Gå til innhold

Sommerferien i år - hvor drar dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir en sydentur i år også tror jeg. Har ikke bestilt noe enda, med det dukker alltid opp noe. Kanskje øyhopping på de Greske øyene?

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• Lotte :o)

9

• astridny

3

• pekkaline

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra
Skrevet

Må bare si at vi var heller ingen teltentusiaster. Men kjøpte telt i fjor for at ungene skulle få prøvd dette. (vi har ellers bare brukt campingvogn og hoteller)

Det var til de grader vellykket! Været var bra og det gjorde at vi trivdes alle sammen. Det som er rarest er at av alle tingene vi var med på av fornøyelser den sommeren så er det teltingen ungene snakker om gang på gang! Vi pratet lenge om kvelden og lå tett inntil hverandre og stod tidlig opp. Hørte på alle lydene og alt var spennende for ungene.

Det er en liten digresjon at når vi voksne forer dem med all verdens opplevelser og flotte ferier, så er det slike små øyeblikk som ikke koster noenting som blir minnene deres...

Vi lå i sverige og der er det mange flotte campingplasser. Blant annet i Borås er det bra. Dyrepark, utvendig svømmeannlegg og mye bra shopping!

''Det er en liten digresjon at når vi voksne forer dem med all verdens opplevelser og flotte ferier, så er det slike små øyeblikk som ikke koster noenting som blir minnene deres...''

Viktig poeng! Mange foreldre tror at de ikke kan gi barna gode ferieopplevelser om de ikke har anledning til å ta dem med til Disneyland eller Syden.

Skrevet

''Hvordan få en vellykket ferie?

''

Ved å unngå telt... ;)

Vi skal til Italia. Anbefales for store og små. Ungene elsker maten der, italienere er vennlige og liker barn.

''Ved å unngå telt... ;)'' hehe!

Skrevet

Kom dit vi camper med vår campingvogn da, det skjer mye der i sommer og er knallfint :)

Sørlandet ruler ;) som barna sier

Hvor er det da? Mulig vi leier campingvogn i år også...

Skrevet

Vi skal i alle fall til Danmark, mer spesifikt: Legoland i sommer. Har aldri vært der før, så det blir artig for oss alle. Ellers - tja.... Vi tar det som det kommer....

Jeg vil gjerne anbefale et alternativ til de forslagene som allerede er kommet - hva med Lofoten? Nusfjord er nydelig, Stamsund, Henningsvær.... Bade på Hauklandstranda, ta en båttur, vandre i fjellet, kose seg i midnattssola.... (Be til høyere guder om fint vær)....

http://tinyurl.com/cr7th5

Legoland er moro! :-)

Nydelig i nord, ser jeg... :-)

Gjest ViViola
Skrevet

Vi skal være 5 dager i danmark. Skal bl.a besøke legoland :-)

Legoland: Vil du ha et godt tips for å gjøre dagen god?

Gjest ViViola
Skrevet

Vi skal i alle fall til Danmark, mer spesifikt: Legoland i sommer. Har aldri vært der før, så det blir artig for oss alle. Ellers - tja.... Vi tar det som det kommer....

Jeg vil gjerne anbefale et alternativ til de forslagene som allerede er kommet - hva med Lofoten? Nusfjord er nydelig, Stamsund, Henningsvær.... Bade på Hauklandstranda, ta en båttur, vandre i fjellet, kose seg i midnattssola.... (Be til høyere guder om fint vær)....

http://tinyurl.com/cr7th5

Vil du ha et godt Legolandtips?

