Gå til innhold

Hvorfor er du født?

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Har aldri tenkt over det. Men jeg syns det er trist at vi er født for kun å være her på jorden så kort tid. Jeg ville gjerne vært her i 200 år :o)

Mormora til mannen min er 92 år gammel. Når ungene sier hun har værsågod å leve til hun bir over 100, så uffer og bærer hun seg ;) Nei, det synes hun er altfor lenge. Hun er sliten og synes 90 år er mer enn nok ;)

Jeg tror kanskje man endrer tankegangen endel når man begynner å bli såpass oppi åra - og godt er det ;)

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

7

• candyqueen_83

4

• ecbole

2

• jasåsånnerdet

1

Gjest minnah
Skrevet

Det er ingen mening med at akkurat jeg har blitt født.

Vi er født alle sammen på samme premisser, vi har alle en mulighet til å lever riktig og være gode mennesker.

De færreste har suksess.

Det vil bli igjen et lite antall sjeler som får fortsette et liv etter døden.

Dette er svært spesielle mennesker, som har vist en spesiell godhet i det livet de har fått tildelt her på jorden.

Jeg er og vil aldri komme til å bli et av de menneskene, uansett hvor god og flink jeg er.

Mine barn har kommet hit på samme premisser som meg. De har samme sjangsen som jeg har hatt.

Når jeg dør så forsvinner jeg, det er ikke noe liv etter døden for meg. Slik er det for de fleste av oss.

Underveis så har vi skytsengler, disse kan passe på oss og sørge for at vi har det bra. Det er en høyere makt som ser oss, men alikavel blir vi ikke alle tildelt et liv etter dette.

Jeg prøver å være et best mulig menneske i dette livet, en best mulig mor.

"Underveis så har vi skytsengler, disse kan passe på oss og sørge for at vi har det bra."

hei, jeg bare lurer på om disse skytsenglene er de samme som sjeler av de som har levd? Siden det er så få som får en eksistens etter livet, hvordan blir det nok skytsengler til alle?

Skrevet

Jeg er super kynisk - i mine øyne er menneskene her kun som en utvikling fra enklere livsformer. Evolusjon.

Og grunnen til at vi grubler over meningen med tilværelsen, er fordi hjernen vår er såpass komplisert at vi kan tenke slike tanker.

Vi mennesker stiller flere spørsmål enn det finnes svar, mener jeg. Og forstår godt at mange lener seg til en religion for å finne et slags fotfeste her i verden.

Jeg mener at det ikke er kynisk å tro på evolusjonen. Eller hvorfor er du kynisk av den grunn?

Gjest minnah
Skrevet

Jeg mener at det ikke er kynisk å tro på evolusjonen. Eller hvorfor er du kynisk av den grunn?

Kynisk fordi jeg ikke føler det er noen "mening" med at vi er her :-) Tilfeldighet, sorry mac liksom, det er ikke noe mer. ;-)

Gjest Joilet
Skrevet

Interessant spørsmål. Har ikke tenkt over det før. Jeg tenker det var fordi foreldrene mine hadde sex med ønske om å få barn, men desverre mistet de fort interessen da man er seg selv nærmest.

Gjest Det er et mysterium
Skrevet

"Underveis så har vi skytsengler, disse kan passe på oss og sørge for at vi har det bra."

hei, jeg bare lurer på om disse skytsenglene er de samme som sjeler av de som har levd? Siden det er så få som får en eksistens etter livet, hvordan blir det nok skytsengler til alle?

Jeg vet ikke hvem eller hva skytsenglene er. Jeg bare vet med sikkerhet at de er der. Hadde ikke jeg hatt min skytsengel så hadde jeg ikke levd i dag.

Jeg har for meg at skytsenglene er små sjeler, små liv, som er til for akkurat det, å ta vare på oss. De kanskje kommer fra intet bare for denne oppgaven. Det vet jeg ikke.

Gjest minnah
Skrevet

Jeg vet ikke hvem eller hva skytsenglene er. Jeg bare vet med sikkerhet at de er der. Hadde ikke jeg hatt min skytsengel så hadde jeg ikke levd i dag.

Jeg har for meg at skytsenglene er små sjeler, små liv, som er til for akkurat det, å ta vare på oss. De kanskje kommer fra intet bare for denne oppgaven. Det vet jeg ikke.

Må være godt å føle en slik sikkerhet, skulle ønske jeg også hadde det. :o)

Skrevet

Kynisk fordi jeg ikke føler det er noen "mening" med at vi er her :-) Tilfeldighet, sorry mac liksom, det er ikke noe mer. ;-)

Livet og utviklingen er såpass spennende i seg selv, at jeg syns egentlig det holder:-) i hvert fall foreløpig.

