Gå til innhold

Hva ville du gjort...

Anbefalte innlegg

Gjest eieren av en rød volvo
Skrevet

Her burde man selvsagt i god DOL-stil svare at man legger igjen en lapp under vindusviskeren med navn og nummer.

Men ærlig som jeg er innrømmer jeg at jeg TO ganger har sneiet borti en bil å dratt fra åstedet uten å legge igjen annet spor enn en stygg ripe i lakken.

Og begge gangene var det nye biler jeg kom borti.

Selv har jeg en eldre bil, litt rustet og med småbulker, så jeg registrerer knapt om noen støter borti lakken min.

Ærlighet varer lengst

mener

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trollemor;o)

6

• Lillemus

5

• morsan

5

• Lotte :o)

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Her burde man selvsagt i god DOL-stil svare at man legger igjen en lapp under vindusviskeren med navn og nummer.

Men ærlig som jeg er innrømmer jeg at jeg TO ganger har sneiet borti en bil å dratt fra åstedet uten å legge igjen annet spor enn en stygg ripe i lakken.

Selv har jeg en eldre bil, litt rustet og med småbulker, så jeg registrerer knapt om noen støter borti lakken min.

Ærlighet varer lengst

mener

Makan til ufordragelighet, rett å slett frekt ...Ja, da ønsker jeg inderlig at du opplever det samme når du engang kjøper en helt ny bil.

Skrevet

Jeg for min del hadde ikke brydd meg om noen kom litt borti min bil. Det måtte ha vært en skikkelig bulk for at jeg skulle krevd erstatning. Det viktigste for meg er at den tar meg fra a til b og ikke faller fra hverandre :-) Riper i lakken bryr jeg meg ikke om. Men ikke alle som tenker sånn så klart....

Du har vell da en eldre bil går jeg ut fra,

Skrevet

Etter mange år med gammel bil tillot endelig økonomien en skinnende ny volvo, til glede for hele familien på fire.. to uker var den fin og ny..før en dør på en parkeringsplass ordna en skikkelig bulk i vår dør.. ingen kan ha gjort noe slikt uten å ha merket det..men den skyldige var forduftet fra åstedet..alt vi vet er at bilen var hvit for litt av lakken lå igjen på vår..

Det er så utrolig at noen kan være så ufordraglige at jeg har ikke ord...

Skrevet

Lagt igjen navn og nummer på frontruta eller sjekket opp mot vegvesenet hvem som eier bilen og tatt kontakt.

Har selv fått bulket bilen min for rundt 15-20.000,- og heldigvis var det en oppmerksom dorsjesjåfør som så det hele og tok navn og nummer på dama som kjørte på bilen min og varslet meg etterpå.

Gjest ViViola
Skrevet

Det der har jeg gjort 2 ganger, faktisk, i yngre år. En gang rygget jeg hardt inn i en parkert bil, og en annen gang sklei jeg sidelengs inn i en annen bil.

Begge gangene gjorde jeg en skikkelig innsats for å finne vedkommende på stedet, og han jeg rygga inn i fant jeg. Den andre la jeg igjen lapp på.

Begge to var kjempetakknemlig for at jeg sa fra, og jeg "slapp unna" med svært lave summer - nettopp fordi jeg sa fra.

Så jeg kunne ikke tenke meg å bare stikke av. Det er så lusent. Bilen vår bærer preg av at noen har kjørt på og stukket av. Det er så bedritent. Og ulovlig.

Skrevet

Helt klart sagt ifra. Jeg vet hvor irriterende det er når andre kommer bort i bilen min og igjen legger igjen en lapp.

For et par dager siden gikk jeg ut til bilen min og oppdaget at en eller annen gjøk hadde prestert å parkere med hengefeste _inni_ bilen min, gjennom et sånt gitter foran på bilen. Med andre ord hang bilene våre fast i hverandre, og hadde h*n prøvd å kjøre så ville sikkert min bil hengt etter.. det ville jo vært litt av et syn forøvrig..

