Gå til innhold

Det e mytji som kjem fræm når snøen fersvinn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

For meg er du helt normal som gjør slikt. Ei jeg kjenner kremerte pusen og fikk urne til han. Det var noen som reagerte, men jeg synes handlingen hennes viste at hun var veldig glad i pus.

Jeg var inne på tanken. Men da måtte jeg ha sendt med henne min døde pus etter avlivingen - og det orket jeg ikke. Han skulle være her til jeg fikk gravlagt han. Hvorfor er det så feil å vise sine kjæledyr den siste ære. og hva skulle være så galt med det? Vet knapt om noen som fortjener det mer:-(

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

20

• AneM1365380603

9

• Lotte :o)

7

• Colette

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nå kom jeg på at faren min fant igjen eldstejentas MP3-spiller når snøen forsvant her for noen uker siden! Den funka like godt etter flere mnd under snøen :)

Utrolig!

AneM1365380603
Skrevet

Jeg var inne på tanken. Men da måtte jeg ha sendt med henne min døde pus etter avlivingen - og det orket jeg ikke. Han skulle være her til jeg fikk gravlagt han. Hvorfor er det så feil å vise sine kjæledyr den siste ære. og hva skulle være så galt med det? Vet knapt om noen som fortjener det mer:-(

Bare vent til du har funnet den perfekte plassen, men det har du kanskje allerede gjort....

Jeg ville absolutt ikke anket på en slik handling. Alle må få gjøre det som føles naturlig for dem. Det må da føles langt bedre å gravlegge pus enn å kaste den i søpla slik min far gjorde da pus ble drept av en hund :(

Skrevet

Bare vent til du har funnet den perfekte plassen, men det har du kanskje allerede gjort....

Jeg ville absolutt ikke anket på en slik handling. Alle må få gjøre det som føles naturlig for dem. Det må da føles langt bedre å gravlegge pus enn å kaste den i søpla slik min far gjorde da pus ble drept av en hund :(

Jeg vet hvor han skal ligge. Er det mulig?? Gjorde faren din det?

Skrevet

Min barndoms hund ble begravet i hagen hjemme, og då ble det plantet en blomstrende buks oppå:-)

Skrevet

Min barndoms hund ble begravet i hagen hjemme, og då ble det plantet en blomstrende buks oppå:-)

Blomstrende buks, du :-) Ja, jeg vet at du har skrevet det før, og det rådet har jeg tenkt å følge :-)

AneM1365380603
Skrevet

Jeg vet hvor han skal ligge. Er det mulig?? Gjorde faren din det?

Ja, han gjorde det :( Det var først i etterid jeg tenkte at vi kunne ha gjort det på en anne måte. Det som sitter igjen fra den tiden er vel egentlig at jeg så at pus ble drept. Hunden filleristet henne slik at nakken knakk :( Den hunderasen er jeg fremdeles skeptisk til.

Skrevet

Det er fortsatt en del igjen her, altså, men nøklene dukka fram på et sted der sola skinner mye;-)

På inngangssiden av huset vårt er det skygge, der tror jeg ikke snøen og isen blir borte før i juni i år:-(

Neida, mye er sikkert gjort når vi er hjemme fra påskefjellet **prøver å være positiv**

Skrevet

Ja, han gjorde det :( Det var først i etterid jeg tenkte at vi kunne ha gjort det på en anne måte. Det som sitter igjen fra den tiden er vel egentlig at jeg så at pus ble drept. Hunden filleristet henne slik at nakken knakk :( Den hunderasen er jeg fremdeles skeptisk til.

Huff, så stygt:-( Jeg husker at sønnen min, som er 7 år eldre enn datteren min, la det døde marsvinet hennes i søpla, for at hun ikke skulle se det. Han misforsto fullstendig - for hun ønsket å se det - og begrave det. Hun har ikke tilgitt han det enda...

For en forferdelig opplevelse for deg! Jeg vet ikke om jeg noensinne hadde tilgitt verken faren min eller hunderasen, for å sette det på spissen:-(

Gjest togli
Skrevet

Riktignok er det for kaldt til at "småjentan kjem fram med litjkjolen på" ennå, men det var voldsomtt til mye bæsj det ble i denne tråden, da!

Ingen gode snøsmeltehistorier fra gamle da'r da?

Jeg hørte om noen som fant igjen skilpadda si når snøen forsvant. Den hadde lagt seg i dvale og overlevd vinteren :)

Sånn..Denne handla ikke om bæsj *fornøyd*

brilleslangen
Skrevet

Får jeg ikke vite på laaang tid enda. Vil anta det er ca en meter snø på plena. Innkjørselen til huset blir imidlertid snart isfri...

Skrevet

Jeg hørte om noen som fant igjen skilpadda si når snøen forsvant. Den hadde lagt seg i dvale og overlevd vinteren :)

Sånn..Denne handla ikke om bæsj *fornøyd*

Oi, det var ikke verst! :-)

Og takk for en ikkebæsjhistorie:-)

Skrevet

Her dukket det opp masse røykstumper da snøen forsvant.

brilleslangen
Skrevet

he he..

Vi har forresten hatt nattlig kattebesøk på trappa i det siste, men heldigvis ikke bæsjing. "Beviset" på kattebesøket finner i\vi igjen av lange, gule kattehår i busta på sko-børste-pinnsvinet på trappa. Den er tydeligvis god å klø seg på;-)

hårbørste som grer ut floker, og som gir massasje i tillegg... Katten tror sikkert dere har satt ut den bare for ham/henne... :-)

candyqueen_83
Skrevet

Man kan jo ikke dømme en hunderase pga en enkelt hendelse. Syns det er så utrolig fjernt.

Skrevet

Snøfreseren dukker vel sikkert opp en dag

Hadde vel vært greit at akkurat DEN ikke var snødd ned, da;-)

Skrevet

hårbørste som grer ut floker, og som gir massasje i tillegg... Katten tror sikkert dere har satt ut den bare for ham/henne... :-)

Ja, he he. Jeg har sett hvilken pus det er, og den har skikkelig lang pels. Men den er ikke noe særlig klar for å bli snakket til og lokket på, da, da stikker'n bare av... :-(

Gjest høstløv
Skrevet

Det har ikke dukket opp noe uventet her hos oss, men fremdeles ligger det mye snø på bakken, men det er bart i veikantene, og jeg venter på at de første hestehovene skal dukke opp.

På denne tiden av året kan jeg lengte hjem til mitt fedreland for se bare hvor langt våren er kommet der:

http://jp.dk/indland/article1654384.ece

Skrevet

Det har ikke dukket opp noe uventet her hos oss, men fremdeles ligger det mye snø på bakken, men det er bart i veikantene, og jeg venter på at de første hestehovene skal dukke opp.

På denne tiden av året kan jeg lengte hjem til mitt fedreland for se bare hvor langt våren er kommet der:

http://jp.dk/indland/article1654384.ece

Ja, jeg skjønner svært godt lengselen til mer sydlige strøk nå, ja, og spesielt når det er "hjem" man lengter etter.:-)

Det er fortsatt veldig mye snø igjen her også, men den siste ukes plussgrader har gjort et kraftig innhugg i snømengden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...