Gå til innhold

Middagsmat idag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, holder du fortsatt på med den 'dritten'?

Håper virkelig du blir kvitt dette fort nå.

God bedring fra meg

Thanx. Her har jeg prøvd blåbær, blåbærsaft, avsilt havresuppe, flytende kull, cola, loff, og imodium når jeg MÅ ærend borte fra heimen... Ah, drittlei.

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

9

• astridny

7

• mariaflyfly

6

• Lillemus

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Håper du bor laaangt sør i landet for å si det mildt....

I'm your neighbour, hehe! Trondheim :-)))

mariaflyfly
Skrevet

Hvilken oppskrift bruker du på fiskegratengen din?

Oppskrift og oppskrift. Jeg slumper. ;)

Lag tjukk hvit saus, tilsett litt revet muskat, salt&pepper, ha i fisk i terninger (fileter fra frysedisken er streit, røkt kolje er yppelig!), la det putre litt før du avkjøler og tilsetter 3-4 egg og litt kokt makaroni. Steikes i form på 200 grader i ca 45 min, server med evt kokte poteter og gulrøtter. Går ganske fort å lage ferdig, så hvis du gjør det kvelden i forveien, er det bare å hive den i ovnen og koke gulrøtter og evt. poteter.

Gjest annlovinda
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1238526640' post='4123727]

Thanx. Her har jeg prøvd blåbær, blåbærsaft, avsilt havresuppe, flytende kull, cola, loff, og imodium når jeg MÅ ærend borte fra heimen... Ah, drittlei.

Skjønner godt du er drittlei nå ja - full forståelse for det.

Omgangssyke og diare er noe av det værste jeg vet, og vi har heldigvis ikke hatt det her i hus på et par år tror jeg (bank i bordet for at vi ikke får det på lenge heller.) Håper det fortsetter sånn lenge.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1238524712' post='4123672]

Loff og cola. *føkk*

Min kjære var sånn i magen i mange uker etter avsluttet antibiotikakur i fjor høst. Etter at han drakk et par kopper kakao (laget fra bunnen av med kakaopulver, sukker og h-melk) ble han bra i magen igjen så og si over natten. Jeg er ikke helt overbevist om sammenhengen, men selv er han helt overbevist om at det var kakaoen som gjorde susen.

Skrevet

Håper du bor laaangt sør i landet for å si det mildt....

Jeg bor i samme by som Lotte, men på rettsia av elva - og har ikke merket noe til noe av den dritten hun har klart å pådra seg.

Skrevet

Og god er den og. :-)

Og ikkje brunsvidde kjeler lengre. :-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1238524865' post='4123677]

Hvordan går det meg vekta nå, Geir? Du har holdt Fjordland-kuren i over 2 mnd nå, mener jeg å huske... *nysgjerrig*

6 kilo ned, og 3 kilo opp. (men det skyldes cola & sjokkis)

candyqueen_83
Skrevet

Min kjære var sånn i magen i mange uker etter avsluttet antibiotikakur i fjor høst. Etter at han drakk et par kopper kakao (laget fra bunnen av med kakaopulver, sukker og h-melk) ble han bra i magen igjen så og si over natten. Jeg er ikke helt overbevist om sammenhengen, men selv er han helt overbevist om at det var kakaoen som gjorde susen.

Hjemmelaga kakao er jo ikke det verste å teste ut heller ;O)

Skrevet

6 kilo ned, og 3 kilo opp. (men det skyldes cola & sjokkis)

Du hoppa av Fjordland-dietten, m.a.o.....

Skrevet

*må prøves til helga, om det ikke løser seg før den tid*

Gjest Kayia
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1238524712' post='4123672]

Loff og cola. *føkk*

Jeg og. ;-(

Skrevet

Jeg bor i samme by som Lotte, men på rettsia av elva - og har ikke merket noe til noe av den dritten hun har klart å pådra seg.

*snøft*

Skrevet

Ahhh, dere er 100 mil unna meg :-D

trollemor;o)
Skrevet

Vi hadde kjøttkaker, poteter, ertestuing, tyttebærsylte, gulrøtter og brun saus i går. (måtte bare få det med;o) I dag er det husbonden som skal stå for middagen...tipper det blir pizza eller pasta.

Gjest Fioletta
Skrevet

Oppskrift og oppskrift. Jeg slumper. ;)

Lag tjukk hvit saus, tilsett litt revet muskat, salt&pepper, ha i fisk i terninger (fileter fra frysedisken er streit, røkt kolje er yppelig!), la det putre litt før du avkjøler og tilsetter 3-4 egg og litt kokt makaroni. Steikes i form på 200 grader i ca 45 min, server med evt kokte poteter og gulrøtter. Går ganske fort å lage ferdig, så hvis du gjør det kvelden i forveien, er det bare å hive den i ovnen og koke gulrøtter og evt. poteter.

mmmm! Det må jeg prøve en dag:) Men 3-4 egg? Virket veldig mye. Det må være snakk om endel grateng da eller?

mariaflyfly
Skrevet

mmmm! Det må jeg prøve en dag:) Men 3-4 egg? Virket veldig mye. Det må være snakk om endel grateng da eller?

Jeg pleier å bruke 4 egg, og beregner denne porsjonen til 4 personer. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...