Gå til innhold

Kjøp av hasj = miste omsorgsretten til barn

Anbefalte innlegg

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mil1365380270

6

• Glimtipper

4

• Lillemus

3

• KaVa

1

mil1365380270
Skrevet

Tipper det var flere grunner til omsorgsovertakelsen.

Gjest Sier du det du
Skrevet

Vet om flere som røyker hasj som har barn,de sitter ikke og oser med barna tilstede. Så lenge det "bare" er hasj ser jeg ikke problemet,mange drikker også alkohol uten å bli fratatt omsorgen for barna sine.

mil1365380270
Skrevet

Vet om flere som røyker hasj som har barn,de sitter ikke og oser med barna tilstede. Så lenge det "bare" er hasj ser jeg ikke problemet,mange drikker også alkohol uten å bli fratatt omsorgen for barna sine.

Det er din mening om hasj. Saken er at det ene medfører et lovbrudd, uasnett hvor idiotisk du måtte synes det er.

Skrevet

Så mennesker som røyker hasj burde ikke ha omsorg for barn? Det er det du sier?

Det er sneversynt. I så fall burde ikke foreldre som drikker alkohol få beholde barna sine heller. Rusen er ikke noe "verre" på en joint enn om man drikker tre glass vin. Om det er fordi hasjrøyking er ulovlig, så burde ikke foreldre som jobber svart eller kjører for fort få lov å oppdra sine egne barn.

Forøvrig støtter jeg ingen som tar med barna for å kjøpe hasj på gata. Det er selvfølgelig i overkant risikabelt og kan ikke sammenlignes med å stikke innom vinmonopolet.

Gjest Sier du det du
Skrevet

Det er din mening om hasj. Saken er at det ene medfører et lovbrudd, uasnett hvor idiotisk du måtte synes det er.

Det er et faktum ja at det er et lovbrudd,men fy faen så overstyrt dette landet her er.

Gjest Sier du det du
Skrevet

Det er sneversynt. I så fall burde ikke foreldre som drikker alkohol få beholde barna sine heller. Rusen er ikke noe "verre" på en joint enn om man drikker tre glass vin. Om det er fordi hasjrøyking er ulovlig, så burde ikke foreldre som jobber svart eller kjører for fort få lov å oppdra sine egne barn.

Forøvrig støtter jeg ingen som tar med barna for å kjøpe hasj på gata. Det er selvfølgelig i overkant risikabelt og kan ikke sammenlignes med å stikke innom vinmonopolet.

Støtter den!

Gjest ViViola
Skrevet

Det er et faktum ja at det er et lovbrudd,men fy faen så overstyrt dette landet her er.

''men fy faen så overstyrt dette landet her er.''

Så... Hvordan vil du ha det, da? Og hva gjør du for å oppnå det du vil?

Gjest aldri røyket
Skrevet

Ja. Fordi det er kriminelt. Det er et lovbrudd, og det er særs dårlig å la barn vokse opp med hasjforeldre. Folk som røyker hasj er evneveike idioter! De vet det kanskje ikke, fordi de er vokst opp under lignende forhold selv? Også viderefører de hasjuvanen til neste generasjon. Men de har vel en planomå utt de ut før ungene er store nok til å snappe opp hva som foregå i kulissene hjemme. Suckers.

Folk som røyker hasj har også ofte psykiske problemer, men hva kom først? Høna eller egget? Det er bare å skygge banen.

Skrevet

Tipper det var flere grunner til omsorgsovertakelsen.

tipper jeg og.

Gjest Sier du det du
Skrevet

''men fy faen så overstyrt dette landet her er.''

Så... Hvordan vil du ha det, da? Og hva gjør du for å oppnå det du vil?

Lite jeg kan gjøre for å endre lovene her til lands,mener at det går for langt. Skal ikke mye til i dag før man blir meldt til barnevernet f.eks,det er en stor belastning å bli satt i søkelyset på den måten. Det er ikke omsorssvikt om man røyker hasj i ny og ne!

Gjest Sier du det du
Skrevet

Ja. Fordi det er kriminelt. Det er et lovbrudd, og det er særs dårlig å la barn vokse opp med hasjforeldre. Folk som røyker hasj er evneveike idioter! De vet det kanskje ikke, fordi de er vokst opp under lignende forhold selv? Også viderefører de hasjuvanen til neste generasjon. Men de har vel en planomå utt de ut før ungene er store nok til å snappe opp hva som foregå i kulissene hjemme. Suckers.

Folk som røyker hasj har også ofte psykiske problemer, men hva kom først? Høna eller egget? Det er bare å skygge banen.

Og du er full av fordommer!

