Gå til innhold

Prolaps i ryggen - hva hjelper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå tenker jeg på smertestillende, sån i akuttfasen. Hva hjelper? Pinex forte? Bør man ta noe betennelsesdempende i tillegg, diclofenac/brexidol/arthrotec? Trenger man noe sterkere, som f.eks Aporex? Skal til legen, vil bare ha et utgangspunkt......

Kjenner det i hele korsyggen og bekkenet og hofta, ene benet føles "kortere" enn det andre, veeeligd invalidiserende vondt i ryggen altså!

Onsdag1365380628
Skrevet

Du overlater til legen å avgjøre hvilke medisiner du trenger. A-preparater er vel ikke det første legen tenker på å skrive ut...og etter mitt skjønn unødvendig. En vond rygg trenger hvile og moderat bevegelse, og det kan være lurt med betennelsesdempende.

Skrevet

Du får antagelig Voltaren av legen. Men du kan jo prøve de nye som det rekalmeres med på tv blant annet. Jeg husker ikke navnet, men det ligner på Voltaren.

Ellers må du holde deg mest mulig å bevegelse, det er godt å ligge stille, men gå rundt og myk opp, det hjelper. Trener du så fortsett å tren, men ta det med ro.

Jeg er selv plaget med rygg, så jeg vet hvor ille dette kan være.

Jeg må trene jevnt for å holde det i sjakk, så du burde lære deg noen gode øvelser for ryggen og gjøre de ukentlig.

God bedring:-)

Skrevet

Du får antagelig Voltaren av legen. Men du kan jo prøve de nye som det rekalmeres med på tv blant annet. Jeg husker ikke navnet, men det ligner på Voltaren.

Ellers må du holde deg mest mulig å bevegelse, det er godt å ligge stille, men gå rundt og myk opp, det hjelper. Trener du så fortsett å tren, men ta det med ro.

Jeg er selv plaget med rygg, så jeg vet hvor ille dette kan være.

Jeg må trene jevnt for å holde det i sjakk, så du burde lære deg noen gode øvelser for ryggen og gjøre de ukentlig.

God bedring:-)

Tusen takk for svar:-)

Skrevet

Du overlater til legen å avgjøre hvilke medisiner du trenger. A-preparater er vel ikke det første legen tenker på å skrive ut...og etter mitt skjønn unødvendig. En vond rygg trenger hvile og moderat bevegelse, og det kan være lurt med betennelsesdempende.

Takk for svar. Jeg overlater selvsagt til legen å avgjøre, men det kan være greit å vite litt i forkant sånn at man ikke risikerer å sitte der med to paracet i døgnet å klare seg på i akuttfasen. Men da vet jeg hvertfall at det kan være lurt med betennelsedempende sammen med smertestillende en stund kanskje.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...