Jeg hadde hastverk og måtte bare få løs bilen ved å gasse på skikkelig når jeg skulle rygge (hadde også en annen til å hjelpe meg med å få løs hengefeste så mye det lot seg gjøre). Heldigvis ble det ingen store skader men jeg la igjen en lapp til tullingen med navn og tlf nr og hva som hadde skjedd om ba h*n ringe meg. Jeg sa til og med ifra at jeg hadde reg.nr og hadde tatt bilde av skaden. Men tror du h*n ringte??? Nei..

For ordens skyld så fikk jeg vite navnet til vedkommende, men fant ingen søk da jeg skulle søke etter nr.

Send regnr XX12345 til 2282 så får du navn og bosted på den bilen står registrert på. :o)

Skrevet

Jeg for min del hadde ikke brydd meg om noen kom litt borti min bil. Det måtte ha vært en skikkelig bulk for at jeg skulle krevd erstatning. Det viktigste for meg er at den tar meg fra a til b og ikke faller fra hverandre :-) Riper i lakken bryr jeg meg ikke om. Men ikke alle som tenker sånn så klart....

Den gamle bilen min var en golf som var 22 år med småbulker både her og der jeg klarte selv på bulke passasjerdøra på den, noe som ikke gjorde meg noe.

Den nye bilen min var 9 år gammel og helt fin og jeg hadde hatt den bare noen få mnd da en gammel dame dura inn i passasjerdøra og bulket den skikkelig. Sånn vil jeg jo ikke kjøre rundt! Heldigvis fikk vi ordnet opp i saken.

trollemor;o)
Skrevet

Det har jeg gjort, og jeg skrev en lapp med tlf og navn og festet den til frontruta. Skulle bare mangle!!!

trollemor;o)
Skrevet

Lagt igjen navn og nummer på frontruta eller sjekket opp mot vegvesenet hvem som eier bilen og tatt kontakt.

Har selv fått bulket bilen min for rundt 15-20.000,- og heldigvis var det en oppmerksom dorsjesjåfør som så det hele og tok navn og nummer på dama som kjørte på bilen min og varslet meg etterpå.

Bra!! Da fikk den lusne dama som fortjent:o)

trollemor;o)
Skrevet

Ærlighet varer lengst

mener

Kjenner sat jeg blitr vsnvittig irritert på deg her jeg sitter...

Gjest Elextra
Skrevet

Ville lagt igjen lapp med telefonnummer.

Når det er sagt må jeg beskjemmet innrømme at barna en gang vi skulle kjøre fra et kjøpesenter smalt døren inn i bilen ved siden av, så det ble et merke i lakken. Jeg var stresset, sint og oppkavet og gjorde ikke noe med det, hvilket jeg selvfølgelig burde gjort. Altfor lett å bare kjøre sin vei...

Gjest togli
Skrevet

Jeg hadde lagt igjen tlfnr mitt under vindusviskeren på bilen.

For mange år siden kom jeg borti sidespeilet på en parkert bil. Det ble noen riper i speilet, men bilen var eldgammal og stygg (dette var før EU-kontrollenes tid). Jeg la igjen navn og tlfnr under vindusviskeren og forklarte hva jeg hadde gjort. Eieren av bilen ringte meg heldigvis aldri ;)

Skrevet

Bra!! Da fikk den lusne dama som fortjent:o)

Hun var ikke helt ung, men hun visste jo ikke hvem som eide bilen hun hadde kjørt på og jeg tviler på at hun visste om vegvesenets sms-mulighet for å finne det ut heller.

Men det var ingen problemer etterpå altså, både hun og sønnen var veldig elskverdige for å få løst saken og få den ut av verden så fort som mulig. Men jeg hadde jo ikke hatt råd til å fått rettet det opp ellers nei.... Jeg har den mest vanlige fargen på bilen min da så det er mulig jeg hadde klart å finne en brukt dør gratis / billig på "tippen" kanskje.

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg har gjort dette to ganger i de nesten 40 år jeg har kjørt bil.

1. gangen ventet jeg til sjåføren av bilen dukket opp og vi avtalte at jeg skulle betale 1/2 delen av hva en ny skjerm kostet, dette var en gammel rusten bil og eieren skulle likevel bytte en del deler. Det ble en billig deal for meg.

