Gå til innhold

Arkitekttegnet... (finn.no)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvem det er som har en sentralt plassert hemstrapp i et hus. Men hvis dem som har det i tillegg er veldig opptatt av detaljer, så antar jeg at de kjøper en helt ny trapp og ikke en brukt trapp på finn.no.

Dem som trenger en hemstrapp til annekset på hytta og som attpåtil vil spare penger ved å kjøpe brukt, nøyer seg trolig med den til 1500 kroner,

tror

Det finnes jo mange som er opptatt av stil på hytta, da.

Trappa var heller ikke brukt ;-) Men jeg er enig i at de fleste nok ville få laget en trapp på stedet. Jeg ante ikke at det i det hele tatt var et marked for løse hemstrapper.

Skrevet

Det finnes jo mange som er opptatt av stil på hytta, da.

Trappa var heller ikke brukt ;-) Men jeg er enig i at de fleste nok ville få laget en trapp på stedet. Jeg ante ikke at det i det hele tatt var et marked for løse hemstrapper.

''Men jeg er enig i at de fleste nok ville få laget en trapp på stedet. Jeg ante ikke at det i det hele tatt var et marked for løse hemstrapper.''

Nåja, det krever litt håndlag for å få en trapp til å se pen ut da. Men 7500,- for en trapp/stige opp til hemsen blir ikke aktuelt nei. :o)

Skrevet

Du er nok ikke alene om å ha den oppfatningen :-)

Min erfaring er at arkitekter tenker først og fremst på at løsningene skal være praktiske og tilpasset til situasjonen/stedet og så på at det skal se fint ut. Hvis jeg skulle bygg

For ordens skyld: Jeg er ikke arkitekt:-)

''Min erfaring er at arkitekter tenker først og fremst på at løsningene skal være praktiske og tilpasset til situasjonen/stedet og så på at det skal se fint ut. Hvis jeg skulle bygg''

Det finnes mange slags folk innen denne profesjonen også, men generelt sett har jeg tro på at fagfolk tross alt er fagfolk!

Men dersom det ER et ariktekttegnet hus, vil man kanskje automatisk bli mer kritisk enn der det er mer masseproduserte hus?

Denne uka har jeg fått med meg flere programmer i serien "Drømmedesign" på FEM, der folk har alskens store husprosjekter/-drømmer. I flere av de blir det litt for tydelig hva manglende bruk av arkitekt gjør; bedre planlegging, bedre beregningg av størrelse/penger etc, bedre utnyttelse av potensialet, ting står i bedre forhold til hverandre osv osv.

Og da søsteren min for noen år siden skulle bygge på et ganske ordinært hus fra 50-tallet, var pengene brukt på arkitekt verdt hver krone! Huset fremstår som et helhetlig bygg nettopp av denne grunn, istedenfor å se ut som et hus med et påbygg, noe alt for mange hus gjør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...