Gå til innhold

Burde jeg informere henne..?

Anbefalte innlegg

Gjest høstløv
Skrevet

Som en annen her nevnte, så får de fleste under 45 adoptere (om de blir godkjente) - men i enkelte land tillater de ikke kommende foreldre som er over 40 år.

Når et par er oppi 50års alderen er det blankt nei....

Jeg leste i et ukeblad om en som fikk adoptere etter at hun fylte 50 år. Jeg vil ikke oppgi navn, men det er en relativ kjent person.

Skrevet

Jeg leste i et ukeblad om en som fikk adoptere etter at hun fylte 50 år. Jeg vil ikke oppgi navn, men det er en relativ kjent person.

...antar du ikke snakker om Madonna, for hun ble nylig nektet å adoptere;-)

Gjest høstløv
Skrevet

...antar du ikke snakker om Madonna, for hun ble nylig nektet å adoptere;-)

Nei, det er en norsk dame og hun har adoptert fra Kina. Det har vært mye blest om henne vedr. innsyn i ansattes e-mail.

Skrevet

Nei, det er en norsk dame og hun har adoptert fra Kina. Det har vært mye blest om henne vedr. innsyn i ansattes e-mail.

*S* Var ment som fleip dette med Madonna, da.

Men med de stikkordene du kommer med aaaner jeg ikke hvem det kan være, nei, ;-) så hvis ikke _redningen_ kommer i form av at det går opp et lys for meg, får jeg ta meg en tur på _pol_et og drukne mine sorger....;-)

Gjest høstløv
Skrevet

Men med de stikkordene du kommer med aaaner jeg ikke hvem det kan være, nei, ;-) så hvis ikke _redningen_ kommer i form av at det går opp et lys for meg, får jeg ta meg en tur på _pol_et og drukne mine sorger....;-)

Du tenker i rette baner, ser jeg.

:-)

Skrevet

Du tenker i rette baner, ser jeg.

:-)

;-)

Gjest alle kjenner til adopsjon...
Skrevet

Joda, alt dette vet jeg, men et par år går steike fort....

Jeg godkjente et par for noen år siden. De var da 42 og 43 begge to. De har enda ikke fått barnet sitt, går og venter og venter på nærmere beskjed. Nå krever Bufetat ny vurdering av dem, hvor det er en viss mulighet for at de ikke lenger får adoptere pga alder. Rått? JA!

Takk for alle svar folkens. Selvsagt er det hennes/deres valg. Og selvsagt vet de hva jeg jobber med, så joda, de skal få lov til å komme selv, om de ønsker det.

Så får vi se. Jeg håper iallefall ikke de lenger bare prøver og prøver i det uendelige, for det tærer så skrekkelig på dem.....

Du skriver om dette paret på 42 og 43 år, (forutsetningen er at de er godkjent første gang før 45 år)men jeg vet om mange kinaventere som nærmer seg 50 år og som ennå får lov til å adoptere. 4 års ventetid er det snart i kina og med et papirår i norge for mange så blir det 5 år. Men det godkjenner bufetat glatt! Problemet blir hvis det helsemessige/økonomiske/sosiale nettverk forandres før søknaden til 4 år skal sjekkes. Alder er underordnet!

Når man er over 40 år så søker man jo selvsagt til land som godtar høy aldersgrense. Dette har kina.

Synes at du kanskje ikke vet helt som om du vet hva du snakker om her? Er du virkelig en sosionom med tyngde på adoptivsøknader?

Uansett så må heter det seg at ingen skal bli godkjent som adoptivforeldre hvis de ikke psykisk er ferdig med tanken om egenfødte barn. Derfor er jeg nøye på å gjenta at du må la paret ta den tiden de trenger for å bearbeide disse tankene.

plommeblomst
Skrevet

Mannen hennes var en god del år yngre, så vidt jeg husker

Gjest høstløv
Skrevet

Mannen hennes var en god del år yngre, så vidt jeg husker

Ja. men han var ikke under 45.

Gjest prust
Skrevet

Det var voldsomt til hinting :-DDD

Hadde ikke fått med meg at hun har adoptert - men så er jeg fullstendig grønn på sånne kjendissaker da!

Skrevet

Det var voldsomt til hinting :-DDD

Hadde ikke fått med meg at hun har adoptert - men så er jeg fullstendig grønn på sånne kjendissaker da!

Jeg hadde heller ikke fått med meg at hun hadde adoptert, men jeg skjønte jo hvem det ble snakket om. ;-)

candyqueen_83
Skrevet

Haha.. Da skjønte jeg og ;O)

Gjest tidligere litchi
Skrevet

Hvis dere snakker med henne om prøverør, og du vet at hun tenker mer på adopsjon enn det, så synes jeg ikke det er rart om du nevner det med aldersgrenser og sånn. Skjønner ikke helt hva som er problemet med det - men forutsetter at dette er en nær venninne da - noe jeg antar dersom dere, som sagt, snakker med henne om prøverør.

En i tråden nevner at de ikke er klare for adopsjon fordi de fremdeles forsøker å få et egenfødt barn, og at alle må gå sånne prosesser selv. Naturligvis må folk gå gjennom sine egne prosesser, men slike prosesser er vanligvis ikke upåvirket av situasjonen rundt. Informasjon om adopsjon kan naturligvis påvirke dem - i alle retninger, for så vidt. Og det er ikke noe problematisk ved det.

Synes folk bagatelliserer alderen her, også. Dersom kvinnen er 38 og mannen rundt samme alder, så begynner tiden å renne ut for en rekke land. Kina er unntaket, men slik situasjonen er i øyeblikket, tar det så mange år å få barn derfra, at de i alle fall burde begynne snart.

plommeblomst
Skrevet

Ja. men han var ikke under 45.

Jo, det er jeg ganske sikker på at han var. Kan dessuten vanskelig tenke meg at de hadde fått adoptert ellers.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...