Gå til innhold

Menn som hater kvinner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjempebra film, men hvorfor i helvete kunne de ikke kortet ned enkelte eksplisitte scener med noen minutter? Jeg vurderte å gå ut..

Gjest tinzytown
Skrevet

Hvilken scene da tenker du på?

De mest jævlige.. Vet det skjer mer i oppfølgeren, ivertfall i følge boka.. så skal pokker ikke se flere filmer..

Mary Poppins
Skrevet

De mest jævlige.. Vet det skjer mer i oppfølgeren, ivertfall i følge boka.. så skal pokker ikke se flere filmer..

Det mest jævlige i de tre bøkene er jo den scenen så jeg tror ikke det blir verre å se de andre to filmene når de kommer ut.

Forøvrig synes jeg ikke de skulle ha kortet ned den scenen. Den scenen er en stor del av det boken handler om, nettopp "menn som hater kvinner". Faktisk ble jeg overrasket over hvor "mild" scenen var i forhold til boken. Orker man ikke se akkurat det får man heller leie filmen senere og spole over.

Mary Poppins
Skrevet

Det mest jævlige i de tre bøkene er jo den scenen så jeg tror ikke det blir verre å se de andre to filmene når de kommer ut.

Forøvrig synes jeg ikke de skulle ha kortet ned den scenen. Den scenen er en stor del av det boken handler om, nettopp "menn som hater kvinner". Faktisk ble jeg overrasket over hvor "mild" scenen var i forhold til boken. Orker man ikke se akkurat det får man heller leie filmen senere og spole over.

Mary Poppins
Skrevet

Sorry den skulle til trådstarter

Skrevet

Men trenger vi å få det rett i trynet for å skjønne tegningen?

Skrevet

Det var jo det som var så bra. :-)

Liker å se slikt. :-)

Skrevet

Litt enig med deg. Ble advart på forhånd og lukket øynene under store deler av scenen bare fordi jeg ikke orker å ha den på netthinnen.

Mary Poppins
Skrevet

Ja i denne sammenhengen så synes jeg det. Noe som kjennertegner "menn som haten kvinner" er akkurat den scenen, og det er den scenen alle husker etter å ha lest boken.

For meg gjør det ihvertfal ingenting å se en sånn scene. Og de som ikke orker se scenen kan som sagt spole over når filmen kommer ut på dvd.

Skrevet

Litt enig med deg. Ble advart på forhånd og lukket øynene under store deler av scenen bare fordi jeg ikke orker å ha den på netthinnen.

obs...skulle være svar til hulkert...:-)

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg har valgt å ikke se filmen, nettopp fordi det visstnok er så veldig råe scener. Jeg klarer bare ikke slikt lenger, jeg, blir fysisk uvel.

Har kost meg veldig med bøkene, da, så jeg lar filmen få glede andre. :-)

Gjest - blitt blasert?
Skrevet

Hvilken scene er det egentlig som er den forferdelige scenen dere snakker om? Jeg har sett filmen og reagerte ikke på noen av scenene (har lest boken).

Skrevet

Hvilken scene er det egentlig som er den forferdelige scenen dere snakker om? Jeg har sett filmen og reagerte ikke på noen av scenene (har lest boken).

Regner med at det er senen hvor hun tar hevn over tilsynsføreren det er snakk om.

Mary Poppins
Skrevet

Regner med at det er senen hvor hun tar hevn over tilsynsføreren det er snakk om.

Det er vel heller snakk om scenen der _hun_ blir voldtatt av tilsynsføreren

Skrevet

Det er vel heller snakk om scenen der _hun_ blir voldtatt av tilsynsføreren

Ja, selvfølgelig. Men av en eller annen grunn er hevnsenen bitt seg mer fast hos meg, både i boka og i filmen. Det er styrken til Lisbeth Salander som jeg har bitt meg mest merke i.

Mary Poppins
Skrevet

Ja, selvfølgelig. Men av en eller annen grunn er hevnsenen bitt seg mer fast hos meg, både i boka og i filmen. Det er styrken til Lisbeth Salander som jeg har bitt meg mest merke i.

Men den scenen er jo ikke grusom, den er jo kul!! :-)

Gjest prust
Skrevet

Ja - hun som spilte Lisbeth Salander gjorde det på en imponerende måte - det var en fantastisk skuespiller prestasjon som absolutt gav et godt bilde av personen i boka (selv om selvsagt noe er forskjellig)

Skrevet

Men den scenen er jo ikke grusom, den er jo kul!! :-)

Den er både rå og kul. Det var hvertfall den senen jeg ventet og var mest spent på i forkant. Tror rett og slett jeg identifiserer meg med med hevneren Salander i forhold til offeret Salander.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...