Gå til innhold

Hva ville du gjort...

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1238574859' post='4123962]

Jeg trodde ikke du kunne bli "stresset, sint og oppkavet"... ?! Du er plutselig normal, hehe ;-D

Haha, trodde du kanskje jeg var Superwoman!? Så feil kan man ta! *S*

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trollemor;o)

6

• Lillemus

5

• morsan

5

• Lotte :o)

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra
Skrevet

Ok, skjønner. Men det finnes desverre mange som bare sniker seg unna og håper at de ikke blir oppdaget

''Men det finnes desverre mange som bare sniker seg unna og håper at de ikke blir oppdaget''

Det er dessverre altfor lett å sitte ved skrivebordet å tenke at man ville handlet riktig og rasjonelt i en gitt situasjon.

Tviler på at alle som har svart i denne tråden i realiteten ville handlet slik de beskriver i ethvert tilfelle.

Skrevet

Haha, trodde du kanskje jeg var Superwoman!? Så feil kan man ta! *S*

Jeg ser for meg ei dame som alltid er blid og opplagt, spiser bare det hun må for å overleve, barna er veloppdragne og *stille* og aldri flekkete i tøyet. Du går i høye hæler hver dag. Vel, ikke de dagene du er på skitur, da ;-)

Gjest Tatjana
Skrevet

Jeg har gjort det faktisk, for mange år siden. Jeg skrapte borti siden på en parkert bil. Det var en gammel bil, bulkete og ripete fra før, men jeg la igjen en lapp med navn og tlf.nr. Eieren ringte aldri...

En annen gang ble jeg påkjørt, jeg var til hest da, og bilens speil ble knust. Det var min skyld, og da snakket jeg med bilføreren og vi utvekslet navn og nummer, og så kjøpte jeg nytt speil og fikk satt det på.

Jeg ville blitt fryktelig sint og skuffet hvis jeg så at min bil var påkjørt og vedkommende som gjorde det ikke sa fra.

Gjest Elextra
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1238575600' post='4123972]

Jeg ser for meg ei dame som alltid er blid og opplagt, spiser bare det hun må for å overleve, barna er veloppdragne og *stille* og aldri flekkete i tøyet. Du går i høye hæler hver dag. Vel, ikke de dagene du er på skitur, da ;-)

Woooaaaah! :-O

Skrevet

Hadde sørget for å gitt beskjed til eieren av bilen.

I slike tilfeller skal man tenke å hvordan man hadde reagert selv hvis det var din bil som ble påkjørt. Viktig å ikke gjøre noe mot andre du ikke vil tåle selv.

''I slike tilfeller skal man tenke å hvordan man hadde reagert selv hvis det var din bil som ble påkjørt. Viktig å ikke gjøre noe mot andre du ikke vil tåle selv.''

Haha,- den der funker ikke på alle, altså!

For hadde det vært _min_ bil som fikk en liten/moderat skrape i lakken (ikke en kjempeskade, selvsagt) hadde jeg ikke giddet å gjøre noe med det. Ikke fordi bilen min er et vrak fra før, men fordi jeg har bruksbil som tåler en ripe og som jeg ikke skal selge, men kjøre til den skal vrakes. Og da vrakes den ikke pga. riper - men fordi den er utslitt.

I det ene tilfellet hvor jeg uforvarende ripte opp en annen bil, sa jeg fra - og ble forundret over hvor mye en ripe som man nærmest måtte ha mikroskop for å se, kunne koste ;-) Men jeg hadde da sagt fra ved en eventuell neste gang,- jeg gidder ikke gjøre meg til kjeltring for en liten bunke tusenlapper - såpass med penger har jeg jo.

Skrevet

Bulke borti parkert bil?? Skjønner ikke spørsmålet...;-)

Men hvis det likevel hadde skjedd, ville jeg nok ha stilt meg opp og skrevet en lapp og lagt under vindusruta, og på den lappen skulle det stå: "Nå tror alle som står rundt meg at jeg skriver navn og tlf.nr på lappen, men det gjør jeg altså ikke."

