Gå til innhold

Soveklær i barnehagen

Anbefalte innlegg

Gjest MorMonzen
Skrevet

Nå nærmer våren seg og som uerfaren mor ønsker jeg råd fra dere erfarne...

hva pleier dere å ha som soveklær i barnehagen på våren, sommeren og høsten?

Nå i vinter har ungen min på nå 1 år hatt lue, votter, ullsokker, ullundertøy og fleecedress utenpå, og ligget i en termopose.

Men nå våres det og hun vokser snart ut av de soveklærne, men tror de holder til ca. sommeren... men om sommeren er det vel for varmt med slike klær? Hva pleier de å sove i da? Og bruker de termopose om sommeren? Ja, jeg høres jo ganske dum ut men jeg må bare spørre.

Fornuften sier meg at det da holder med vanlige klær - bukse, body, sokker og et lite teppe, alt etter hvor varmt det er...

De pleier å sove i et skur i barnehagen.

Nå er hun over et år så da trenger hun vel ikke lue så mye heller på sommeren? Hvor varmt må det være for at hun ikke skal ha lue?

brilleslangen
Skrevet

Det beste er vel kanskje å spørre barnehagenom hva de tror siden de har erfaring med hva som blirfor varmt og kaldt... Det er jo ikke så enkelt å gi et presist svar, for det kommer johelt an på hvor du borog temperatur. I vår barnehage sover ungene ute i vogn,og på de sureste sommerdagene er posene gode å finne, ellers klarer deseg stort sett grit med dyne om sommeren, evt et pledd når det er skikkelig varmt.På de varmeste dagene sover ungene kun i bleie og med et pledd over seg(og selvsagt med myggnett rundt vogna siden de sover ute, påen skyggefull flekk) På sommeren bruker ikke barna lue i vogna, men ute i lek kan det være kjekt å ha. , så jeg ville vel egentliggått til innkjøp både av ei tynn lue(til litt kjørligere dager, feks medregn og vind) og solhatt tilriktig varme dager... barnehodene til de små har jo ikke så tykt hår og de blir fort solbrente uten beskyttelse...

Men jeg anbefaler deg først og fremst å spørre barnehagepersonalet om råd

Gjest det ordner seg alltid greit når barnehagen får bestemme
Skrevet

Sørnorge blir jo god og varm om sommeren så her holder det med tynn genser og tynn bukse med teppe over og myggnett er et must!!

Vår og høst legges ungene i inneklær nedi voksiposene og begynner de å svette så slutter vi med posene. Dette blir gjerne styrt av barnehagene som ser ungene an. Noen barn er mer frøsne enn andre barn så det justeres underveis og i følge med temperaturen ute.

Ha både pose og teppe tilgjengelig så er du sikker på at barnehagen ordner opp.

Luer har de sjelden på når de ligger nedi en vogn som er lun. Kun vinter brukes luene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...