Gå til innhold

Sommerferien i år - hvor drar dere?

Anbefalte innlegg

Gjest ViViola
Skrevet

Lurt!

Mitt beste Legolandtriks er: Dra utenfor sesongen! :-) (Og tar man hverdag i tillegg, monner det _skikkelig_.)

Vi var der i september da junior var drøyt 4 år, tok en langhelg slik at vi fikk torsdag + fredag i parken, og så dro vi på tur andre steder i Danmark resten av helga.

Det var helt ypperlig!! For det første var det mye mer behagelig temperaturen ennn det kan være om sommeren, for det andre var køene minimale, og for det tredje var det ingen store folkeansamlinger slik at vi måtte tviholde på ungen hele tida for ikke å miste han i mengden.

Annet i Danmark var bl a dette - anbefales varmt:

http://www.egeskov.dk/

Veldig enig i det med å reise utenfor sesong - men det styrer man ikke alltid. Vi var der på en torsdag, mener jeg, og det var visst den beste dagen i sesonge, siden det var "byttedag" for hytteutleierne. Altså, færre folk enn vanlig. Gud bedre, sier jeg bare, hvis vi hadde lite folk... He-he.

En litt kjip ting med å velge noe veldig utenom sesong, er dette med bading. Om ikke det er så nøye, så er jo alt bra. :-)

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• Lotte :o)

9

• astridny

3

• pekkaline

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest høstløv
Skrevet

Veldig enig i det med å reise utenfor sesong - men det styrer man ikke alltid. Vi var der på en torsdag, mener jeg, og det var visst den beste dagen i sesonge, siden det var "byttedag" for hytteutleierne. Altså, færre folk enn vanlig. Gud bedre, sier jeg bare, hvis vi hadde lite folk... He-he.

En litt kjip ting med å velge noe veldig utenom sesong, er dette med bading. Om ikke det er så nøye, så er jo alt bra. :-)

Byttedag for hytteutleierne er lørdag, derfor er det lurt å besøke Legoland om lørdagen i høysesongen.

Gjest ViViola
Skrevet

Byttedag for hytteutleierne er lørdag, derfor er det lurt å besøke Legoland om lørdagen i høysesongen.

Lørdag? Herregud, var det virkelig en lørdag vi var det? Hjelpes, jeg har virkelig teflonhjerne...

Jeg tror deg så gjerne.

:-)

Skrevet

''En litt kjip ting med å velge noe veldig utenom sesong, er dette med bading. Om ikke det er så nøye, så er jo alt bra. :-)''

Ja, det kommer jo litt an på lengden på oppholdet også.

Vi tok ferge natt mellom onsdag og torsdag, kjørte rett til Legoland og var der tors + fre, dro videre lør til Egeskov og søn var vi i København før vi tok ferga hjem derfra og klappa til kai mandag morgen. Kom litt senere på jobb enn vanlig fordi vi måtte innom bhg og levere barnet der.

Så dette var jo ikke noen _sommerferielengde_ akkurat...;-)

Gjest ViViola
Skrevet

''En litt kjip ting med å velge noe veldig utenom sesong, er dette med bading. Om ikke det er så nøye, så er jo alt bra. :-)''

Ja, det kommer jo litt an på lengden på oppholdet også.

Vi tok ferge natt mellom onsdag og torsdag, kjørte rett til Legoland og var der tors + fre, dro videre lør til Egeskov og søn var vi i København før vi tok ferga hjem derfra og klappa til kai mandag morgen. Kom litt senere på jobb enn vanlig fordi vi måtte innom bhg og levere barnet der.

Så dette var jo ikke noen _sommerferielengde_ akkurat...;-)

1 dag i Legoland var _nok_. He-he.

Gjest minnah
Skrevet

Norgesferie :-) Har slekt og hytte på noen idylliske plasser her i det langstrakte, pleier å være helt supert, så jeg gleder meg!

Hadde man bare kunnet stole på været, så.. Lurer også på om vi skal bestille oss en sydentur til utpå høsten.

Skrevet

1 dag i Legoland er altfor lite! Vi var to dager, og kunne i grunnen vært en dag til. :-)

Gjest minnah
Skrevet

Vi skal i alle fall til Danmark, mer spesifikt: Legoland i sommer. Har aldri vært der før, så det blir artig for oss alle. Ellers - tja.... Vi tar det som det kommer....

