Gjest ærlig/uærlig Skrevet 31. mars 2009 Skrevet 31. mars 2009 Hvis du kom til å bulke borti en parkert bil og det ble et merke i lakken? 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 31. mars 2009 Skrevet 31. mars 2009 Lagt igjen en lapp med telefonnummeret mitt under vindusviskerene og sagt at jeg beklager, dette var min skyld. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 31. mars 2009 Skrevet 31. mars 2009 Gjorde det en gang, la igjen visittkortet mitt på bilen med beskjed om at vedkommende skulle ringe meg. Han jeg hadde bulka var svært takknemlig, og jeg måtte punge ut for ny støtfanger. Sure penger, men faen så forbanna jeg hadde blitt sjøl dersom det var meg som var blitt bulka og ingen hadde lagt igjen beskjed. 0 Siter
Gjest tror ikke det,for å være ærlig Skrevet 31. mars 2009 Skrevet 31. mars 2009 spørs om det var vitner:P men det beste svaret er vel å være ærlig.... PS dette blir uansett uaktuelt for meg,har jo ikke bil... 0 Siter
mrxx Skrevet 31. mars 2009 Skrevet 31. mars 2009 Hadde sørget for å gitt beskjed til eieren av bilen. I slike tilfeller skal man tenke å hvordan man hadde reagert selv hvis det var din bil som ble påkjørt. Viktig å ikke gjøre noe mot andre du ikke vil tåle selv. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 31. mars 2009 Skrevet 31. mars 2009 Ville lagt igjen en lapp på bilen, og skrevet opp bilnummeret. Om eieren ikke hadde kontakta meg, ville jeg funnet eieren selv. 0 Siter
Gjest ærlig/uærlig Skrevet 31. mars 2009 Skrevet 31. mars 2009 Hadde sørget for å gitt beskjed til eieren av bilen. I slike tilfeller skal man tenke å hvordan man hadde reagert selv hvis det var din bil som ble påkjørt. Viktig å ikke gjøre noe mot andre du ikke vil tåle selv. Jeg for min del hadde ikke brydd meg om noen kom litt borti min bil. Det måtte ha vært en skikkelig bulk for at jeg skulle krevd erstatning. Det viktigste for meg er at den tar meg fra a til b og ikke faller fra hverandre :-) Riper i lakken bryr jeg meg ikke om. Men ikke alle som tenker sånn så klart.... 0 Siter
pekkaline Skrevet 31. mars 2009 Skrevet 31. mars 2009 Ærlighet varer lengst. For min egen samvittighet ville jeg lagt en lapp på bilen. Det er folkeskikk. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 31. mars 2009 Skrevet 31. mars 2009 Jeg hadde ringt politiet, fått navn og telefonnr til bilens eier, og fortalt om det inntrufne. Jeg gjør selvsagt opp etter meg. Det har med folkeskikk og rettskaffenhet å gjøre. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 31. mars 2009 Skrevet 31. mars 2009 Helt klart sagt ifra. Jeg vet hvor irriterende det er når andre kommer bort i bilen min og igjen legger igjen en lapp. For et par dager siden gikk jeg ut til bilen min og oppdaget at en eller annen gjøk hadde prestert å parkere med hengefeste _inni_ bilen min, gjennom et sånt gitter foran på bilen. Med andre ord hang bilene våre fast i hverandre, og hadde h*n prøvd å kjøre så ville sikkert min bil hengt etter.. det ville jo vært litt av et syn forøvrig.. Jeg hadde hastverk og måtte bare få løs bilen ved å gasse på skikkelig når jeg skulle rygge (hadde også en annen til å hjelpe meg med å få løs hengefeste så mye det lot seg gjøre). Heldigvis ble det ingen store skader men jeg la igjen en lapp til tullingen med navn og tlf nr og hva som hadde skjedd om ba h*n ringe meg. Jeg sa til og med ifra at jeg hadde reg.nr og hadde tatt bilde av skaden. Men tror du h*n ringte??? Nei.. For ordens skyld så fikk jeg vite navnet til vedkommende, men fant ingen søk da jeg skulle søke etter nr. 0 Siter