Neida, bare tulla. Jeg ville selvsagt ha lagt igejn navn+nr, evt ventet litt og sett om eieren dukket opp. Og så håper jeg at jeg hadde hatt åndsnærværelse nok til å ta bilde av skaden.

Skrevet

''Men det finnes desverre mange som bare sniker seg unna og håper at de ikke blir oppdaget''

Det er dessverre altfor lett å sitte ved skrivebordet å tenke at man ville handlet riktig og rasjonelt i en gitt situasjon.

Tviler på at alle som har svart i denne tråden i realiteten ville handlet slik de beskriver i ethvert tilfelle.

Det tror jeg du har rett i. Både her som ellers i livet er det mye lettere å vite hva som er det riktige å gjøre når man sitter rolig og behersket og tenker over det, enn når man står oppi en stressende situasjon.

Skrevet

Kjenner sat jeg blitr vsnvittig irritert på deg her jeg sitter...

''Kjenner sat jeg blitr vsnvittig irritert på deg her jeg sitter...''

Hvilket bokstaveringen din er et tydelig bevis på ;-)

Skrevet

Jeg for min del hadde ikke brydd meg om noen kom litt borti min bil. Det måtte ha vært en skikkelig bulk for at jeg skulle krevd erstatning. Det viktigste for meg er at den tar meg fra a til b og ikke faller fra hverandre :-) Riper i lakken bryr jeg meg ikke om. Men ikke alle som tenker sånn så klart....

...hvilket beviser at den som har ny bil (eller fin veteranbil) gjør klokt i å prøve å unngå å parkere ved siden av skræbete biler;-)

I tillegg til å unngå biler med barneseter!

Skrevet

...hvilket beviser at den som har ny bil (eller fin veteranbil) gjør klokt i å prøve å unngå å parkere ved siden av skræbete biler;-)

I tillegg til å unngå biler med barneseter!

Ofte har man ikke kontroll på bilene i nabolukene på parkeringsplassen... Den fine bilen du parkerte ved siden av, er ofte erstattet med noe gammelt ræl, innen du kommer tilbake til din bil. ;-I

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1238580862' post='4124005]

Ofte har man ikke kontroll på bilene i nabolukene på parkeringsplassen... Den fine bilen du parkerte ved siden av, er ofte erstattet med noe gammelt ræl, innen du kommer tilbake til din bil. ;-I

Ja, men man har ihvertfall redusert muligheten _noe_ for at noen døljer døra inn i sida på bilen din hvis du passer litt på hvem som står ved siden av deg når du parkerer;-)

Men det er ikke så ofte man har et reelt valg mht hvor man kan plassere bilen, da; ofte må man ta til takke med den siste ledige plassen...;-)

Skrevet

Hva jeg ville ha gjort, kommer an på to ting:

Hvor stor skade jeg hadde forårsaket, og i hvilken forfatning bilen var fra før.

Jeg hadde nok ikke giddet å legge igjen beskjed hvis skaden var "ubetydelig" som f.eks en ørliten flekk/ripe i lakken, eller om bilen allerede hadde mange riper og bulker.

Hadde jeg derimot laget bulk i bilen eller en større skade i lakken, så ville jeg nok gitt beskjed.

Gjest Elextra
Skrevet

Bulke borti parkert bil?? Skjønner ikke spørsmålet...;-)

Men hvis det likevel hadde skjedd, ville jeg nok ha stilt meg opp og skrevet en lapp og lagt under vindusruta, og på den lappen skulle det stå: "Nå tror alle som står rundt meg at jeg skriver navn og tlf.nr på lappen, men det gjør jeg altså ikke."

Neida, bare tulla. Jeg ville selvsagt ha lagt igejn navn+nr, evt ventet litt og sett om eieren dukket opp. Og så håper jeg at jeg hadde hatt åndsnærværelse nok til å ta bilde av skaden.

