Gå til innhold

Kjøp av hasj = miste omsorgsretten til barn

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Tipper det var flere grunner til omsorgsovertakelsen.

Samme tenkte jeg. Det stod vel også at faren hadde vært i kontakt med Barnevernet tidligere.

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mil1365380270

6

• Glimtipper

4

• Lillemus

3

• KaVa

1

mil1365380270
Skrevet

Så alle som begår et lovbrudd bør miste omsorgsretten til barn?

Nei, skrev over at det nok var flere ting som førte til omsorgsovertakelsen :-)

mil1365380270
Skrevet

Akkurat!

Men jeg mener jo det at har man et missbruk samme hva det er man missbruker,skal man ikke dra barn inn i det.

Hasj er ikke så uskyldig som de som røyker ynder å påstå. Jeg går ikke god for stoffet, bare så det er klart.

Skrevet

Tipper det var flere grunner til omsorgsovertakelsen.

Enig, det er som regel det. Det er sjelden det er så lettvint som tabloidavisene skal ha det til, at man mistet omsorgen pga lav IQ eller et enkeltstående hasjkjøp el lign.

Skrevet

Ja. Fordi det er kriminelt. Det er et lovbrudd, og det er særs dårlig å la barn vokse opp med hasjforeldre. Folk som røyker hasj er evneveike idioter! De vet det kanskje ikke, fordi de er vokst opp under lignende forhold selv? Også viderefører de hasjuvanen til neste generasjon. Men de har vel en planomå utt de ut før ungene er store nok til å snappe opp hva som foregå i kulissene hjemme. Suckers.

Folk som røyker hasj har også ofte psykiske problemer, men hva kom først? Høna eller egget? Det er bare å skygge banen.

Kanskje du bør understreke at det er _misbrukere_ du sikter til her? Eller de som røyker med barna til stede? For jeg håper det er det du mener... Å kalle absolutt alle som røyker hasj for evneveike idioter, eller hva det var du skrev, er å gå litt langt synes jeg. De aller fleste er vel fornuftige nok til å holde flatfylla, hasj-røykingen og lignende aktiviteter, til anledninger hvor barna ikke er tilstede.

Ja, det er et lovbrudd å kjøpe hasj, og jeg er enig i at slike foreldre bør holdes under oppsyn. Men det at de faktisk tok barnet fra faren, tyder nok på at det var flere ting som spilte inn.

Du kaller deg "aldri røyket", kanskje det er derfor du virker så kunnskapsløs og fordømmende til dette emnet..

Jeg har to barn, og det har hendt at jeg har røyket litt innimellom, når barna er hos faren sin. Ser ikke noe galt i det.

Gjest Sier du det du
Skrevet

Hasj er ikke så uskyldig som de som røyker ynder å påstå. Jeg går ikke god for stoffet, bare så det er klart.

Hajs kan føre til mange onder hos unge folk,men godt voksne som røyker hasj i ny og ne?

Næh!

Gjest ViViola
Skrevet

Får gå inn i politikken,synes jeg ser meg der hehe. Ei venninne var med i politikken og hun sa det var lite hun fikk gjort,for hun ble ikke hørt da de gamle "gode" hadde altfor mye de skulle ha sagt. Var de som styrte hele greiene.

Man kan snakke om langtidsvirkninger,men når alt kommer til alt er stort sett alt skadelig,noe skal vi dø av.

''Får gå inn i politikken,synes jeg ser meg der hehe. Ei venninne var med i politikken og hun sa det var lite hun fikk gjort,for hun ble ikke hørt da de gamle "gode" hadde altfor mye de skulle ha sagt. Var de som styrte hele greiene.''

Ja nei altså, har venninna di opplevd dette, så er det jo helt umulig. Faktisk vil politikken dø ut med de som er der nå. *Ironisk* Tror du på dette selv? At det er UMULIG å få gjort noe?

''Man kan snakke om langtidsvirkninger,men når alt kommer til alt er stort sett alt skadelig,noe skal vi dø av.''

Selvfølgelig. Og for mange er det helst alderdom man vil dø av, ikke skadevirkninger av hasjbruk.

Gjest Sier du det du
Skrevet

''Får gå inn i politikken,synes jeg ser meg der hehe. Ei venninne var med i politikken og hun sa det var lite hun fikk gjort,for hun ble ikke hørt da de gamle "gode" hadde altfor mye de skulle ha sagt. Var de som styrte hele greiene.''

Ja nei altså, har venninna di opplevd dette, så er det jo helt umulig. Faktisk vil politikken dø ut med de som er der nå. *Ironisk* Tror du på dette selv? At det er UMULIG å få gjort noe?

''Man kan snakke om langtidsvirkninger,men når alt kommer til alt er stort sett alt skadelig,noe skal vi dø av.''

Selvfølgelig. Og for mange er det helst alderdom man vil dø av, ikke skadevirkninger av hasjbruk.

