Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg spist én skive og en pose potetmos. Skulle ønske noen kunne lage lasagne til meg. Send meg en melding hvis du kan det. :-)

Gjest høstløv
Skrevet

I dag har mannen min laget lasagne til meg, det var veldig godt, servert med salat.

:-)

Gjest høstløv
Skrevet

Her et dikt jeg har skrevet:

''Oppvasken står

Magen skriker

Men jeg er glad

Jeg har jo DOL''

Fint!

Godt at du har en god dag i dag, SMIR.

Skrevet

Du spiser posepotetmos og kaller det mat (det er det ikke!), men fnyser av halvfabrikata-lasagne?! Prøv fullkornslasagnen fra Toro - den er nyyydelig! Jeg har alltid oppi litt salt + en god dæsj pepper og basilikum når jeg steker kjøttdeigen og det blir knallgodt!

Har vi den vanlige lasagnen blir det en porsjon igjen, men etter at vi begynte å bruke fullkornvarianten spiser vi opp rubbel og bit. Den smaker mye mer og er utrolig mye bedre!

Skrevet

Syns posepotetmosen er god jeg... kjapt alternativ hvis du er lei av brød... spiser mye av det, jeg. :-) Har grillkrydder på da, hvis jeg vil variere smaken. :-)

Tror fullkornslasagne er sikkert godt... skal prøve ut det en dag. Det er mye arbeid å lage lasagne fra bunnen av.

Posepotetmos er knapt nok spiselig. :o| Og jeg kan ikke kalles kresen i matveien altså all den tid jeg liker både kinakål, thousand island-dressing og fiskepinner. :o) Vanlig grandis derimot er ikke godt etter at jeg begynte å spise Grandis full pakke istedet.

Hjemmelaget potetmos er myyye sunnere og myyye bedre og tar ikke lang tid å lage heller.

Skrevet

Enig i at ordentlig potetmos er mye bedre... men så tar det bare to minutter å lage posevarianten, da... er jo sinnsykt enkelt for et varmt måltid. :-)

Jeg hater frossenpizza... spiser det så å si aldri... er veldig glad i ORDENTLIG mat... men er så lat med å vaske opp....

Kjøp en liten oppvaskmaskin, det finnes benkemodeller som tar noen få kuverter - det må da være ypperlig for en som alene i husholdningen og hater å vaske opp?

candyqueen_83
Skrevet

Syns posepotetmosen er god jeg... kjapt alternativ hvis du er lei av brød... spiser mye av det, jeg. :-) Har grillkrydder på da, hvis jeg vil variere smaken. :-)

Tror fullkornslasagne er sikkert godt... skal prøve ut det en dag. Det er mye arbeid å lage lasagne fra bunnen av.

''Syns posepotetmosen er god jeg''

Det syns jeg og.. Men kjærestens hjemmelagde er tusen ganger bedre da :o)

candyqueen_83
Skrevet

Posepotetmos er knapt nok spiselig. :o| Og jeg kan ikke kalles kresen i matveien altså all den tid jeg liker både kinakål, thousand island-dressing og fiskepinner. :o) Vanlig grandis derimot er ikke godt etter at jeg begynte å spise Grandis full pakke istedet.

Hjemmelaget potetmos er myyye sunnere og myyye bedre og tar ikke lang tid å lage heller.

Erdet ikke du som spiser posepotetmos til maxboller?

candyqueen_83
Skrevet

Tipper han har fløte i. :-)

Nei.. Men masse H-melk, og maaaaasse meierismør ;O) Ikke noe bedre det.. Hehe..

Skrevet

Blærkh....... hehe. :-)

Har du prøvd, da? ;-)

Skrevet

Erdet ikke du som spiser posepotetmos til maxboller?

Rettelse: jeg _spiste_ posepotetmos til maxboller. Nå spiser jeg ingen av delene. Ikke etter at jeg oppdaget at maxboller er laget av såkalt "maksinelt utbeinet kyllingkjøtt", noe som har fint lite med kyllingkjøtt å gjøre. :o(

Skrevet

Du spiser posepotetmos og kaller det mat (det er det ikke!), men fnyser av halvfabrikata-lasagne?! Prøv fullkornslasagnen fra Toro - den er nyyydelig! Jeg har alltid oppi litt salt + en god dæsj pepper og basilikum når jeg steker kjøttdeigen og det blir knallgodt!

Har vi den vanlige lasagnen blir det en porsjon igjen, men etter at vi begynte å bruke fullkornvarianten spiser vi opp rubbel og bit. Den smaker mye mer og er utrolig mye bedre!

''Du spiser posepotetmos og kaller det mat (det er det ikke!), men fnyser av halvfabrikata-lasagne?! ''

Sic!

candyqueen_83
Skrevet

Rettelse: jeg _spiste_ posepotetmos til maxboller. Nå spiser jeg ingen av delene. Ikke etter at jeg oppdaget at maxboller er laget av såkalt "maksinelt utbeinet kyllingkjøtt", noe som har fint lite med kyllingkjøtt å gjøre. :o(

Det er jo kyllingkjøtt det.. Men ikke "plukket" for hånd.

Skrevet

Det er jo kyllingkjøtt det.. Men ikke "plukket" for hånd.

Nei, det er ikke i nærheten av å være rent kjøtt, sakset fra Forbrukerrådets sider:

''MUK er ikke noe bransjen liker å snakke om. Men kravet om billigere kjøttvarer fører til at stadig mer av skrottene utnyttes. MUK er en masse som lages ved at bein og annet avfall fra slaktede griser og fjørkre sendes gjennom en spesiell maskin. Disse MUK-maskinene behandler slakteriavfallet slik at også kjøttrester, som ikke lar seg skjære bort med kniv, utnyttes. I tillegg følger det med en del beinmarg, bindevev og beinrester''

Skrevet

:-)

Ikke akkurat det produktet der nei, men jeg liker ikke sånn ferdigmat... det gjelder _all_ ferdigmat... posepotetmos syns jeg havner i en helt annen kategori. :-)

''Ikke akkurat det produktet der nei, men jeg liker ikke sånn ferdigmat... ''

Etter at kjæresten og jeg lagde noen aldeles vidunderlige kjøttkaker av hjortekjøtt i vinter ble kjøpte kjøttkaker plutselig helt jævlige på smak.

candyqueen_83
Skrevet

Nei, det er ikke i nærheten av å være rent kjøtt, sakset fra Forbrukerrådets sider:

''MUK er ikke noe bransjen liker å snakke om. Men kravet om billigere kjøttvarer fører til at stadig mer av skrottene utnyttes. MUK er en masse som lages ved at bein og annet avfall fra slaktede griser og fjørkre sendes gjennom en spesiell maskin. Disse MUK-maskinene behandler slakteriavfallet slik at også kjøttrester, som ikke lar seg skjære bort med kniv, utnyttes. I tillegg følger det med en del beinmarg, bindevev og beinrester''

Hva het den typen som ble "plukket" maskinelt da, men som er rrent kjøtt? Var en diskusjon for en stund tilbake her.

Gjest baremei
Skrevet

''I tillegg følger det med en del beinmarg, bindevev og beinrester''

Sikkert en god kalsiumkilde! ;-)

Skrevet

''I tillegg følger det med en del beinmarg, bindevev og beinrester''

Sikkert en god kalsiumkilde! ;-)

:-) Men ikke noe for Bagatelle akkurat... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...