''Og så håper jeg at jeg hadde hatt åndsnærværelse nok til å ta bilde av skaden''

Lurt!

Gjest ikke nick i kveld.
Skrevet

I teorien så ville jeg lagt en lapp og sagt fra.

I praksis så har det vist seg, den ene gangen jeg har bulket slik, at jeg ikke fulgte dette i det hele tatt. Jeg hadde kjørt i lusefart i en enveiskjørt gate, så ble jeg distrahert av at en politibil kjørte mot meg (i feil kjøreretning) mens politisjåføren snakket distre i sin mobiltelefon. Jeg ble både paff, irritert, og distrahert. Dermed skle jeg altså inn i en parkert bil. Politiet så ingenting av det hele og kjørte videre. Jeg så det var blitt en stor bulk i den parkerte bilen. Jeg var feig (og pengelens) og kjørte videre, med veldig svart samvittighet.

Jeg har stpr respekt for folk som handler ærlig i slike situasjoner.

Gjest ny med stor bil
Skrevet

jeg har ripet en annen bil en gang...ripet en splitter ny Touareg første gang jeg kjørte stor bil og lærte at større biler trenger større plass rundt hjørner :P

nå ser jeg jo at uerfaren sjåfør med en stor Sprinter i parkeringshuset på ikea slependen var helt idiotisk prosjekt, menmen...

jeg hadde mest lyst å stikke av, men jeg ble veldig usikker på om jeg turte, så ringte samboer og fortalte hva jeg hadde gjort. han sa at jeg skulle gå inn på ikea og si ifra, så fikk vi heller ta regningen, for å stikke av, det var utelukket.

som sagt, så gjort.. jeg gikk inn og fikk de til å rope opp bilnummeret og ble enig med eier av bilen at vi skulle skrive skademelding, og få skaden taksert på verksted, så skulle vi se om vi ville bruke forsikringen eller bare betale selv. jeg tok masse bilder av skadene både på hans og min bil og dro hjem.

to dager etter ringte mannen, og fortalte at regningen kom på 15.200, som han ville ha innbetalt på sin konto snarest...

da hadde jeg overlatt saken til sambo, og han ba om å få det skriftlig.. en uke etterpå kom papirene fra verkstedet... på hele 1.700kr. Hva som plutselig skjedde med de 13.500kr i mellom vet vi ikke, men vi hørte aldri noe mer etter at vi betalte de 1.700 som verkstedregningen hans kom på...

Skrevet

Ja, men man har ihvertfall redusert muligheten _noe_ for at noen døljer døra inn i sida på bilen din hvis du passer litt på hvem som står ved siden av deg når du parkerer;-)

Men det er ikke så ofte man har et reelt valg mht hvor man kan plassere bilen, da; ofte må man ta til takke med den siste ledige plassen...;-)

Det beste er nok å sykle *hehe*

(har akkurat vært på årets første sykkeltur)

Skrevet

Ok, skjønner. Men det finnes desverre mange som bare sniker seg unna og håper at de ikke blir oppdaget

''Ok, skjønner. Men det finnes desverre mange som bare sniker seg unna og håper at de ikke blir oppdaget''

Dessverre. Søstra mi opplevde en gang at da hun kom ut fra et kjøpesenter sto vaktmesteren der ved bilen hennes og hadde tatt nummeret på en som hadde kjørt inn i den. Det viste seg å være en unggutt med pappas bil og sommerdekk på isen...

Skrevet

Venta på eieren eller lagt igjen navn og tlf på vindusviskeren og en liten mld om hva som hadde skjedd. Tatt bilde for å ha dokumentasjon.

trollemor;o)
Skrevet

Vet du, jeg hadde ikke hatt samvittighet til å forlatt en skadet bil. Visst ville jeg irritert meg både gul og blå, for jeg har jo ikke mye penger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...