Gå til innhold

Irriterende "venninne"- Facebook

Anbefalte innlegg

Gjest Materialgirl
Skrevet

Hvis vi ser bort fra at jeg bare burde overse alt hun gjør og heve meg over oppførsel/uttalelser fordi jeg vet at hun har psykisk diagnose og kanskje en smule lite selvinnsikt, så må jeg bare få ut litt av det som irriterer meg med henne.

- Hun har hatt spiseforstyrrelser i alle år. Men det er ingen som legger ut så mange innlegg om hvor viktig det er "å være seg selv" og godta seg selv som man er.+ at hun redigerer bilder av seg selv før hun legger dem ut.

- Hun lager blogger og innlegg om "forbrukersamfunnet" og hvor egoistiske og selvopptatte folk er. Og Hvordan andre er "fanget" av ting i livet sitt og ikke ser livets virkelige mening. - Hun har likevel selv gjort underslag og prøvd å svindle penger. Hun er også over gjennomsnittlig opptatt av interiør og trender. + nyeste PC og diger flatskjerm både på stue og soverom.

Jeg har virkelig fått gjennomgått om hvor "materialistisk" jeg er fordi vi har kjøpt hytte. Og har relativt ny bil. Tingene mine "eier " meg, sier hun....

- Hun er ikke "imponert" over høy utdanning eller høyt utdannede folk. (mest fordi hun har møtt en del i sin lange tid i helsevesenet) Men hun har likevel ingen utdanning selv. Ikke engang fullført videregående.

- Jeg kjenner at dette irriterer meg. Det er ikke tilfeldig at jeg har høy utdanning eller grei økonomi. Det er et resultat av hardt arbeid i mange år.

Mens hun har sittet på rævva og pleiet sykdommen sin. I tillegg til å arbeide svart på nett. Samtidig så vet jeg at hun sliter med helse og økonomi. Det er bare så irriterende at hun da skal "se ned" på folk som har arbeidet hardt for å komme dit de er.

- Ah.. Bare godt å få det ut!!

Gjest ViViola
Skrevet

Hvorfor har du henne som "venn", da? Kan du ikke bare fjerne henne fra lista?

Gjest Materialgirl
Skrevet

Hvorfor har du henne som "venn", da? Kan du ikke bare fjerne henne fra lista?

Fordi det går langt tilbake i barndommen. Men det var ikke det som var poenget. Poenget er holdninger. Og dobbeltmoral. Ikke om jeg skal fjerne henne fra FB eller ikke.

Gjest Elextra
Skrevet

Hva har dette egentlig med Facebook å gjøre?

Om det er et rent Facebook-problem er det jo bare å fjerne henne fra vennelista eller evt. bare klikke at du ikke ønsker oppdateringer vedr. henne.

Gjest ViViola
Skrevet

Fordi det går langt tilbake i barndommen. Men det var ikke det som var poenget. Poenget er holdninger. Og dobbeltmoral. Ikke om jeg skal fjerne henne fra FB eller ikke.

Hennes holdninger og dobbeltmoral irriterer deg, fordi du får dem trøkt på i FB.

Og når du blir så irritert som du gir uttrykk for her, så er det vel bare dumt å pleie vennskapet videre?

Har du noe særlig med henne å gjøre i RL, da?

Gjest Materialgirl
Skrevet

Hva har dette egentlig med Facebook å gjøre?

Om det er et rent Facebook-problem er det jo bare å fjerne henne fra vennelista eller evt. bare klikke at du ikke ønsker oppdateringer vedr. henne.

Fordi hun er langt over gjennomsnittet aktiv på FB. Og legger ut notater og blogger som liksom skal være så fornuftige og "back to basic". Og så er hun faktisk det motsatte av det hun fremstiller seg som. Jada, jeg er ikke dum. Jeg_vet_ at jeg kan fjerne henne fra FB. Men det var dobbeltmoralen jeg sukket over. Beklager hvis det kan misforstås..

Gjest Materialgirl
Skrevet

Hennes holdninger og dobbeltmoral irriterer deg, fordi du får dem trøkt på i FB.

