Gå til innhold

Rett på rekvisisjon med ledsager?

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Har man rett på å få skrevet ut drosjerekvisisjon til lege/fysio osv. når man er avhengig av ledsager?

Onsdag1365380628
Skrevet

Drosjerekvisjon skal skrives ut dersom man av helsemessige årsaker ikke kan benytte seg av rutegående transport.

Om man trenger ledsager spiller ikke noen rolle i denne sammenheng.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Det er ikke om personen trenger ledsager som bestemmer om h*n skal få rekvisisjon. Det er om h*n ikke kan nytte egen bil eller rutegående trafikk.

Så skrives det ledsager på rekvisisjonen dersom h*n får rekvisisjon, når h*n trenger ledsager.

Det er i allefall det jeg har fått opplyst.

candyqueen_83
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1238651923' post='4124457]

Det er ikke om personen trenger ledsager som bestemmer om h*n skal få rekvisisjon. Det er om h*n ikke kan nytte egen bil eller rutegående trafikk.

Så skrives det ledsager på rekvisisjonen dersom h*n får rekvisisjon, når h*n trenger ledsager.

Det er i allefall det jeg har fått opplyst.

Moren til kjæresten min er fryktelig svimmel, og klarer ikke å gå til bussen. Det er ganske langt å gå. Hun må også ha støtte til og fra drosja. Derfor er mannen hennes alltid med henne. Men sist gang hun var hos fysio (ny fysio), sa han at hun kunne ikke få rekvisisjon om hun skulle ha med seg noen ettersom det ble altfor vanskelig for han å få skrevet ut.

Så da er det bare tull da. Hun har jo tidligere fått rekvisisjon hos andre og.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Moren til kjæresten min er fryktelig svimmel, og klarer ikke å gå til bussen. Det er ganske langt å gå. Hun må også ha støtte til og fra drosja. Derfor er mannen hennes alltid med henne. Men sist gang hun var hos fysio (ny fysio), sa han at hun kunne ikke få rekvisisjon om hun skulle ha med seg noen ettersom det ble altfor vanskelig for han å få skrevet ut.

Så da er det bare tull da. Hun har jo tidligere fått rekvisisjon hos andre og.

Hm, det var da snodig. Jeg må ofte ha rekvisisjon, i perioder må jeg ha med meg en ledsager. Det eneste forskjellen på rekvisisjonen min er at det står Shira med følge, isteden for bare Shira, og så opplyser jeg om det når jeg bestiller transport eller snakker med kjørekontoret.

Det er jo behovet hennes i utgangspunktet som skal ligge til grunn, og hun må jo ha rekvisisjon når hun ikke kan ta bussen.

Jeg synes det der var rart, siden det ikke var problem med den forrige fysioterapeuten.

Jeg prøvde å lete litt på NAV sine sider, men ble ikke klokere.

Spør han direkte hvorfor det er plutselig så vanskelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...