Gå til innhold

FU: Barn

Gjest tar gjerne i mot et til

Anbefalte innlegg

Gjest ViViola
Skrevet

Er jeg et dyr, er det det du mener? Syns du det? Takk.

Jøss, åssen greide å få vridd det slik??

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

4

• laban

2

• ....AV

2

• Lillemus

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg ønsker meg ikke barn, grunnen til det er vel at det er 20 år med slit før investeringen har noe vettugt å si. Blir kjipt at ingen kommer å besøker meg på gamlehjemmet dog, men jeg vil heller fokusere på livet jeg har som ung.

Mange under 20 har mer vettugt og si enn enkelte over...

Gjest tar gjerne i mot et til
Skrevet

Er jeg et dyr, er det det du mener? Syns du det? Takk.

Hvorfor gjør du deg vanskelig igjen? Oppmerksomhetsmangel i dag også?

Mange av de som ikke vil ha barn er overdrevent interessert i (katter, hunder eller andre hus)dyr.

Gjest Elextra
Skrevet

Liker ikke at folk mener jeg er et dyr. Syns det er nedverdigende å bli sett på på den måten.

Sukk

Skrevet

Liker ikke at folk mener jeg er et dyr. Syns det er nedverdigende å bli sett på på den måten.

Hun mente vel heller at de som valge bort barn hadde innteresse for dyr istedenfor,hun kaldte jo ikke deg et dyr ; )

Gjest ViViola
Skrevet

Syns det er det hun antyder jeg.

Pisspreik.

Gjest Barn er flott
Skrevet

Hadde livet vært enneledes skulle jeg svært gjerne hatt fem, seks barn eller så. Gjerne mange sønner.

Men slik ting er nå så skal jeg ikke ha fler. Jeg koser meg med de to jeg har fått og bruker den energien, tiden og pengene jeg har nå på de jeg har, og sørger for å være en så god mamma som mulig.

Jeg er en svært lykkelig mor.

Gjest Aimabel
Skrevet

Syns jeg har mye bra å si jeg. Men takk for støtten, uansett.

En ærlig og grei ska å velge ikke å få barn, men å mislike mennesker i en spesiell aldersgruppe blir rart for meg. Som om jeg skulle synes alle mellom 23 og 35 var uintressante personer...

Gjest Elextra
Skrevet

Hva da?

Jeg sa at de har en (etter mitt syn) overdreven interesse for dyr.

Jeg antydet _ikke_ at du var et dyr _eller_ at de har en interesse for deg (p.t.) _eller_ at det skulle være noen konflikt mellom interesse for dyr og interessse for deg, om det skulle være aktuelt.

Skrevet

Nei. Har to som begynner å bli store (8 og 10 år) og det er kjempedeilig ikke å være avhengig på den måten man er når barna er bittesmå. Ønsker meg overhodet ikke flere barn, men vil nyte voksenrollen uten å måtte være mamma.

Men jeg har aldri vært av den typen som har blitt mo i knærne og øm i eggstokkene bare jeg ser en barnevogn.

Gjest ViViola
Skrevet

Hva da?

Du skrev:

''Syns det er det hun antyder jeg.''

Og jeg svarte at det er pisspreik. Hun har overhode ikke antydet det, du har mer enn middels god fantasi som klarte å lese det slik.

Gjest Elextra
Skrevet

''Jeg antydet _ikke_ at du var et dyr''

Greit nok, jeg har skjønt det nå da.

:D

Skrevet

Har ett barn, _ønsker_ meg minst ett til, men kommer ikke til å få det av helsemessige årsaker.

mariaflyfly
Skrevet

Nei, tror ikke det blir flere, gitt. Har to og starta på en 4-årig utdanning i høst, jeg vil være litt i eldste laget og aldersforskjellen til de andre for stor når jeg er ferdigutdanna. Også er det utrolig deilig at de begynner å bli ganske store. :)

Også har ikke kjæresten min lyst på flere barn. :)

Gjest høstløv
Skrevet

Sitat: "Ønsker du deg (flere) barn? Evt. hvorfor (ikke)?"

Svar: Jeg har fire stykker og det er nok. Også er jeg er blitt for gammel.

Skrevet

Har tre, og jeg tror sannelig det holder!

Vi har vært uheldig og hatt medfødte feil på to av dem, dog slikt som kan fikses. (håper de kan fikse det siste som er dukket opp). Det å være på sykehus med unger er langt fra noe jeg syns er trivelig.

Så jeg vil derfor ikke ha flere barn!!

Gjest veldig nickløs nå
Skrevet

''kvinnfolk flest vil jo ha unger, så uten unger ingen kone''

Det skal du ikke si, jeg har faktisk noen venninner som bevisst har valgt bort barn.

pssst.... er noen av disse single? Skulle gjerne introdusert en slik til min eks ;)

Skrevet

Nei, jeg føler meg absolutt og totalt ferdig med barn nå. Vi har fått 3 flott eksemplarer og det er nok for oss.

Jeg følte meg overhodet ikke ferdig etter å ha fått 2.

Hvorfor jeg ikke vil ha flere?

Jeg synes det er nok arbeid med 3.

Jeg synes barselstida er fryktelig slitsom - koselig, men slitsom.

Jeg er i alene med ungene det meste av uka, og synes det er vanskelig å dele meg i flere deler enn jeg er delt nå ;)

Får vi fler må vi bygge på huset + kjøpe ny bil nr. 2. Gidder ikke det ;)

Skrevet

Vi har to og er fornøyde med det. Det er utrolig deilig at de faktisk vokser disse søte små, og jeg syns det er mye kjekkere nå som vi er ferdig med "babytiden". Med nattevåk, overskuddsmangel og null voksentid friskt i minne sitter det langt inne å produsere et nytt lite menneske som trenger meg 24/7.

Gjest passer meg
Skrevet

selv har jeg ikke lyst på barn.for mye ansvar.jeg er en person som trenger mye alene-tid...er glad i barn,og er en fin støttekontakt,men ikke hoved omsorgsperson

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...