Lillemus Skrevet 2. april 2009 Skrevet 2. april 2009 Hva gjør at "narkotika" (hasj, i dette tilfellet) er verre enn alkohol? Jeg synes det er helt horribelt at foreldre ruser seg med barn tilstede overhodet. Hvorfor er hasj verre enn vin? Ulovlig, ja. Hva med de som snylter på skatten mens de har barn? Eller kjører for fort? Er de uegnet som foreldre? Besittelse av hasj under fem gram gir en bot på 6000 kroner. Man kan få den samme boten for trafikkforseelser. Burde foreldre som kjører over fartsgrensen med barn i bilen bli meldt til barnevernet? ''Hva gjør at "narkotika" (hasj, i dette tilfellet) er verre enn alkohol? Jeg synes det er helt horribelt at foreldre ruser seg med barn tilstede overhodet. Hvorfor er hasj verre enn vin?'' Narko-rus er noe helt annet enn ett glass vin en gang i blant. Narkotika er dessuten ulovlig i Norge, alkohol er det ikke. Uansett synes jeg ikke foreldre som er side på flaska heller bør ha omsorgen for sine barn. ''Burde foreldre som kjører over fartsgrensen med barn i bilen bli meldt til barnevernet?'' Om man kjører et visst antall km over fartsgrensa burde man kanskje det ja. Tanken er ikke helt fremmed for meg, men det er kanskje bare jeg som kjører mer forsiktig når jeg har ungene i bilen? 0 Siter
Glimtipper Skrevet 2. april 2009 Skrevet 2. april 2009 ''Hva gjør at "narkotika" (hasj, i dette tilfellet) er verre enn alkohol? Jeg synes det er helt horribelt at foreldre ruser seg med barn tilstede overhodet. Hvorfor er hasj verre enn vin?'' Narko-rus er noe helt annet enn ett glass vin en gang i blant. Narkotika er dessuten ulovlig i Norge, alkohol er det ikke. Uansett synes jeg ikke foreldre som er side på flaska heller bør ha omsorgen for sine barn. ''Burde foreldre som kjører over fartsgrensen med barn i bilen bli meldt til barnevernet?'' Om man kjører et visst antall km over fartsgrensa burde man kanskje det ja. Tanken er ikke helt fremmed for meg, men det er kanskje bare jeg som kjører mer forsiktig når jeg har ungene i bilen? ''Narko-rus er noe helt annet enn ett glass vin en gang i blant. '' Jeg forstår at du aldri har prøvd hasj. Hasj"rus" er en mild rus, med mindre man røyker mengder. 0 Siter
Speak Skrevet 3. april 2009 Skrevet 3. april 2009 Hva gjør at "narkotika" (hasj, i dette tilfellet) er verre enn alkohol? Jeg synes det er helt horribelt at foreldre ruser seg med barn tilstede overhodet. Hvorfor er hasj verre enn vin? Ulovlig, ja. Hva med de som snylter på skatten mens de har barn? Eller kjører for fort? Er de uegnet som foreldre? Besittelse av hasj under fem gram gir en bot på 6000 kroner. Man kan få den samme boten for trafikkforseelser. Burde foreldre som kjører over fartsgrensen med barn i bilen bli meldt til barnevernet? Hiver meg på dette innlegget:-) 0 Siter
Gjest indigoen Skrevet 5. april 2009 Skrevet 5. april 2009 ''Narko-rus er noe helt annet enn ett glass vin en gang i blant. '' Jeg forstår at du aldri har prøvd hasj. Hasj"rus" er en mild rus, med mindre man røyker mengder. Men er det ikke sånn at hasjrøyking kan utløse psykoser? Eller må det mye og "hard" røyking til? 0 Siter
Glimtipper Skrevet 6. april 2009 Skrevet 6. april 2009 Men er det ikke sånn at hasjrøyking kan utløse psykoser? Eller må det mye og "hard" røyking til? Det har blitt bevist at hasj kan linkes til depresjoner, psykoser og schizofreni. Men problemet er å vite hva som kom først av høna og egget. Jeg synes mennesker med psykiske problemer burde utvise stor forsiktighet med rusmidler, enten det er hasj eller alkohol. Forøvrig anbefaler jeg INGEN å røyke hver dag eller flere ganger i uka, akkurat som jeg ikke ville anbefalt noen å drikke hver dag eller flere ganger i uka. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.