Gå til innhold

sykepenger

Anbefalte innlegg

Gjest market
Skrevet

De to siste årene har jeg kombinert jobb og studier, begge deler på fulltid. Fra årskiftet har jeg en studiebelastning på i underkant av 50% i tillegg til jobben. Ganske tidlig inn i det nye året begjynte jeg å bli dårlig, jeg kontaktet lege mot slutten av januar, og ble sendt på sykehus for røntgen av nakken. Jeg fikk aldri noe tilbakemelding fra legen vedr. dette. I slutten av februar ble jeg permittert fra jobben, det passet ganske bra da jeg fremdeles var ganske redusert, og hadde store problemer med å kombinere jobb og studier. Permitteringen gjaldt fra 27.02, med siste lønnsutbetaling fra arbeidsgiver den 13.03. Da jeg fremdeles var steika dårlig tok jeg kontakt med en privat klinikk for full sjekk, og de fant en cyste i ryggmargskanalen høyt i nakken, noe som muligens kan være forklaringen på at jeg hadde vært så dårlig, resultatet av dette fikk jeg 19.03. Legen der sender meg så videre til en spesialist hvor jeg har fått time 30.04. Når det gjelder permitteringen så er jo den helt grei!!, men pga av at jeg studerer måtte jeg søke om å få dagpenger under studiene...., denne søknaden ble selvfølgelig avslått med den grunn at jeg hadde søkt et fulltidsstudium, og hadde selv "plukka ut faga og sett saman til eit redusert studium for vårsemesteret 2009", søknaden om dagpenger ble avslått. Jeg har selvfølgelig plukket ut de fagene som best lar seg kombinere med jobb. Nå har jeg for de to foregående årene (-07 & -08 gjort akkurat det samme, med en snittlønn på ca 400` pr. år, for ca 2300t) I søknaden ble det forøvrig pressisert at jeg hadde en avtale med skolen som gjør at jeg ikke behøver å følge undervisningen, men kan sende inn arbeid for vurdering. Dette gjør at jeg er disponibel for alt av arbeid som måtte dukke opp... Jeg synest vedtaket om å ikke få dagpenger virker rimelig urettferdig, men det er vel liten vits å klage på den avgjørelsen.... Det jeg lurer på er om jeg har rett til sykepenger av noe slag, jeg kan få sykemelding fra min fastlege f.o.m 30.3 om ønskelig. Situasjonen med permitteringen og ikke rett på dagpenger setter meg i en litt kinky situasjon økonomisk. Det er heller ikke aktuelt å avbryte utdanningen for å få tilbake retten til dagpengene, da det kun er 18 skoledager igjen av semesteret. Hvilke rettigheter har jeg, og hva bør jeg gjøre?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...