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1238768893' post='4125506]

Hvor er det da? Mulig vi leier campingvogn i år også...

http://www.moysand-familiecamping.no/

Når er det du skal ha ferie da? Kan kanskje spore opp ei ledig vogn til deg :) De leier ikke ut mange selv, men mange av de som har vogner der fast driver med utleie :)

De har jubileum i år og skal visst ha tett program :)

Flott plass

Gjest qigong
Skrevet

Håper jeg kan være hjemme og få litt fred og ro. Kanskje en laaaaaaaaaaaaaaaaaang fjelltur :-)

Skrevet

http://www.moysand-familiecamping.no/

Når er det du skal ha ferie da? Kan kanskje spore opp ei ledig vogn til deg :) De leier ikke ut mange selv, men mange av de som har vogner der fast driver med utleie :)

De har jubileum i år og skal visst ha tett program :)

Flott plass

Vi kjører evt med vogn hjemmefra. Ferien i år blir fra slutten av juni, ser det ut til. Jeg skal se på linken etterpå :-)

Skrevet

Legoland: Vil du ha et godt tips for å gjøre dagen god?

Ja takk. :-)

Skrevet

Ferien vår ble planlagt måneden etter at vi kom hjem fra ferie i fjor. Og blir omtrent blåkopi av fjorårets ferie, bare at den skal vare noe lengre. Det sier litt om hva vi syns om ferien i fjor. ;-)

Vi skal være 3 uker helt sør i Spania. Vi er så heldige å få låne en flott leilighet der. Vi koser oss, ungene koser seg og i det hele tatt.

Formelen for vellykka ferie må jo være å tilpasse etter hvor man er i livet. For eksempel kunne jeg veldig godt tenke meg safari i Sør Afrika, men det gjør man ganske enkelt ikke med småbarn, så det får vente. ;-) Så for nå er det familievennlige greier som gjelder, alle skal kunne kose seg, alle skal finne noe de liker.

Personlig syns jeg alt som smaker av camping og teltliv høres mer ut som straff enn ferie, men det er jo veldig personlig da.

Lykke til med planlegging!

tzatziki1365380058
Skrevet

Vi skal ikke så veldig på ferie til sommeren, siden vi får besøk av langveisfarende slektninger + bygge terasse. Mulig det blir en tur til astrid lindgrens verden. Men til høsten skal vi to uker til Frankrike. Veldig fin tid å reise på , fremdeles varmt i luft og vann, men mye mindre folk. Synes juli i frankrike er grusomt! Og august er sikkert enda verre. Men må be unger ut av skolen da - liker ikke å gjøre det, men det er spesielle forhold som "krever det" i år.

Vårt tips for en vellykket ferie, er først og fremst å reise alene sånn at vi får tid sammen, for oss selv. Har prøvd oss på ferie med venner, og det funker ikke så bra for oss. Vi trenger familie - alenetid. Men vi er litt sære på det, tror jeg.

Gjest ViViola
Skrevet

Ja takk. :-)

Ikke bruk tid på å kjøpe mat der, men ta med ferdigsmurte matpakker. Disse spises mens man står i kø for å komme inn på de forskjellige karusellene.

Vi var i Legoland i fjor sommer, og køene er ei halv mil... Vi hadde allerede gjort "matpakkestuntet" i et par andre fornøyelsesparker, men de vi reiste sammen med hadde ikke tenkt så langt. Så de brukte omtrent halve dagen på å få spist lunsj.

Det kommer jo så klart an på hvor gamle barna er, da, om de beveger seg litt på egenhånd eller om dere må være sammen med dem hele tiden. Men det har i alle fall vært et sjakktrekk for oss.

NB! Matpakkene må da inneholde enkle ting, slikt som ikke klisser eller faller fra hverandre. :-)

Skrevet

Ikke bruk tid på å kjøpe mat der, men ta med ferdigsmurte matpakker. Disse spises mens man står i kø for å komme inn på de forskjellige karusellene.

Vi var i Legoland i fjor sommer, og køene er ei halv mil... Vi hadde allerede gjort "matpakkestuntet" i et par andre fornøyelsesparker, men de vi reiste sammen med hadde ikke tenkt så langt. Så de brukte omtrent halve dagen på å få spist lunsj.

Det kommer jo så klart an på hvor gamle barna er, da, om de beveger seg litt på egenhånd eller om dere må være sammen med dem hele tiden. Men det har i alle fall vært et sjakktrekk for oss.

