Bookworm Skrevet 3. april 2009 Skrevet 3. april 2009 http://www.dagbladet.no/2009/04/02/nyheter/innenriks/skoledrap/skole/bombetrussel/5590023/ Lærerne ble hystieriske og rømte altså skolen før de fikk med seg alle elevene! Skal man ikke forvente at lærere er opplært i krisehåndtering? 0 Siter
hulkert Skrevet 3. april 2009 Skrevet 3. april 2009 Lærerne tenkte kanskje at de var blant de mest sannsynlige ofrene? På samme måte som stjernegriser i Forsvaret? Eller kanskje de tenkte at de heller ville ofre elevene sine enn at deres egne små barn skulle vokse opp uten dem? Eller kanskje de bare tenkte på å overleve? Hadde jeg vært kaptein, hadde jeg ALDRI gått ned med skuta mi! Jeg er forøvrig lærer og håper jeg slipper å finne ut hvordan jeg ville reagert på en eventuell skolemassakretrussel... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 3. april 2009 Skrevet 3. april 2009 Jeg har jobba i skolen i mange år, men har aldri hørt om opplæring i krisehåndtering. Sikkert på tide å få dette på programmet her i Norge også *sukk* 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 3. april 2009 Skrevet 3. april 2009 På skolen jeg jobber, har vi i hvert fall en rutine for evakuering. Det er jo litt som brannalarmrutine, og da skal selvsagt lærerne forlate lokalene sist, etter å ha forsikret seg om at det ikke er noen elever igjen i de rommene man har ansvar for. Vi har også faste rutiner for voldsepisoder etc. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.