Gå til innhold

Jente som ikke har det godt hjemme..

Anbefalte innlegg

Gjest rådvill idag jeg...
Skrevet

Dette er en litt spesiell situasjon jeg er kommet opp i. Jeg kjenner at det går inn på meg, men jeg aner ikke hvordan jeg skal håndtere dette.

Jeg har profil på et kjent nettsted og ei ung jente har flere ganger sendt brev til meg. Det har vært helt kort, med bare et hei, og noen ganger har hun skrevet at jeg var søt og at jeg så snill ut. Jeg kjenner henne ikke og har ikke brydd meg, men har jo lagt merke til at hun jevnlig har besøkt profilen min. Jeg er en voksen dame og har selv døtre på hennes alder.

En gang bestemte jeg meg for å skrive noen hyggelige ord tilbake og jeg fikk straks svar. Hun spurte litt rart, om jeg var glad i barn og om jeg var snill med dem...

Så kom det frem at hun ikke har det godt hjemme, detaljene skal jeg ikke kommme inn på her, men det var vondt å lese og jeg skjønner at hun trenger hjelp. Hun skriver at hun har sett på profilen min at jeg så snill ut og at hun hadde ønsket at jeg var moren hennes. Men hun er redd og vil ikke at jeg skal fortelle noen om hva hun skriver.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre....en tanke er at dette er et barn med god fantasi og behov for kontakt med en voksen. På en annen side kan det være noen som virkelig trenger hjelp.

Jeg vet jo ikke mer om denne jenta en hva som står i profilen hennes. Om jeg virkelig går inn for det finner jeg nok ut hvem hun er og hvor hun bor, men bør jeg foreta meg noe? Min første tanke er å ta kontakt med en offentlig instans, men kanskje er det hele bare oppspinn, og sette igang noe på bakgrunn av en samtale på et nettsted er kanskje ikke hva man gjør?

Skrevet

Jeg tror at jeg i første omgang hadde tipset henne om kontakttelefoner for barn / ungdom og andre veier inn til steder hun kan få hjelp.

Det er mange som fantaserer, eller i hvert fall overdriver noe grenseløst, når de er på nett. Det betyr ikke at man skal tro at alt er bare løgn, men sunn skepsis skader ikke.

Skrevet

Du kan jo se det litt an,og være en person denne jenta kan betro seg til?

Da får du sikkert vite mer og mer,og kan da ta stilling til om noe trengs å gjøres.

Skrevet

Jeg hadde nok ikke tatt det for god fisk umiddelbart, som Laban sier er det mange som blir grenseløse på nettet og fantaserer vel friskt til tider. Men hva jeg hadde gjort selv er vanskelig å si...

Gjest xbellax
Skrevet

Henvis henne til hjelpetelefoner for barn og unge som laban skriver, evt fastlege eller helsesøster, vær ekstremt forsiktig med å "ta deg av" henne. Sett grenser, du trenger ikke avvise henne men ikke gå aktivt inn i hennes "historie". Dette kan være resultatet av en overaktiv fantasi, men det kan og være sant.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...