Gå til innhold

Hvor mye i konfirmasjonsgave?

Anbefalte innlegg

Gjest Kayia
Skrevet

Jeg har en nevø som skal konfirmeres nå i år, og driver og sonderer terrenget i forhold til hvor mye man gir nå til dags. Hva gir dere?

Gjest jajamensan
Skrevet

endelig en skikkelig konf.tråd! :D :D

Synes 1000,- er passelig til nieser/nevøer.

Mary Poppins
Skrevet

Hvis du ikke er fadder så foreslår jeg 500Kr

Gjest jajamensan
Skrevet

Jeg hadde aldri kommet på at jeg skulle gjøre forskjell på om jeg var fadder eller ikke fadder til mine tante/onkel-barn?

Mary Poppins
Skrevet

Jeg hadde aldri kommet på at jeg skulle gjøre forskjell på om jeg var fadder eller ikke fadder til mine tante/onkel-barn?

Neivel.. trodde det var ganske vanlig jeg. Nå har ikke jeg noen nieser eller nevøer enda, så jeg vet ikke helt hva jeg selv ville gjort. Spørs vel hvor nær jeg er barnet kanskje..

Gjest jajamensan
Skrevet

Neivel.. trodde det var ganske vanlig jeg. Nå har ikke jeg noen nieser eller nevøer enda, så jeg vet ikke helt hva jeg selv ville gjort. Spørs vel hvor nær jeg er barnet kanskje..

Som sagt: JEG hadde ikke kommet på at jeg skulle gjort forskjell på f.eks søsken. Men det er meg :) Godt mulig at det er vanlig hos andre. Men i vår familie har vi altså gitt likt til nieser/nevøer - fadder eller ikke fadder :)

Skrevet

Det er mindre enn ett år siden jeg selv ga gave til det første tantebarnet som ble konmfirmert, men jammen har jeg klar å glemme hva jeg ga,,,:-)

Det var enten 1200 eller 1500 *glemsk*

jeg ville ikke gitt forskjell på faddertantebarn og ikkefaddertantebarn.

Skrevet

Det er nok noen som gjør forskjell, ja, for jeg var fadder til den ene av et tvillingpar som je er tante til, og jeg tenkte som så at selv om jeg er den enes fadder, så er jeg begges tante, og det er tross alt en nærere relasjon. Så dåpsgavene fra oss var like.

Men tanta/onkelen på den andre siden av familien, som var fadder for den andre tvillingen, gjorde forskjell.

Skrevet

(Jeg har tre unger): Hvis det ene barnet får 1000 kr pga av at tanta er fadder (tittel uten oppgave i mine ører), og de to andre ungene får 500 kr pga at tanta er bare tante... da skurrer det litt, synes jeg. Vi gir derfor likt til alle nieser/nevøer.

Gjest annlovinda
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1238525100' post='4123685]

(Jeg har tre unger): Hvis det ene barnet får 1000 kr pga av at tanta er fadder (tittel uten oppgave i mine ører), og de to andre ungene får 500 kr pga at tanta er bare tante... da skurrer det litt, synes jeg. Vi gir derfor likt til alle nieser/nevøer.

Det gjør vi også. Tror nok aldri jeg kunne kommet på å gjøre en slik forskjell på søsken.

Gjest annlovinda
Skrevet

Sist gang noen av mine nieser/nevøer ble konfirmert ga vi 1000. Men det er blitt 3 år siden nå. Til høsten er det konfirmasjon igjen til en niese - men tror nok vi kommer til å gi 1200 nå.

Gjest Kayia
Skrevet

endelig en skikkelig konf.tråd! :D :D

Synes 1000,- er passelig til nieser/nevøer.

Hyggelig med folk som er så lette å glede! :D

Jeg tenker også rundt 1000,- eller litt over. Jeg luftet dette i lunsjen i dag, og da var det flere som mente at det måtte tas i betraktning at vi bruker flere tusen på å reise dit, så de mente at 500- 750 var nok. Den skjønner ikke jeg helt - det skal jo uansett ikke konfirmanten lide for?

Gjest Kayia
Skrevet

Jeg husker at jeg fikk mer av gudforeldre (som var tante og onkel) og fadderne mine (som var to eldre søskenbarn), men egentlig hadde jeg ikke tenkt å gjøre forskjell på det ene tantebarnet mitt og de andre. Er det vanlig å gi mer til fadderunger ennå altså?

Gjest Kayia
Skrevet

Jeg er nok også mer der. Mitt fadderbarn har ett søsken - kan ikke gjøre forskjell på de to syns jeg.

Skrevet

Hyggelig med folk som er så lette å glede! :D

Jeg tenker også rundt 1000,- eller litt over. Jeg luftet dette i lunsjen i dag, og da var det flere som mente at det måtte tas i betraktning at vi bruker flere tusen på å reise dit, så de mente at 500- 750 var nok. Den skjønner ikke jeg helt - det skal jo uansett ikke konfirmanten lide for?

Enig i at reisekostnadene ikke bør telle med.

Gjest Kayia
Skrevet

Enig i at reisekostnadene ikke bør telle med.

Jeg syns også den var snodig. Ville isåfall blitt en raus gave på han som bor nærmest da, all den tid vi bruker fort 4000,- på å komme oss opp og ned i dette tilfellet. ;-)

Mary Poppins
Skrevet

Blant meg og mine søsken og kusiner/fettere har alle like mange faddere så det ville ikke blitt gjort noe forskjell sånn sett..

Skrevet

Vi har en avtale i familien om 500kr i gave til nieser og nevøer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...