.

Gjest har nok av andre laster...
Skrevet

Way to go! =)

Du må ha en vilje av STÅL... =)

egentlig ikke,men søtt hard aldri vært min svakhet.hverken cola eller sjokolade...

Aliza1365380759
Skrevet

Blir jo som en tørstedrikk også, men grunnen til at jeg ikke drikker vann i stedet er jo at jeg er avhengig...

Hvis man er avhengig er det vel vanskelig å kutte ned noe særlig også, blir jo som å "pine" seg selv hvis du virkelig har lyst på cola pga avhengighet og så må "nøye deg" med et glass vann. Er vel ikke så mange røykere som får til å kutte ned fra 20 om dagen til 2 heller...

Aliza1365380759
Skrevet

Tro meg, det er en avhengighet... (!!!!)

Leste i et tidsskrift at noen forskere hadde funnet ut at kombinasjonen sukker og koffein kunne skape en sterkere avhengighet enn heroin...

Oj, ja, ser du sier en annen plass her at det er den kjappe blodsukkerstigningen du er avhengig av! Jeg ser for meg at det er vanskelig å kutte ned eller slutte med coladrikkingen, så jeg tviler ikke på at du er avhengig.

mariaflyfly
Skrevet

Aldri vanlig cola, men har perioder der jeg drikker en del TabXtra. Nå har jeg forresten ikke hatt så mye som en flaske i huset på flere uker, og så glemte jeg å kjøpe i helga da jeg hadde tenkt å unne meg en. Var nådd et punkt der jeg drakk 1,5 liter på dager jeg satt hjemme og leste, så jeg tenkte jeg skulle slutte og bare drikke det i helgene. ;)

Skrevet

Drikker ikke cola (og ikke noen annen brus heller).

Gjest Mirakelet
Skrevet

Jeg var avvent jeg, men så begynte jeg å drikke igjen når jeg begynte å jobbe igjen, så drikker en halvliter på jobb og i helgene 3 liter :o

mariaflyfly
Skrevet

=)

Vel, TabXtra er vel en liten last i forhold til sukkerholdig. =)

Jeg tror det er litt sånn enten-eller. Jeg liker ikke vanlig Cola, men synes iskald Tab er nydelig. De jeg kjenner som liker Cola synes Tab er redselsfullt. ;)

Gjest togli
Skrevet

En gang hvert tredje år eller noe sånt. Drikker det kun når jeg har skikkelig magesyke. Fatter ikke at folk klarer å drikke det der, det er bare søtt-søtt-søtt og jævlig!

Enig!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...