Gjest Fioletta Skrevet 31. mars 2009 Skrevet 31. mars 2009 Jeg for min del hadde ikke brydd meg om noen kom litt borti min bil. Det måtte ha vært en skikkelig bulk for at jeg skulle krevd erstatning. Det viktigste for meg er at den tar meg fra a til b og ikke faller fra hverandre :-) Riper i lakken bryr jeg meg ikke om. Men ikke alle som tenker sånn så klart.... Hadde du hatt en bil til 200.000kr++ så tror jeg kanskje du hadde syns det var litt surt? I tillegg til at man må betale for å rette opp skaden(e) på bilen, må man regne med at man får mindre igjen for bilen hvis man skal selge den. Det blir fort noen lapper i tap det. 0 Siter
mrxx Skrevet 31. mars 2009 Skrevet 31. mars 2009 Jeg for min del hadde ikke brydd meg om noen kom litt borti min bil. Det måtte ha vært en skikkelig bulk for at jeg skulle krevd erstatning. Det viktigste for meg er at den tar meg fra a til b og ikke faller fra hverandre :-) Riper i lakken bryr jeg meg ikke om. Men ikke alle som tenker sånn så klart.... Den ene bilen min hadde jeg ikke brydd meg så mye om, men de andre hadde jeg blitt fly forbannet hvis de ikke ga beskjed. De fleste reagerer svært negativt på dette hvis de ikke får beskjed. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 31. mars 2009 Skrevet 31. mars 2009 Helt klart sagt ifra. Jeg vet hvor irriterende det er når andre kommer bort i bilen min og igjen legger igjen en lapp. For et par dager siden gikk jeg ut til bilen min og oppdaget at en eller annen gjøk hadde prestert å parkere med hengefeste _inni_ bilen min, gjennom et sånt gitter foran på bilen. Med andre ord hang bilene våre fast i hverandre, og hadde h*n prøvd å kjøre så ville sikkert min bil hengt etter.. det ville jo vært litt av et syn forøvrig.. Jeg hadde hastverk og måtte bare få løs bilen ved å gasse på skikkelig når jeg skulle rygge (hadde også en annen til å hjelpe meg med å få løs hengefeste så mye det lot seg gjøre). Heldigvis ble det ingen store skader men jeg la igjen en lapp til tullingen med navn og tlf nr og hva som hadde skjedd om ba h*n ringe meg. Jeg sa til og med ifra at jeg hadde reg.nr og hadde tatt bilde av skaden. Men tror du h*n ringte??? Nei.. For ordens skyld så fikk jeg vite navnet til vedkommende, men fant ingen søk da jeg skulle søke etter nr. og _ikke_ legger igjen en lapp mente jeg... 0 Siter
Gjest Fioletta Skrevet 31. mars 2009 Skrevet 31. mars 2009 Helt klart sagt ifra. Jeg vet hvor irriterende det er når andre kommer bort i bilen min og igjen legger igjen en lapp. For et par dager siden gikk jeg ut til bilen min og oppdaget at en eller annen gjøk hadde prestert å parkere med hengefeste _inni_ bilen min, gjennom et sånt gitter foran på bilen. Med andre ord hang bilene våre fast i hverandre, og hadde h*n prøvd å kjøre så ville sikkert min bil hengt etter.. det ville jo vært litt av et syn forøvrig.. Jeg hadde hastverk og måtte bare få løs bilen ved å gasse på skikkelig når jeg skulle rygge (hadde også en annen til å hjelpe meg med å få løs hengefeste så mye det lot seg gjøre). Heldigvis ble det ingen store skader men jeg la igjen en lapp til tullingen med navn og tlf nr og hva som hadde skjedd om ba h*n ringe meg. Jeg sa til og med ifra at jeg hadde reg.nr og hadde tatt bilde av skaden. Men tror du h*n ringte??? Nei.. For ordens skyld så fikk jeg vite navnet til vedkommende, men fant ingen søk da jeg skulle søke etter nr. Fy søren, at det er mulig!! Man merker jo om man kjører inn i en anne bil! Blir virkelig oppgitt over slike folk! 