Jeg vil gjerne anbefale et alternativ til de forslagene som allerede er kommet - hva med Lofoten? Nusfjord er nydelig, Stamsund, Henningsvær.... Bade på Hauklandstranda, ta en båttur, vandre i fjellet, kose seg i midnattssola.... (Be til høyere guder om fint vær)....

http://tinyurl.com/cr7th5

Lofoten er herlig, en av de aller beste feriene jeg har hatt..

Nå skal det sies at det var sommeren 2002 da gradestokken krøp opp mot 33 grader og folk vrimlet på Haukelandssanden.. Vi teltet på Uttakleiv og nøt synet av midnattsola og kuer som subbet rundt på sanda og spiste tang ;-)

Gjest ViViola
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1238958523' post='4127002]

1 dag i Legoland er altfor lite! Vi var to dager, og kunne i grunnen vært en dag til. :-)

Vi var effektive, vet du, og kom over alt på en dag. Ungene ville nok ha vært der flere dager, men heldigvis hadde vi videre program.

Skrevet

Vi syntes det var deilig med to dager. Dvs første dagen kom vi vel i 13-tida eller noe slikt. Man kunne ta det med ro og ikke stresse.

Gjest ViViola
Skrevet

Vi syntes det var deilig med to dager. Dvs første dagen kom vi vel i 13-tida eller noe slikt. Man kunne ta det med ro og ikke stresse.

;-) Vi hadde program videre, og det var veldig greit. Ungene ville jo selvfølgelig ha vært der hele uka, men det kunne vi gudskjelov ikke.

Skrevet

Vi var effektive, vet du, og kom over alt på en dag. Ungene ville nok ha vært der flere dager, men heldigvis hadde vi videre program.

Vi har langt over gjennomsnittet Lego-interesserte unger, og kunne sikkert bodd der ;-)

Gjest ViViola
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1238961326' post='4127086]

Vi har langt over gjennomsnittet Lego-interesserte unger, og kunne sikkert bodd der ;-)

Våre er ikke interessert i Lego, det var karusellene som var cluet.

Men Legofantaster må jo være i paradis. :-)

Skrevet

Våre er ikke interessert i Lego, det var karusellene som var cluet.

Men Legofantaster må jo være i paradis. :-)

Ja, det er synd vi bor så langt unna Legoparadis, synes ungene :-) Jeg trivdes forsåvidt godt, jeg også.

Gjest ViViola
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1238965662' post='4127163]

Ja, det er synd vi bor så langt unna Legoparadis, synes ungene :-) Jeg trivdes forsåvidt godt, jeg også.

Helt grei plass, og det er jo gøy å se alt hva de har lagd i Lego. Akkurat det ble nok vi voksne mer imponert over enn ungene, de har liksom aldri fattet interessen for Lego. Til husfars store sorg... He-he.

Skrevet

Helt grei plass, og det er jo gøy å se alt hva de har lagd i Lego. Akkurat det ble nok vi voksne mer imponert over enn ungene, de har liksom aldri fattet interessen for Lego. Til husfars store sorg... He-he.

:-)

Skrevet

Ikke bruk tid på å kjøpe mat der, men ta med ferdigsmurte matpakker. Disse spises mens man står i kø for å komme inn på de forskjellige karusellene.

Vi var i Legoland i fjor sommer, og køene er ei halv mil... Vi hadde allerede gjort "matpakkestuntet" i et par andre fornøyelsesparker, men de vi reiste sammen med hadde ikke tenkt så langt. Så de brukte omtrent halve dagen på å få spist lunsj.

Det kommer jo så klart an på hvor gamle barna er, da, om de beveger seg litt på egenhånd eller om dere må være sammen med dem hele tiden. Men det har i alle fall vært et sjakktrekk for oss.

NB! Matpakkene må da inneholde enkle ting, slikt som ikke klisser eller faller fra hverandre. :-)

Takk for tips.

Det samme gjelder Bø sommerland.

Der er det også lang kø for å få seg mat.

Gjest ViViola
Skrevet

Takk for tips.

Det samme gjelder Bø sommerland.

Der er det også lang kø for å få seg mat.

Jepp, og i Tusenfryd. Puh...

Skrevet

Vil du ha et godt Legolandtips?

Ja, vi vil GJERNE ha et godt legolandtips - vi har aldri vært i Legoland, ungene aldri i Danmark, så alle tips er av interesse!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...