NB! Matpakkene må da inneholde enkle ting, slikt som ikke klisser eller faller fra hverandre. :-)

Lurt!

Mitt beste Legolandtriks er: Dra utenfor sesongen! :-) (Og tar man hverdag i tillegg, monner det _skikkelig_.)

Vi var der i september da junior var drøyt 4 år, tok en langhelg slik at vi fikk torsdag + fredag i parken, og så dro vi på tur andre steder i Danmark resten av helga.

Det var helt ypperlig!! For det første var det mye mer behagelig temperaturen ennn det kan være om sommeren, for det andre var køene minimale, og for det tredje var det ingen store folkeansamlinger slik at vi måtte tviholde på ungen hele tida for ikke å miste han i mengden.

Annet i Danmark var bl a dette - anbefales varmt:

http://www.egeskov.dk/

Gjest høstløv
Skrevet

Lurt!

Mitt beste Legolandtriks er: Dra utenfor sesongen! :-) (Og tar man hverdag i tillegg, monner det _skikkelig_.)

Vi var der i september da junior var drøyt 4 år, tok en langhelg slik at vi fikk torsdag + fredag i parken, og så dro vi på tur andre steder i Danmark resten av helga.

Det var helt ypperlig!! For det første var det mye mer behagelig temperaturen ennn det kan være om sommeren, for det andre var køene minimale, og for det tredje var det ingen store folkeansamlinger slik at vi måtte tviholde på ungen hele tida for ikke å miste han i mengden.

Annet i Danmark var bl a dette - anbefales varmt:

http://www.egeskov.dk/

Søsteren min, som bor veldig nær Billund, sier noe annet, vedr. hvilke dager man skal besøke Legoland i Danmark. Hun sier at i høysesongen er lørdag den dagen det er færrest folk i parken, for det er alltid om lørdagen, folk enten flytter inni eller ut av sommerhus, derfor er det færre turister i parken den dagen.

Skrevet

Regner med at vi holder oss i sør-Norge i år, ettersom jeg skal bli tante en gang i juli/august.

Da blir det hytte på fjellet, hytte ved sjøen som vi låner av svigers, muligens en svipp til Langedrag og Dyreparken, evt Hunderfossen

Det blir nok litt telt og fiskestang også kjenner jeg gutta i familien rett.

Skrevet

Søsteren min, som bor veldig nær Billund, sier noe annet, vedr. hvilke dager man skal besøke Legoland i Danmark. Hun sier at i høysesongen er lørdag den dagen det er færrest folk i parken, for det er alltid om lørdagen, folk enten flytter inni eller ut av sommerhus, derfor er det færre turister i parken den dagen.

Ja, det kan godt hende at lørdag er den minst travle dagen i høysesongen, men mitt inntrykk var annerledes i september. Vi bodde ved parken, og dro derfra lørdag formiddag og la da merke til at det var adskillig flere biler på parkeringen og mennesker foran billettlukene enn det var på torsdagen og fredagen.

Gjest høstløv
Skrevet

Ja, det kan godt hende at lørdag er den minst travle dagen i høysesongen, men mitt inntrykk var annerledes i september. Vi bodde ved parken, og dro derfra lørdag formiddag og la da merke til at det var adskillig flere biler på parkeringen og mennesker foran billettlukene enn det var på torsdagen og fredagen.

Ja, men i september er skolen jo begynt igjen, og da er det lørdag/søndag en drar sådanne steder.

Skrevet

Ja, men i september er skolen jo begynt igjen, og da er det lørdag/søndag en drar sådanne steder.

Nemlig! :-)

Derfor skrev jeg hverdag _i tillegg_ . :-) Det var utrolig deilig i parken da vi var der. Jeg kan ikke fordra overfylte parker... Tusenfryd tas oftest utenfor sommersesongen, og i fjor var vi i Disneyland i september.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...