Gjest minnah
Skrevet

Livet og utviklingen er såpass spennende i seg selv, at jeg syns egentlig det holder:-) i hvert fall foreløpig.

Joa, sant det ;-)

Gjest thinking to much..?
Skrevet

Hei og takk for svar alle sammen.

Jeg leter også etter en grunn til å leve for tiden, er visst litt deprimert eller noe sånt. Prøver febrilsk å finne årsaker og sammenhenger, og i tillegg "unnskylding" for å korte ned litt..

Tror min oppgave her er å knekke en kode, noe jeg ikke har funnet enda, men som jeg kommer til å se snart.

Ellers er jeg helt sikker på at vi har hjelpere, jeg både ser og hører noe som andre ikke gjør. Tror det er energier og ikke noe annet egentlig.

Gjest tror jeg da
Skrevet

Tror vi er her på jorda for å forberedes til evigheten.

Gjest hormoner :-)
Skrevet

Jeg tro hovedårsaken til at jeg er født er at foreldrene mine var kåte på hverandre :-)

Gjest the fool
Skrevet

Jeg tro hovedårsaken til at jeg er født er at foreldrene mine var kåte på hverandre :-)

hehe,samme her...ogh glemte prevansjon...(hoppet av i svingen,som det kalles):P

candyqueen_83
Skrevet

Mormora til mannen min er 92 år gammel. Når ungene sier hun har værsågod å leve til hun bir over 100, så uffer og bærer hun seg ;) Nei, det synes hun er altfor lenge. Hun er sliten og synes 90 år er mer enn nok ;)

Jeg tror kanskje man endrer tankegangen endel når man begynner å bli såpass oppi åra - og godt er det ;)

Det kan godt være man endrer synet på akkurat den tingen når man er i 80-90 åra ja. Men akkurat nå kan jeg tenke sånn innimellom. :o)

Skrevet

Hva mener du med død materie?

''Hva mener du med død materie?''

Det var vel litt upresist formulert av meg. Tenkte mest på all materie i universet som ikke er knyttet til mennesker eller dyr.

Animisme er oppfatningen om at _alt_ i naturen har sjel, både døde og levende ting, f.eks. innsjøer, trær eller fjell. Vi erfarer alle det selvfølgelige i at f.eks. et fjell ikke har evne til å gjøre noe som helst, fjell har heller ikke hjerne. Da kan ikke fjell eller andre livløse ting uten liv ha evne til å formulere en mening/hensikt. Derfor kan vi se bort fra den animistiske oppfatningen og knytte eventuell hensikt/mening til det som har hjerne.

Gjest Elextra
Skrevet

Vi er her for å lære masse bla å lære å behandle hverandre godt,være kjærlige mot hverandre.

Og jeg tror på et liv imellom livene,det er på den andre siden. Tror vårt høyeste selv er bevisst på hva det velger før vi kommer til jorden igjen,tror derfor vi velger selv. Mye er forutbestemt,men vi har også fri vilje.

Tror vi lever på ganske ulike planeter *S*

Når det er sagt har jeg ikke svar på spørsmålene selv.

Skrevet

Tror vi lever på ganske ulike planeter *S*

Når det er sagt har jeg ikke svar på spørsmålene selv.

Det gjør vi nok ; )

Det er så mange ulike veier å ta,så masse å tro på og ikke tro på. Personlig tror jeg at alle ender opp på den samme plassen uansett hva en tror på,det er mange veier til toppen av fjellet men alle når toppen uansett hvilke vei man velger.

Gjest prust
Skrevet

Dans les grands eaux de ma mère

je suis née en hiver

une nuit de février.

Des mois avant

en plein printemps

il y a eu

un feu d'artifice entre mes parents.

C'était le soleil de la vie.

Et moi, j'étais déjà dedans...

Jacques Prevert

Dette diktet fant jeg i 18-20 års alderen, skrev det pent på et papir, og limte det inn i Bibielen min :-) Synes det er nydelig - og det passer godt på meg, siden jeg er født i februar :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Dans les grands eaux de ma mère

je suis née en hiver

une nuit de février.

Des mois avant

en plein printemps

il y a eu

un feu d'artifice entre mes parents.

C'était le soleil de la vie.

Et moi, j'étais déjà dedans...

Jacques Prevert

Dette diktet fant jeg i 18-20 års alderen, skrev det pent på et papir, og limte det inn i Bibielen min :-) Synes det er nydelig - og det passer godt på meg, siden jeg er født i februar :-)

Nydelig dikt :)

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg ville helst "vært meg selv" ja :o) Man skal føde barn, få barnebarn, oldebarn, også ikke få vite hvordan det går med dem? Trist syns jeg..

Tror du alt er over når man dør da? Jeg tror man treffes igjen. I en annen form enn på jorden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...