Gå til innhold

lønnsøkning på jobben

Anbefalte innlegg

Gjest ang lønnsøkning
Skrevet

Skjønner godt at du skal likestilles med andre som har samme stilling. Ser man på lønnstabeller ser man at man får høyere lønnstrinn jo lengre erfaring man har. Det at du blir liggende 40000 under en som har 10 år mer erfaring ser jeg faktisk på som normalt.

Gjelder det uansett erfaring? Min kollega som jeg refererer til i hovedtråden har jobbet i denne bransjen i 3 år. Jeg har jobbet i denne bransen i 1 år.

Jeg kan forøvrig også nevne at han som jeg skal ta over jobben til hadde 470.000 i lønn han også, og han er 28 år og hadde 2 års erfaring.

Gjest ang lønnsøkning
Skrevet

''Er det så utenkelig at en jente på 23 år tjener 430.000? ''

Ikke utenkelig, men uvanlig og sikkert langt bedre enn de fleste som ikke har lenger utdannelse enn som så, men det er ikke derfor jeg skriver under på innlegget om aprilsnarr.

Det er fordi at jeg synes det er ganske spesielt å være såpass misfornøyd når du etter kun ett års erfaring får et lønnsopprykk som tilsvarer ca 13%, og det i finanskrisetider, og du har fått høre at du _i tillegg_ kommer til å få "vanlig" lønnsopprykk allerede i mai måned, og at du sammenligner deg med en som har adskillig lengre erfaring enn deg selv.

DET synes jeg var litt vel ...eh.. spesielt.

Ang sammenlikningen min med kollegaen, les svaret mitt til willia. Og ja det er finanskrise, men 20.000kr mer i året er ikke så fryktelig mye for denne bedriften, som faktisk ikke direkte er berørt av finanskrisen.

Skrevet

Ang sammenlikningen min med kollegaen, les svaret mitt til willia. Og ja det er finanskrise, men 20.000kr mer i året er ikke så fryktelig mye for denne bedriften, som faktisk ikke direkte er berørt av finanskrisen.

Da får du ta det opp med sjefen(e), da, så kanskje de kan gi deg mer i mai.

Men det er jo en viss fare for at det stusset/reageres over at du er misfornøyd med noe som de kanskje trodde du ville blitt storfornøyd med.

Kan nok være lurt å sjekke ut lønnsstatistikk for bransjen.

Gjest ang lønnsøkning
Skrevet

Da får du ta det opp med sjefen(e), da, så kanskje de kan gi deg mer i mai.

Men det er jo en viss fare for at det stusset/reageres over at du er misfornøyd med noe som de kanskje trodde du ville blitt storfornøyd med.

Kan nok være lurt å sjekke ut lønnsstatistikk for bransjen.

Jeg har ikke bestemt meg om jeg skal ta det opp, og selv jeg synes argumentet i denne tråden er litt tynne så heller jeg vel likevel mot å la det bli med denne lønnen, siden dere reagerer så sterkt.

I utgangspunktet ville jeg vært fornøyd med denne lønnen, men jeg ble devserre litt skuffet da jeg fikk inntrykk av at den skulle være høyere da jeg fikk jobbtilbudet.

Skrevet

Jeg har ikke bestemt meg om jeg skal ta det opp, og selv jeg synes argumentet i denne tråden er litt tynne så heller jeg vel likevel mot å la det bli med denne lønnen, siden dere reagerer så sterkt.

I utgangspunktet ville jeg vært fornøyd med denne lønnen, men jeg ble devserre litt skuffet da jeg fikk inntrykk av at den skulle være høyere da jeg fikk jobbtilbudet.

''jeg ble devserre litt skuffet da jeg fikk inntrykk av at den skulle være høyere da jeg fikk jobbtilbudet.''

Kan du ha misforstått? Har de misledet deg? Burde du ha fått noe svart på hvitt før du takket ja? osv

Skrevet

Gjelder det uansett erfaring? Min kollega som jeg refererer til i hovedtråden har jobbet i denne bransjen i 3 år. Jeg har jobbet i denne bransen i 1 år.

Jeg kan forøvrig også nevne at han som jeg skal ta over jobben til hadde 470.000 i lønn han også, og han er 28 år og hadde 2 års erfaring.

Jeg har hatt ulike stillinger, men relevante til det jeg arbeider med i dag. Alle år har blitt sett på som praksis, hva som er vanlig om det ikke er en relevant stilling du har hatt tidligere vet jeg dessverre ikke. Ettersom forrige som hadde denne stillingen har så kort arbeidserfaring har han kanskje lengre skolegang enn det du har? Kan ha litt å si det også.

Skrevet

Nå har du jobbet veldig kort tid i dette firmaet. I tillegg har din kollega svært mange års erfaring som du ikke har. (Jobberfaring er ikke det samme som skole-erfaring)

40.000,- mindre høres da helt OK ut. Dette forspranget bør du imidlertid ta igjen i løpet av noen år slik at dere på sikt får samme lønn. Du kan jo spørre om det er slik de har tenkt å gjøre det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...