Gå til innhold

Å bli lottomilionær.

Anbefalte innlegg

Gjest Fioletta
Skrevet

Hvem ønsker ikke å bli milionær?:)

Hva skjer om det plutselig blir deg? Jeg har tenkt noen ganger på det. Hvis jeg skulle ha vunnet, si f.eks ett så stort beløp som 10 mill. Da ville det skjedd store forandringer i livet mitt. Med disse pengene ville jeg hatt en trygg fremtid.

Men så kommer alle de som ønsker en bit av pengene. Venner, søsken, svigerbrødre/søstre foreldre osv..

For meg så virker det nesten som et krav at om du skulle vinne i lotto, så skal i alle fall han, hun, dem, de, og alle de andre skal ha penger.

Er jeg egoistisk hvis jeg ikke ønsker å dele?

Jeg er midt i 20 årene, har planer å gifte meg og få barn. Er det egoistisk å spare disse pengene til mine barn og framtid? MÅ man gi bort en del av summen til de andre i familien?

Hva ville du gjort om du vant 10 mill?

Mary Poppins
Skrevet

Nå spiller jeg aldri i lotto men på nåværende tidspunkt ville jeg helt klart delt pengene med min lillebror. Også ville jeg spandert en middag på en hyggelig restaurant på alle de nærmeste vennene mine + tur på byen for å feire.

Gjest @krøll
Skrevet

Hmm. Først ville jeg betalt alle regninger, så lånet på huset og bilen. Kaskje ny bil også, til mannen. Så ville jeg gitt en god sum til hver av barna. En ferietur. Kanskje en båt. Ville nok også gitt litt penger til en veldedig organisasjon.

Skrevet

Jeg hadde laget et bål av pengehaugen :-)

Gjest ViViola
Skrevet

- 1,3 mill hadde gått til å slette husgjeld

- 3 mill hadde blitt investert i ungenes framtid

- 1/2 mill hadde blitt brukt på bil

- 1 mill til Leger uten Grenser

- 1 mill til Redd Barna

- 1 mill til Frelsesarmeen

Og resten - tja, jeg hadde gitt min søster hjelp til leilighetskjøp, men flere hadde ikke fått av meg. Alle har så de klarer seg og vel så det, så hvorfor skulle de få penger?

Skulle nok funnet på noe allikevel. :-)

Gjest Fioletta
Skrevet

Hmm. Først ville jeg betalt alle regninger, så lånet på huset og bilen. Kaskje ny bil også, til mannen. Så ville jeg gitt en god sum til hver av barna. En ferietur. Kanskje en båt. Ville nok også gitt litt penger til en veldedig organisasjon.

Fornuftig:)

Jeg har en svigerinne som sa at om jeg vant penger i lotto, skulle i alle fall hun og broren min ha 100.000kr.

Det er ikke det at jeg ikke vil gi bort penger til min nærmeste familie. Men syns det er dumt at man forlanger å få penger.

Det er skjelden man hører om slik hvis det er snakk om en god betalt jobb..

Alle søskene mine er i godt betalte jobber, mine foreldre har også veldig god inntekt og null gjeld.

Skrevet

Jeg har alltid tenkt at det hadde vært gøy å vinne såpass mye at man virkleig kunne vært spandabel:-)

Så hvis vi f eks hadde vunnet 20 mill ville jeg gitt bort 1 mill til hvert av våre søsken + våre foreldre. Men så svarte den ene søsteren mi på e tilsvarende spørsmål at hun kanskje kunne tenkt seg å gi søstrene kanskje 50 000 hver hvis hun vant 20 mill, så dermed strøk jeg ihvertfal henne fra listen over potensielle medmillionører!! ;-)

Gjest Fioletta
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1238524645' post='4123670]

Haha:P 1.april er i morgen:)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1238524645' post='4123670]

Pøh, tror jeg ikke på! ;-) Tenker du heller hadde lagd bål av alle kvitteringene!

Skrevet

Jeg har alltid tenkt at det hadde vært gøy å vinne såpass mye at man virkleig kunne vært spandabel:-)

Så hvis vi f eks hadde vunnet 20 mill ville jeg gitt bort 1 mill til hvert av våre søsken + våre foreldre. Men så svarte den ene søsteren mi på e tilsvarende spørsmål at hun kanskje kunne tenkt seg å gi søstrene kanskje 50 000 hver hvis hun vant 20 mill, så dermed strøk jeg ihvertfal henne fra listen over potensielle medmillionører!! ;-)

*LOL*

En annen ting: Hender det seg at du også spiser ved tastaturet....?