Mange oppgegående personer som røyker hasj,de går ikke rundt som psykiske vrak hvis det er det du tror.

mil1365380270
Skrevet

Javel. Forstår det er dumt at noe man liker er forbudt. Møtt litt for mange hasjhuer som sløver rundt og tror de er verdens smarteste uten å få til en dritt, avbrutt av deprimerte perioder, til å syns det er veldig synd at det er forbudt.

Gjest ViViola
Skrevet

Lite jeg kan gjøre for å endre lovene her til lands,mener at det går for langt. Skal ikke mye til i dag før man blir meldt til barnevernet f.eks,det er en stor belastning å bli satt i søkelyset på den måten. Det er ikke omsorssvikt om man røyker hasj i ny og ne!

''Lite jeg kan gjøre for å endre lovene her til lands''

Neida! Gå først inn i lokalpolitikken, så videre inn i nasjonalpolitikken. Da påvirker man.

Jeg er heller ikke nødvendigvis enig i alt som blir gjort i dette landet, men noe skriver jeg på kontoen for "slik er det, det gagner andre og ikke meg", andre ting jobber jeg aktivt for å endre. Både lokalt og nasjonalt.

Så - det er mulig, sjø, må bare ta tak! :-)

(Og hva hasjrøyking angår: Selve rusen èn hasjrøyk gir er neppe mer skadelig enn ei fyllekule. Problemet ligger i langtidsvirkninger.)

Gjest Sier du det du
Skrevet

Javel. Forstår det er dumt at noe man liker er forbudt. Møtt litt for mange hasjhuer som sløver rundt og tror de er verdens smarteste uten å få til en dritt, avbrutt av deprimerte perioder, til å syns det er veldig synd at det er forbudt.

Folk som røyker hasj er nok like forskjellige som de som ikke gjør det,og det er en ting å missbruke en annen ting er å bruke.

Gjest lilatu_28
Skrevet

Det er ikke sånn at alle "hasjrøykende" foreldre sitter inne og damper hele døgnet og er konstant fjerne. Det brukes i stor grad på samme måte som noen glass vin på lørdagskvelden etter at barna har lagt seg. Dersom de er konstant rusa, er dette omsorgssvikt og det ville ikke stilt seg annerledes om det var lovlige rusmidler de brukte.

Når det er sagt har de aller fleste jeg kjenner sluttet å røyke hasj etter at de har fått barn og jeg mener det er det riktigste. (Sluttet med unntak av et trekk eller to på en hyttetur uten barn.)

Jeg synes ikke barn skal ha førstehånds kjennskap til ulovlige substanser før dette er utenfor foreldrenes kontroll.

Gjest Sier du det du
Skrevet

''Lite jeg kan gjøre for å endre lovene her til lands''

Neida! Gå først inn i lokalpolitikken, så videre inn i nasjonalpolitikken. Da påvirker man.

Jeg er heller ikke nødvendigvis enig i alt som blir gjort i dette landet, men noe skriver jeg på kontoen for "slik er det, det gagner andre og ikke meg", andre ting jobber jeg aktivt for å endre. Både lokalt og nasjonalt.

Så - det er mulig, sjø, må bare ta tak! :-)

(Og hva hasjrøyking angår: Selve rusen èn hasjrøyk gir er neppe mer skadelig enn ei fyllekule. Problemet ligger i langtidsvirkninger.)

Får gå inn i politikken,synes jeg ser meg der hehe. Ei venninne var med i politikken og hun sa det var lite hun fikk gjort,for hun ble ikke hørt da de gamle "gode" hadde altfor mye de skulle ha sagt. Var de som styrte hele greiene.

Man kan snakke om langtidsvirkninger,men når alt kommer til alt er stort sett alt skadelig,noe skal vi dø av.

mil1365380270
Skrevet

Folk som røyker hasj er nok like forskjellige som de som ikke gjør det,og det er en ting å missbruke en annen ting er å bruke.

Ja, det er sant. Jeg tenker at de som røyker ikke automatisk går over til alkohol, for det er to helt forskjellige ting. Dermed vil å hemme tilgangen på det ene, føre til mindre misbruk.

Gjest firepile
Skrevet

Så alle som begår et lovbrudd bør miste omsorgsretten til barn?

Gjest Sier du det du
Skrevet

Ja, det er sant. Jeg tenker at de som røyker ikke automatisk går over til alkohol, for det er to helt forskjellige ting. Dermed vil å hemme tilgangen på det ene, føre til mindre misbruk.

Akkurat!

Men jeg mener jo det at har man et missbruk samme hva det er man missbruker,skal man ikke dra barn inn i det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...