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 31. mars 2009 Skrevet 31. mars 2009 Lagt igjen lapp med navn og tlf-nummer. Ble rygget på av en mann mens jeg var i butikken engang, som var veldig ivrig på å få tak i meg for å si fra. Han ventet ved bilen ennå da jeg omsider kom ut. Da regningen kom (høy!) ringte han i ens ærend for å si at "hadde han visst hvor dyrt det hadde blitt skulle han aldri sagt fra!" ;-) 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 31. mars 2009 Skrevet 31. mars 2009 Helt klart sagt ifra. Jeg vet hvor irriterende det er når andre kommer bort i bilen min og igjen legger igjen en lapp. For et par dager siden gikk jeg ut til bilen min og oppdaget at en eller annen gjøk hadde prestert å parkere med hengefeste _inni_ bilen min, gjennom et sånt gitter foran på bilen. Med andre ord hang bilene våre fast i hverandre, og hadde h*n prøvd å kjøre så ville sikkert min bil hengt etter.. det ville jo vært litt av et syn forøvrig.. Jeg hadde hastverk og måtte bare få løs bilen ved å gasse på skikkelig når jeg skulle rygge (hadde også en annen til å hjelpe meg med å få løs hengefeste så mye det lot seg gjøre). Heldigvis ble det ingen store skader men jeg la igjen en lapp til tullingen med navn og tlf nr og hva som hadde skjedd om ba h*n ringe meg. Jeg sa til og med ifra at jeg hadde reg.nr og hadde tatt bilde av skaden. Men tror du h*n ringte??? Nei.. For ordens skyld så fikk jeg vite navnet til vedkommende, men fant ingen søk da jeg skulle søke etter nr. Pst. Du kan få opplysninger om fyren ved å ringe Biltilsynet.. 0 Siter
Gjest ærlig/uærlig Skrevet 31. mars 2009 Skrevet 31. mars 2009 Hadde du hatt en bil til 200.000kr++ så tror jeg kanskje du hadde syns det var litt surt? I tillegg til at man må betale for å rette opp skaden(e) på bilen, må man regne med at man får mindre igjen for bilen hvis man skal selge den. Det blir fort noen lapper i tap det. Mulig jeg er rar, men jeg bryr meg ikke om sånnt sålenge det er småting. Men jeg skjønner godt hva du mener, og synes også det er riktig å legge igjen en lapp. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 31. mars 2009 Skrevet 31. mars 2009 Hadde sørget for å gitt beskjed til eieren av bilen. I slike tilfeller skal man tenke å hvordan man hadde reagert selv hvis det var din bil som ble påkjørt. Viktig å ikke gjøre noe mot andre du ikke vil tåle selv. ''I slike tilfeller skal man tenke å hvordan man hadde reagert selv hvis det var din bil som ble påkjørt.'' Helt enig. 0 Siter
Gjest jamvold Skrevet 1. april 2009 Skrevet 1. april 2009 Jeg for min del hadde ikke brydd meg om noen kom litt borti min bil. Det måtte ha vært en skikkelig bulk for at jeg skulle krevd erstatning. Det viktigste for meg er at den tar meg fra a til b og ikke faller fra hverandre :-) Riper i lakken bryr jeg meg ikke om. Men ikke alle som tenker sånn så klart.... Da er nok du en av de som hiver opp bildørene slik at det gjerne støter borti parkert bil ved siden av ! Det er like ille å lage riper i lakken på denne måten. Hadde du hatt en ny fin bil så hadde du også tenkt anderleders. Du er folkets skrekk. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 1. april 2009 Skrevet 1. april 2009 Jeg hadde lagt igjen lapp med opplysninger. Noe annet hadde jeg ikke hatt samvittighet til, det er jo jeg som har gjort noe, og bare rett og rimelig at jeg skal gjøre opp for meg. Så håper jeg jo at dersom noen hadde bulket borti meg, at de hadde lagt igjen en lapp. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.