Jeg vet ikke om det går an å forandre på ting,har mine tvil for å si det slik. Synes de ofte har feil fokus,men men...

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg vet ikke om det går an å forandre på ting,har mine tvil for å si det slik. Synes de ofte har feil fokus,men men...

Kjære deg, de lover og regler vi _har_ i dette landet, har da ikke kommet rekende på ei fjøl. Noen har ønsket dem, og satt i gang arbeid for å få flere til å tro på det.

Jeg synes det er slapt å sitte på rævva og syte over hvor ille det er, når man faktisk ikke gjør en dritt for å få det forandra.

Skrevet

Jeg er helt enig i dette. Narkotika (hasj er narkotika samme hvordan man vrir og vender på det) har ingenting med barn å gjøre. Kanskje kan dette få noen foreldre til å få opp øynene for hva de driver med.

Skrevet

Jeg er helt enig i dette. Narkotika (hasj er narkotika samme hvordan man vrir og vender på det) har ingenting med barn å gjøre. Kanskje kan dette få noen foreldre til å få opp øynene for hva de driver med.

Hva gjør at "narkotika" (hasj, i dette tilfellet) er verre enn alkohol? Jeg synes det er helt horribelt at foreldre ruser seg med barn tilstede overhodet. Hvorfor er hasj verre enn vin?

Ulovlig, ja. Hva med de som snylter på skatten mens de har barn? Eller kjører for fort? Er de uegnet som foreldre?

Besittelse av hasj under fem gram gir en bot på 6000 kroner. Man kan få den samme boten for trafikkforseelser. Burde foreldre som kjører over fartsgrensen med barn i bilen bli meldt til barnevernet?

Gjest svava
Skrevet

Og alkhol er narkotika så godt som noe! Samme hvordan man snur og vrir på det!!!

Gjest svava
Skrevet

Hva gjør at "narkotika" (hasj, i dette tilfellet) er verre enn alkohol? Jeg synes det er helt horribelt at foreldre ruser seg med barn tilstede overhodet. Hvorfor er hasj verre enn vin?

Ulovlig, ja. Hva med de som snylter på skatten mens de har barn? Eller kjører for fort? Er de uegnet som foreldre?

Besittelse av hasj under fem gram gir en bot på 6000 kroner. Man kan få den samme boten for trafikkforseelser. Burde foreldre som kjører over fartsgrensen med barn i bilen bli meldt til barnevernet?

Velskrevet innlegg med tankevekkende spørsmål!

Gjest svava
Skrevet

Kjære deg, de lover og regler vi _har_ i dette landet, har da ikke kommet rekende på ei fjøl. Noen har ønsket dem, og satt i gang arbeid for å få flere til å tro på det.

Jeg synes det er slapt å sitte på rævva og syte over hvor ille det er, når man faktisk ikke gjør en dritt for å få det forandra.

Du kunne spart deg for "Kjære deg" innledningsvis. Vanskelig å ta resten på alvor når du starter slik.

(bare et lite (unødvendig) hjertesukk)

Gjest ViViola
Skrevet

Du kunne spart deg for "Kjære deg" innledningsvis. Vanskelig å ta resten på alvor når du starter slik.

(bare et lite (unødvendig) hjertesukk)

Herregud... Du er etter meg i dag?!

Gjest Kayia
Skrevet

Jeg syns du blander kortene her. Jeg er enig med politiet i at en som tidligere har vært i kontakt med barnevernet blir meldt til barnevernet når han tar med seg et 3- årig barn for å kjøpe hasj.

Jeg er derimot uenig med deg i at hasjrøykende foreldre automatisk skal miste foreldreretten. Forbruk er så mangt, og det samme er omsorgssvikt. Jeg tror mange unger lider vel så mye sammen med foleldre som overforbruker legale rusmidler i form av alkohol eller piller, som hos foreldre med et moderat hasjforbruk.

Gjest svava
Skrevet

Herregud... Du er etter meg i dag?!

Egentlig ikke. Er i grunnen svært sjelden (for ikke å si aldri) "etter noen"

Synes bare svaret var veldig nedlatende.

Gjest ViViola
Skrevet

Egentlig ikke. Er i grunnen svært sjelden (for ikke å si aldri) "etter noen"

Synes bare svaret var veldig nedlatende.

Tar du alle de andre som ikke har svart med 100 % korrekt diplomatispråk også, da?

Gjest svava
Skrevet

Tar du alle de andre som ikke har svart med 100 % korrekt diplomatispråk også, da?

Nope. Akkurat slik som du heller ikke kommenterer alt som du reagerer negativt på. Ganske tilfeldig at jeg gjorde det i ditt tilfelle.

Over og ut fra meg :)

Skrevet

Og alkhol er narkotika så godt som noe! Samme hvordan man snur og vrir på det!!!

Alkohol er et rusmiddel, men det klassifiseres vel neppe som narkotika. Og foreldre som er side på flaska bør selvfølgelig heller ikke få ha omsorgen for sine barn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...