Og når du blir så irritert som du gir uttrykk for her, så er det vel bare dumt å pleie vennskapet videre?

Har du noe særlig med henne å gjøre i RL, da?

Lite å gjøre med henne i RL.

Kan selvfølgelig slette henne. Men det er ikke poenget. Irriterer meg over hennes dobbeltmoral. Jeg vet jo hva hun har sagt og mener. Det irriterer meg ikke mindre om jeg sletter henne.

Gjest magiske Marthe
Skrevet

Du trenger da ikke å lese alt hun skriver?! Hopp over det :)

Gjest ViViola
Skrevet

Lite å gjøre med henne i RL.

Kan selvfølgelig slette henne. Men det er ikke poenget. Irriterer meg over hennes dobbeltmoral. Jeg vet jo hva hun har sagt og mener. Det irriterer meg ikke mindre om jeg sletter henne.

Men sletter du henne, får du ikke påminnelsen hele tiden - og du blir mindre irritert. :-)

Viktig å fjerne irritasjonsmomenter i livet sitt, da får man det mye bedre.

:-)

Forøvrig er det ikke så vanskelig å forstå at det er irriterende, men som sagt - hvis du ikke har noen metode for å få henne til å la være, så slett henne og glem henne.

Vi er alle selv ansvarlig for vår egen lykke, vett'u! :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Fordi hun er langt over gjennomsnittet aktiv på FB. Og legger ut notater og blogger som liksom skal være så fornuftige og "back to basic". Og så er hun faktisk det motsatte av det hun fremstiller seg som. Jada, jeg er ikke dum. Jeg_vet_ at jeg kan fjerne henne fra FB. Men det var dobbeltmoralen jeg sukket over. Beklager hvis det kan misforstås..

Hvis du fjerner henne fra FB eller i det minste ber om ikke å få oppdateringer om henne slipper du å irritere deg. Det bør være et mål å fjerne energityver i livet sitt *S*

Skrevet

Jeg forstår irritasjonen din, og man trenger ikke ha noen som helst diagnose for å oppføre seg slik som hun gjør. Jeg kjenner noen som har en eller flere av de sidene du trekker fram.

Men man kan ikke lære en gammal sau å breke, så de beste man kan gjøre er å prøve å unngå å bli utsatt for slike mennesker og deres synspunkter på saker og ting.

Skrevet

Hun har sikkert identitetsproblemer, og det er lett at man oppfattes som falsk da. Har selv hatt en lignende venninne, måtte bare kutte henne ut til slutt, men da var jeg 18 år og hadde mer enn nok av problemer selv :-)

Det med utdanningen vil jeg bare belyse litt fra en annen side. Reagerer nemlig selv når friske folk i forbindelse med andre som har vært syke fremhever at "de har da faktisk jobbet for å komme dit de er i dag". Er man syk nok, så får man ikke til å jobbe for å komme noet sted annet enn å bli frisk, og det føles veldig urettferdig.

Skjønner godt at det irriterer deg, men alt i alt tror jeg du er i en bedre situasjon til å bære over med at hun er syk, enn at hun kan bære over med at du er frisk ;-)

Gjest Synseg
Skrevet

Hun har sikkert identitetsproblemer, og det er lett at man oppfattes som falsk da. Har selv hatt en lignende venninne, måtte bare kutte henne ut til slutt, men da var jeg 18 år og hadde mer enn nok av problemer selv :-)

Det med utdanningen vil jeg bare belyse litt fra en annen side. Reagerer nemlig selv når friske folk i forbindelse med andre som har vært syke fremhever at "de har da faktisk jobbet for å komme dit de er i dag". Er man syk nok, så får man ikke til å jobbe for å komme noet sted annet enn å bli frisk, og det føles veldig urettferdig.

Skjønner godt at det irriterer deg, men alt i alt tror jeg du er i en bedre situasjon til å bære over med at hun er syk, enn at hun kan bære over med at du er frisk ;-)

Godt poeng!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...