Gå til innhold

Det e mytji som kjem fræm når snøen fersvinn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...for å si det med Gluntan! :-)

Og i år var det reservenøklene til huset som dukket opp da snøen på plena smelta. Hva gjorde de der ute, mon tro?

For et par år siden var det husbondens giftering som dukket opp med snøsmeltinga. Han hadde mistet den mens han knøt fast presenning over båten på opplagsplassen, og det var komplett umulig å finne den igjen i snøen.

Hva har dukket opp under snøen hos deg?

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

20

• AneM1365380603

9

• Lotte :o)

7

• Colette

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest Snø, snø, gå din vei
Skrevet

Ja, et fint lite verktøyskrin med masse flotte duppeditter. Et skrin jeg er veldig glad i. Nå var det en del rust oppi der :(

Jeg husker ikke når jeg har brukt det sist, ant. har jeg ordnet noe på en av bilene.

Nå skal jeg gnukke med stålull og se om jeg får det brukanes igjen

:)

Skrevet

Ja, et fint lite verktøyskrin med masse flotte duppeditter. Et skrin jeg er veldig glad i. Nå var det en del rust oppi der :(

Jeg husker ikke når jeg har brukt det sist, ant. har jeg ordnet noe på en av bilene.

Nå skal jeg gnukke med stålull og se om jeg får det brukanes igjen

:)

:-)

Jeg husker forresten at søsteren som barn fant igjen armbåndsuret sitt da snøen smelta et år. Det var av den gammeldagse trekkopp-typen, og det gikk fortsatt!

Skrevet

En hundedritt.

Oi to stykker, du! :-)

Skrevet

Masse kattedritt :-(((

Håper det var fra egen katt!

Gjest togli
Skrevet

Håper det var fra egen katt!

Vel, det er ikke godt å si... De to kattene våre er iallefall så veloppdragne at de passer på å bare drite midt i stien ned til mormors og morfars hus :-(

Skrevet

Vel, det er ikke godt å si... De to kattene våre er iallefall så veloppdragne at de passer på å bare drite midt i stien ned til mormors og morfars hus :-(

he he..

Vi har forresten hatt nattlig kattebesøk på trappa i det siste, men heldigvis ikke bæsjing. "Beviset" på kattebesøket finner i\vi igjen av lange, gule kattehår i busta på sko-børste-pinnsvinet på trappa. Den er tydeligvis god å klø seg på;-)

Gjest togli
Skrevet

he he..

Vi har forresten hatt nattlig kattebesøk på trappa i det siste, men heldigvis ikke bæsjing. "Beviset" på kattebesøket finner i\vi igjen av lange, gule kattehår i busta på sko-børste-pinnsvinet på trappa. Den er tydeligvis god å klø seg på;-)

Kan tenke meg den er god og deilig å klø seg på, ja :)

Skrevet

Bare hundebæsj

Riktignok er det for kaldt til at "småjentan kjem fram med litjkjolen på" ennå, men det var voldsomtt til mye bæsj det ble i denne tråden, da!

Ingen gode snøsmeltehistorier fra gamle da'r da?

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Riktignok er det for kaldt til at "småjentan kjem fram med litjkjolen på" ennå, men det var voldsomtt til mye bæsj det ble i denne tråden, da!

Ingen gode snøsmeltehistorier fra gamle da'r da?

Nei, bare søppel,råtne epler og ødelagte plastleker:-)

Skrevet

Nei, bare søppel,råtne epler og ødelagte plastleker:-)

*S*

Da drar jeg en snøsmeltehistorie til:

En venninnes far har som vane å løpe ut av huset i full fart om morgenen med kaffekoppen i hånda, som han slenger fra seg i snøfonna neden ved postkassa før han løper for å rekke bussen.

Noen kopper plukkes opp av kona etterpå, men det er alltid spennende å se hvor mange som dukker opp når snøen smelter:-)

Skrevet

Her er det fortsatt 20-30 cm snø de fleste steder, så jeg må nok vente en stund til for å se hva som dukker opp:-)

Skrevet

Her faant jeg jaggu teksten - får håpe ikke mine sitater underveis var for ødelagt grunnet dårlig hukommelse fra jeg hørte denne på 70-tallet;-)

''

''

Det e' myjti som kjæm fram når snøen forsvinn

Tekst og melodi: Paul Tokle

.

.

Ja no e' da endelig vintern fordufta

sola ho skin, det e' vår i lufta

På barflekkan der dukke hest'hoven fram

og svarttrasten drekk sæ ein vårbekkdram

Snøfoinnan tape og vårsola vinn

Det e' myjti som kjæm fram når snøen forsvinn

.

.

Hør småfuglan søng, det bli liv i graset

og flua ho summe i kjøkkenglaset

I skogen sprett lauvet, det spire i knopp

det e' som om natur'n den våkne opp

Det e' nytt liv i vårluft så mild og så linn

Ja det e' mytji som kjæm fram når snøen for svinn

.

.

Bak veggen fainn ongan ei blå dametruse

som kom bort i fjor frå ei snor bakom huset

Ei sundbrøten sparkmei, ei opprusta sag

og ei halvete grillpøls' vart fuinne i dag

Det e' sekkert og vesst, den som leite ska finn'

Det mytji som kjæm fram når snøen forsvinn

.

.

Æ hente fram feskstang med lengsel i blikket

mens ongan dæm driv på og kaste på stikke

Og danse ein tjyvleik så yr og så kåt

rundt bålet te nabo'n som breinne bråt'

Og kona hu leite fram bikini'n sin

Ja det e' mytji som kjæm fram når snøen forsvinn

.

.

Ja no e' da endelig vinter'n fordufta

sola ho skin, det e' vår i lufta

Snøen deinn tine, bli hølat og blå

ög ungpian kjæm ut med litj-kjolen på

I unggutan byinne begjære' og brinn

Ja det e' mytji som kjæm fram når snøen forsvinn.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

*S*

En venninnes far har som vane å løpe ut av huset i full fart om morgenen med kaffekoppen i hånda, som han slenger fra seg i snøfonna neden ved postkassa før han løper for å rekke bussen.

Noen kopper plukkes opp av kona etterpå, men det er alltid spennende å se hvor mange som dukker opp når snøen smelter:-)

Du verden for ei tolmodig kone;-)

Jeg er glad jeg slipper unna med å bare plukke tannpirkere innomhus.

AneM1365380603
Skrevet

I ettermiddag fant vi et glassfat til stearinlys som jeg har leita etter. Det lå i kosekroken på terassen med et svært kubbelys på. I jula måtte jeg jo bare ha det fatet, men det var borte vekk. Under snøen sikkert ;)

Skrevet

*S*

*LOL*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...