Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg tenkte også at det hadde vært en mye bedre historie.. og siden det i realiteten ikke betyr noe for mottakeren om en historie er sann eller ikke - så lenge den fremstår som sann - så burde jeg vel strengt tatt forandret "litt" på den;-)

Neida, den er bra nok som den er:-)

Og ihvertfall mye mindre makaber, selv om folk som stinker så mye er ganske makabert i seg selv;-)

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

22

• morsan

16

• candyqueen_83

8

• AneM1365380603

8

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg kjenner en voksen dame på tett oppunder 50 som ikke kan si kj. Alle synes jo at det er litt rart - har foreldrene aldri rettet på henne da hun var barn??

Det rare er jo at hun plutselig har blitt trendy *he he*

Jeg vet at språkforskerne sier at det - ihvertfall over tid - er en dødfødt kamp å kjempe mot dette, men jeg tenker "ikke så lenge jeg kan påvirke mitt barn" ;-) Og husbonden er like enig;-)

Så her i huset sier alle kj-lyd.

:-)

Det er helt komisk å høre folk som ikke snakker rent *hehe*

AneM1365380603
Skrevet

Jeg liker heller ikke tropisk duft eller smak, og det tror jeg kommer av ananasen som jeg ikke klarer. Den ødelegger for alt det andre :(

Skrevet

Da jeg begynte å lese trodde jeg at du skulle si at han stinka så mye at du forlot flyet og så styrta det! ;-)

Det trodde jeg også *hehehehehe* ;-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1238792928' post='4125877]

:-)

Det er helt komisk å høre folk som ikke snakker rent *hehe*

Det kommer jo stadig nye "trender" som ikke nødvendigvis er feil uttale, men det at man bruker ordene feil (i våre ører) og /eller at ordene får ny betydning.

Jeg leste f eks at mange unge nå tenker på "bjørnetjeneste" som en stor tjeneste (sm.lign med "bear hug"), og en kollega irriterer seg over at datteren hennes konsekvent sier "hun" istedenfor "henne". Junir har heldigvis ikke fått med seg sistnevnte "trend" - hva han mener om bjørnetjeneste aner jeg ikke.

Skrevet

Jeg liker heller ikke tropisk duft eller smak, og det tror jeg kommer av ananasen som jeg ikke klarer. Den ødelegger for alt det andre :(

Det gjør ikke jeg heller:-( Men det er ikke pga av ananasen, for den liker jeg. Det er en annen frukt jeg ikke klarer lukt og smak på. Tror muligens det er pasjonsfrukt.

Skrevet

I ordboka brukes begge deler.

Sitat: "ku f1 el. m1 el. kyr, kyrne i fl (norr kýr, dat og akk. kú)

1 hunndyr av storfe som har hatt kalv ha både kuer og geiter / være dum som ei ku / ha det som kua i en grønn eng ha det så bra som en kan ha det / kua glemmer at hun har vært kalv voksne glemmer lett at de selv har vært barn og ungdommer / hellig ku etter hindureligionen: noe som ikke kan røres el. kritiseres

2 voksent hunndyr av andre drøvtyggere bøffelku, elgku

3 i sms som sjøku, hvalku"

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=ku&sourceid=Mozilla-search

Hva man lærer her på dol ;-)

Skrevet

Jeg er veldig lgad i ananas, så glad at jeg synes tropisk juice ødelegges av at det ikke bare er ananas oppi der;-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1238793200' post='4125886]

Det trodde jeg også *hehehehehe* ;-)

:-) Da hadde vi nok lest om historien i pressen:-)

Skrevet

Det kommer jo stadig nye "trender" som ikke nødvendigvis er feil uttale, men det at man bruker ordene feil (i våre ører) og /eller at ordene får ny betydning.

Jeg leste f eks at mange unge nå tenker på "bjørnetjeneste" som en stor tjeneste (sm.lign med "bear hug"), og en kollega irriterer seg over at datteren hennes konsekvent sier "hun" istedenfor "henne". Junir har heldigvis ikke fått med seg sistnevnte "trend" - hva han mener om bjørnetjeneste aner jeg ikke.

Js 'hun' istedet for 'henne', og ikke minst 'hvem' istedet for 'hvilken'....

Skrevet

Ananas er jo digg! Fersk ananas er best :-) *invitere AneM* ;-)

Skrevet

:-) Da hadde vi nok lest om historien i pressen:-)

Skulle tro det ja :-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1238793477' post='4125900]

Js 'hun' istedet for 'henne', og ikke minst 'hvem' istedet for 'hvilken'....

''og ikke minst 'hvem' istedet for 'hvilken'....''

*supergrøss*

Gjest prust
Skrevet

Jeg synes det er ok med tropisk lukt og smak -. men FERSKEN-smak eller -lukt - det er helt pyton!!!

Bodylotion med ferskenlukt, iste med ferskensmak, osv - fysj!

Frukten fersken er noe helt annet - det er godt :-)

Og jeg vet årsaken til at jeg har ferskenlukt og -smak i vrangstrupen: Det ble for mye Koskenkorva Peach en gang.... :-(((

AneM1365380603
Skrevet

Det gjør ikke jeg heller:-( Men det er ikke pga av ananasen, for den liker jeg. Det er en annen frukt jeg ikke klarer lukt og smak på. Tror muligens det er pasjonsfrukt.

Noe er det i allefall, og av en eller annen grunn minner det meg om bilsyke. Slik som mentholdrops... Jeg får den samme kvalme følelsen.

Skrevet

Noe er det i allefall, og av en eller annen grunn minner det meg om bilsyke. Slik som mentholdrops... Jeg får den samme kvalme følelsen.

Samme her :-) Jeg mener bestemt at det er pasjonsfrukten:-(

Skrevet

Jeg synes det er ok med tropisk lukt og smak -. men FERSKEN-smak eller -lukt - det er helt pyton!!!

Og jeg vet årsaken til at jeg har ferskenlukt og -smak i vrangstrupen: Det ble for mye Koskenkorva Peach en gang.... :-(((

*HEHEHE* Fortell alle juicy details fra den gangen du ble dritings på Koskenkorva! ;D

Skrevet

''og ikke minst 'hvem' istedet for 'hvilken'....''

*supergrøss*

*nikker* Den gangen jeg var ung og vakker... nei det kan jeg ikke fortelle...hehe..

Skrevet

Jeg kan absolutt styre meg for ferskensmak, inklusive frukten, men koskenkorva peach har jeg ikke hørt om engang;-)

AneM1365380603
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1238793540' post='4125902]

Ananas er jo digg! Fersk ananas er best :-) *invitere AneM* ;-)

Jeg ville kanskje klart å spise litt kun for å være høflig ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...