Gjest forvirret mamma Skrevet 1. april 2009 Skrevet 1. april 2009 Kan noen fortelle meg hva som er gjeldende forkortelse for den nye fagplanen. L97 var greit liksom, men hva heter Kunnskapsløftet? L06, LK06, K06...? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 1. april 2009 Skrevet 1. april 2009 Vi kaller det bare Kunnskapsløftet.... Jeg har iallefall ikke hørt noe annet navn på den læreplanen. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 1. april 2009 Skrevet 1. april 2009 Og bare vent til du prøver å sette deg inn i de forskjellige begrepene for fagene - som da skifter fra før og etter 94, og kunnskapsløftet... Det er en jungel. 0 Siter
Gjest forvirret mamma Skrevet 1. april 2009 Skrevet 1. april 2009 Og bare vent til du prøver å sette deg inn i de forskjellige begrepene for fagene - som da skifter fra før og etter 94, og kunnskapsløftet... Det er en jungel. Jeg er i gang med det, også ;-) Skriver en oppgave som går på dette med læreplaner, og da er det både litt tungvint å skrive "K-u-n-n-s-k-a-p-s-l-ø-f-t-e-t" i annenhver setning - og litt pinlig å ikke vite sikkert hva jeg skal forkorte det til.. ) 0 Siter
calendula Skrevet 1. april 2009 Skrevet 1. april 2009 Jeg har sett flere varianter! Du kan jo lage din egen forkortelse i oppgava di. Skriv Kunnskapsløftet fullt ut første gang med (forkortelsen din i parantes). Etterpå bruker du bare forkortelsen. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 1. april 2009 Skrevet 1. april 2009 Er ikke lærer, men lærerstudent. I mine oppgaver forkorter jeg til LK06. Du kan kanskje skrive "Læreplanen Kunnskapsløftet 2006" første gangen du nevner den, og føye på (heretter kalt LK06). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.