1, gangen kom jeg bort i en bil, som var parkert ulovlig, det ble en liten bulk i støtfangeren, men innen jeg kom ut av bilen (bruker rullestol og rullestolheis, så det tar litt tid) og fikk kontaktet sjåføren var han allerede kjørt vekk, jeg prøvde å rope og veive med armene idet han kjørte forbi meg, men fikk ingen respons. Jeg hadde nummeret på bilen og så gikk på politistasjonen og fortalte saken som det var. Jeg hørte ikke mer om den ting.

Skrevet

Jeg ville sagt fra, uten tvil. Det er ingenting som irriterer meg mer, enn når folk ikke gjør det, dersom de kommer borti MIN bil.

Jeg var en gang uheldig og ripet opp lakken i støtfangeren på en annen bil utenfor barnehagen - bitte liten ripe - men i en splitter ny bil. Det kosta meg tilsammen 6 000 sure kroner. (Har siden den gang framholdt at støtfangere BØR tåle støt, men men :-). Men jeg angrer ikke at jeg sa i fra.

Gjest ærlig/uærlig
Skrevet

Da er nok du en av de som hiver opp bildørene slik at det gjerne støter borti parkert bil ved siden av ! Det er like ille å lage riper i lakken på denne måten.

Hadde du hatt en ny fin bil så hadde du også tenkt anderleders.

Du er folkets skrekk.

Jeg har faktisk respekt for andres biler, selv om jeg ikke er så nøye på min egen.

Vanskelig å forestille seg hvordan jeg ville vært om jeg hadde ny dyr bil, for det ville jeg aldri hatt. Da hadde jeg sansynligvis vært den type menneske som synes matrielle ting og deres utseende er viktig, og antakeligvis også blitt sur om jeg fikk en ripe.

Men jeg har uansett ikke sagt at det er greit å bulke og så stikke av! :-)

Gjest ærlig/uærlig
Skrevet

Etter mange år med gammel bil tillot endelig økonomien en skinnende ny volvo, til glede for hele familien på fire.. to uker var den fin og ny..før en dør på en parkeringsplass ordna en skikkelig bulk i vår dør.. ingen kan ha gjort noe slikt uten å ha merket det..men den skyldige var forduftet fra åstedet..alt vi vet er at bilen var hvit for litt av lakken lå igjen på vår..

Det er så utrolig at noen kan være så ufordraglige at jeg har ikke ord...

Det kan ha vært et barn som gjorde det, og at foreldrene ikke oppdaget det da. Trenger ikke nødvendigvis være noen ufordragelige folk. Det skjer jo ofte med unger, og kan jo skje at man ikke får det med seg om man har det travelt.

Skrevet

Ville lagt igjen lapp med telefonnummer.

Når det er sagt må jeg beskjemmet innrømme at barna en gang vi skulle kjøre fra et kjøpesenter smalt døren inn i bilen ved siden av, så det ble et merke i lakken. Jeg var stresset, sint og oppkavet og gjorde ikke noe med det, hvilket jeg selvfølgelig burde gjort. Altfor lett å bare kjøre sin vei...

Jeg trodde ikke du kunne bli "stresset, sint og oppkavet"... ?! Du er plutselig normal, hehe ;-D

trollemor;o)
Skrevet

Hun var ikke helt ung, men hun visste jo ikke hvem som eide bilen hun hadde kjørt på og jeg tviler på at hun visste om vegvesenets sms-mulighet for å finne det ut heller.

Men det var ingen problemer etterpå altså, både hun og sønnen var veldig elskverdige for å få løst saken og få den ut av verden så fort som mulig. Men jeg hadde jo ikke hatt råd til å fått rettet det opp ellers nei.... Jeg har den mest vanlige fargen på bilen min da så det er mulig jeg hadde klart å finne en brukt dør gratis / billig på "tippen" kanskje.

Ok, skjønner. Men det finnes desverre mange som bare sniker seg unna og håper at de ikke blir oppdaget

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...