Gå til innhold

Noen lærere her?

Anbefalte innlegg

Gjest forvirret mamma
Skrevet

Kan noen fortelle meg hva som er gjeldende forkortelse for den nye fagplanen. L97 var greit liksom, men hva heter Kunnskapsløftet? L06, LK06, K06...?

Gjest togli
Skrevet

Vi kaller det bare Kunnskapsløftet.... Jeg har iallefall ikke hørt noe annet navn på den læreplanen.

Skrevet

Og bare vent til du prøver å sette deg inn i de forskjellige begrepene for fagene - som da skifter fra før og etter 94, og kunnskapsløftet... Det er en jungel.

Gjest forvirret mamma
Skrevet

Og bare vent til du prøver å sette deg inn i de forskjellige begrepene for fagene - som da skifter fra før og etter 94, og kunnskapsløftet... Det er en jungel.

Jeg er i gang med det, også ;-)

Skriver en oppgave som går på dette med læreplaner, og da er det både litt tungvint å skrive "K-u-n-n-s-k-a-p-s-l-ø-f-t-e-t" i annenhver setning - og litt pinlig å ikke vite sikkert hva jeg skal forkorte det til.. :o)

Skrevet

Jeg har sett flere varianter!

Du kan jo lage din egen forkortelse i oppgava di. Skriv Kunnskapsløftet fullt ut første gang med (forkortelsen din i parantes).

Etterpå bruker du bare forkortelsen.

mariaflyfly
Skrevet

Er ikke lærer, men lærerstudent. ;)

I mine oppgaver forkorter jeg til LK06. Du kan kanskje skrive "Læreplanen Kunnskapsløftet 2006" første gangen du nevner den, og føye på (heretter kalt LK06).

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...