Gå til innhold

Voksduk som ser ut som vanlig duk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jernia har ihvertfall hatt metervare som består av linduker dekket med et tynt plastbelegg. Dette gjør at de ser mye mer "stoffaktig" ut enn vanlige plastduker.

Ellers kan du jo kjøpe en vanlig stoffduk som er behandlet med Scotchguard eller lignende, men dette belegget slites av gradvis i vask. Men til gjengjeld ser duken helt ut som en vanlig stoffduk (men altså ikke like vanntett som den førstnevnte typen).

Annonse

Gjest minnah

Er det acrylduk du mener, tro? Jeg kjøpte en sånn i fjor, men det var slett ikke slik at alt det fuktige prellet av. Juice laget misfargete flekker, og da duken ble vasket etter anvisningene var den helt skrukkete. Gikk rett i spøla.. Så nå er det god gammaldags voksduk på bordet..

Om jeg forsto riktig hva du er ute etter, da.. :-)

Ja,men de må jo strykes etter vask.

Litt kjedelig å stryke en duk over 2 meter

Kommer an på. Jeg har en 3 meters duk som jeg vasker men bare sentrifugerer lett, deretter får den 5 minutter alene i tørketrommelen før jeg henger den over dusjstanga. Trenger ikke stryke den.

dette er enn "hverdagsduk", og selskapsdukene leveres til vask og rull på renseriet;-) Koster 50 kr per lengdemeter.

Vi kjøpte en lys duk av typen acrylduk eller noe sånt, litt finere enn vanlig voksduk og har angret på det. Den er litt ruere i overflaten enn vanlig voksduk og den vannavstøtende effekten forsvinner etter noen runder i vaskemaskina visstnok. Flekkene blir sittende og går ikke bort samme hvor forsiktig / hardt vi vasker over. Så denne typen duk kjøper vi neppe flere ganger.

mil1365380270

Vi kjøpte en lys duk av typen acrylduk eller noe sånt, litt finere enn vanlig voksduk og har angret på det. Den er litt ruere i overflaten enn vanlig voksduk og den vannavstøtende effekten forsvinner etter noen runder i vaskemaskina visstnok. Flekkene blir sittende og går ikke bort samme hvor forsiktig / hardt vi vasker over. Så denne typen duk kjøper vi neppe flere ganger.

Høres ut som en jeg hadde. Krøllet seg opp i hjørnene etter første vask også. Ikke beregnet for tomatsaus og annet som hører til kjøkkenbordet. Kjekk dukløsning til halvpent selskap.

Kommer an på. Jeg har en 3 meters duk som jeg vasker men bare sentrifugerer lett, deretter får den 5 minutter alene i tørketrommelen før jeg henger den over dusjstanga. Trenger ikke stryke den.

dette er enn "hverdagsduk", og selskapsdukene leveres til vask og rull på renseriet;-) Koster 50 kr per lengdemeter.

Når jeg har hatt mine duker på rens har det blitt like dyrt som å kjøpe nye. :-(

Gjest Bare et tips...

Jeg kjøpte noen billige duker på Sparkjøp til et større selskap vi hadde. To vanlig lengde, en veldig lang og tre runde. De har fått rødvin og kaffe og litt annet forskjellig utover seg, men jeg sprayer are på sånn flekkspray på plastflaske, putter i vaskemaskinen og henger opp. Strykkng unødvendig. Alle flekker har gått vekk. De ser like pene ut nå som da jeg kjøpte dem. Pene nok til fest, og dukene kostet den gangen ikke mer i innkjøp enn det ville kostet å leie duker eller å rense de du har selv. Det beste kjøpet jeg har gjort, kommer til å ha duker resten av livet. hehe... Det er en sånn type med blankt mønster på itt mattere bunn, ser pene ut på bordet.

Annonse

Jeg kjøpte noen billige duker på Sparkjøp til et større selskap vi hadde. To vanlig lengde, en veldig lang og tre runde. De har fått rødvin og kaffe og litt annet forskjellig utover seg, men jeg sprayer are på sånn flekkspray på plastflaske, putter i vaskemaskinen og henger opp. Strykkng unødvendig. Alle flekker har gått vekk. De ser like pene ut nå som da jeg kjøpte dem. Pene nok til fest, og dukene kostet den gangen ikke mer i innkjøp enn det ville kostet å leie duker eller å rense de du har selv. Det beste kjøpet jeg har gjort, kommer til å ha duker resten av livet. hehe... Det er en sånn type med blankt mønster på itt mattere bunn, ser pene ut på bordet.

Høres ut som en sånn en jeg vil ha :) Sparkjøp altså? Hadde jeg aldr trodd ;) hehe...

Også skjønner jeg det er teflon som er tingen, ikke acryl. Takk for svar alle . Nå skal jeg ut og kjøpe :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...