Gå til innhold

Bruke vanlige tabletter som stikkpiller?

Anbefalte innlegg

Gjest Justini
Skrevet

Har lest flere steder at de fleste tabletter kan settes i endetarmen som stikkpiller og at du til og med vil kunne slippe mange bivirkninger ved at tablettene tas opp denne veien. P-piller er spesielt utnevnt for å slippe bivirkninger?

Andre som har kjennskap/erfaring med dette eller er det bare sludder jeg har lest i disse artiklene?

Onsdag1365380628
Skrevet

Det er kjent at man kan slippe enkelte bivirkninger ved å innta tablettene via endetarmen ja, men da må man be legen skrive dem ut som stikkpiller. Å putte en p-pille opp i rompa ville jeg ikke gjort...

Gjest Justini
Skrevet

Aprilsnarr :D

Hehe, nei dette var faktisk ikke en aprilspøk, men ser jo at det lett kan se ut som det;-)

Har lest dette både i blader og hørt folk har bekreftet at dette stemmer. Det er altså snakk om at helt vanlige depot tabletter skal kunne settes per rectalt.

Jeg er derimot litt vantro selv til denne opplysningen og håpet derfor å få noen bekreftelser/avkreftelser her inne..

Skrevet

Hehe, nei dette var faktisk ikke en aprilspøk, men ser jo at det lett kan se ut som det;-)

Har lest dette både i blader og hørt folk har bekreftet at dette stemmer. Det er altså snakk om at helt vanlige depot tabletter skal kunne settes per rectalt.

Jeg er derimot litt vantro selv til denne opplysningen og håpet derfor å få noen bekreftelser/avkreftelser her inne..

Det er jo stor forskjell på tiden det tar for en depottablett å bevege seg gjennom spiserøret, magesekken og tynntarmen før den kommer til tykktarmen, og den tiden det tar før den kommer fra anus og til tykktarmen.

I tillegg er det flere depottabletter som har forskjellige lag som skal "skrelles" av underveis i mage-tarm-traktus.

Jeg klarer ikke å forstå at man skal kunne sette depottabletter ment for inntak per os, rektalt.

Skrevet

Det er en kjent sak at man unngår snørrunger ved å putte p-piller i nesa, så da vil vel p-piller i rumpa hindre drittunger :-)

Spøk til side, jeg vill ikke puttet oral medisin i rumpa uten at legen uttrykkelig hadde sagt det.

Gjest qigong
Skrevet

Dette tror jeg ikke noe på. Hørte om en som prøvde det motsatte engang.. Han trodde stikkpilleren skulle spises.

Han uttalte ihvertfall etterpå at han like så gjerne kunne ha putten medisinen i ræva, hadde sikkert virket like bra da også :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...