Jeg ser at du har samme problem som meg, at ikke alle bokstavene blir med i hvert ord du skriver (ja, du skriver perfekt ellers..). Grunnen min er at smulene har lagt seg under tastene, hehe.. ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Hadde jeg vunnet en eller et par millioner hadde jeg nok beholdt pengene selv.

Hadde jeg vunnet ti mill. eller mer ville jeg delt noe med søsken + gitt noe til gode formål. Tror jeg.

Skrevet

Pøh, tror jeg ikke på! ;-) Tenker du heller hadde lagd bål av alle kvitteringene!

Hehe...

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1238525378' post='4123695]

*LOL*

En annen ting: Hender det seg at du også spiser ved tastaturet....?

Jeg ser at du har samme problem som meg, at ikke alle bokstavene blir med i hvert ord du skriver (ja, du skriver perfekt ellers..). Grunnen min er at smulene har lagt seg under tastene, hehe.. ;-)

he he... Ingen spising og smuler her, men jeg har ikke helt vent meg til mini-pc'en min ennå, samt at jeg ligger tilbakelent på sofaen med laptopen på fanget.

Må begynne å lese gjennom litt mer nøye...;-)

Gjest Fioletta
Skrevet

''Men så svarte den ene søsteren mi på e tilsvarende spørsmål at hun kanskje kunne tenkt seg å gi søstrene kanskje 50 000 hver hvis hun vant 20 mill, så dermed strøk jeg ihvertfal henne fra listen over potensielle medmillionører!! ;-)''

Hehe, var det et hint til meg? :P

Jeg hadde nok greid å kvitte meg med 1 mill til hver av mine søsken jeg også, hadde de hvert i nød:P

Men når de allerede har godt betalte jobber alle sammen.. hmm.. Jo, hadde jeg vunnet 20, skulle de fått 1 mill hver. OK;)

Skrevet

Haha:P 1.april er i morgen:)

1. april, ja. Tenk om jeg vinner i morgen! Stort bål til helga ;-)

Skrevet

''Men så svarte den ene søsteren mi på e tilsvarende spørsmål at hun kanskje kunne tenkt seg å gi søstrene kanskje 50 000 hver hvis hun vant 20 mill, så dermed strøk jeg ihvertfal henne fra listen over potensielle medmillionører!! ;-)''

Hehe, var det et hint til meg? :P

Jeg hadde nok greid å kvitte meg med 1 mill til hver av mine søsken jeg også, hadde de hvert i nød:P

Men når de allerede har godt betalte jobber alle sammen.. hmm.. Jo, hadde jeg vunnet 20, skulle de fått 1 mill hver. OK;)

Absolutt ikke et hint! :-) Bare en beskrivelse av faktum:-)

Jeg synes det er en uskikk at svigerinnen din sier at du burde gi dem penger dersom dere vinner. Får være måte på.

Gjest ViViola
Skrevet

Fornuftig:)

Jeg har en svigerinne som sa at om jeg vant penger i lotto, skulle i alle fall hun og broren min ha 100.000kr.

Det er ikke det at jeg ikke vil gi bort penger til min nærmeste familie. Men syns det er dumt at man forlanger å få penger.

Det er skjelden man hører om slik hvis det er snakk om en god betalt jobb..

Alle søskene mine er i godt betalte jobber, mine foreldre har også veldig god inntekt og null gjeld.

''Jeg har en svigerinne som sa at om jeg vant penger i lotto, skulle i alle fall hun og broren min ha 100.000kr.''

Ja jøss, hun hadde fått knappe 50 øre av meg etter et slik utsagn!

Skrevet

he he... Ingen spising og smuler her, men jeg har ikke helt vent meg til mini-pc'en min ennå, samt at jeg ligger tilbakelent på sofaen med laptopen på fanget.

Må begynne å lese gjennom litt mer nøye...;-)

Små taster? Hvilken har du? Råsa? ;-)

Gjest Fioletta
Skrevet

''Jeg har en svigerinne som sa at om jeg vant penger i lotto, skulle i alle fall hun og broren min ha 100.000kr.''

Ja jøss, hun hadde fått knappe 50 øre av meg etter et slik utsagn!

Det er det jeg også mener.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1238525863' post='4123710]

Små taster? Hvilken har du? Råsa? ;-)

Nix, helt vanlig svart. Asus EEE1000. Tastaturet eer ikke sååå lite da, men mindre enn hva jeg er vant med på jobb-pc, så når det veksler mellom dem blir det litt uvant

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...