Gå til innhold

Påskeaktiviteter for oss som er hjemme!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan vi finne på i påsken, alle skal jo bort og er så redd barna vil kjede seg!

Noen gode tips til oss, vi bor i Oslo/Akershus og barna er 10 og 12.

Gjest høstløv
Skrevet

Egentlig er det bare 30% av den norske befolkning som reiser på påskeferie, så det er alltids noen hjemme.

Gjest firepile
Skrevet

Egentlig er det bare 30% av den norske befolkning som reiser på påskeferie, så det er alltids noen hjemme.

Så mange? Trodde det bare var 14-15%.

Gjest høstløv
Skrevet

Så mange? Trodde det bare var 14-15%.

Kanskje du har rett, jeg husker egentlig ikke tallet så nøye. Men den største delen av befolkningen her hjemme i påsken, selv om man skulle tro noe annet.

For påskeferieturistene skryter noe så veldig av hvor fint de har hatt det i snø og is og kulde, mens vi andre har nytt vårsolen og snøsmeltingen med en kaffekopp på terrassen.

Gjest @krøll
Skrevet

Vi skal være hjemme, og jeg skal beskjære epletrær, mens mannen min skal lese til eksamen.

Finn frem syklene og ta en sykkeltur i vårsola, finn en fin plass i skogen og grill pølser på bål.

På kveldstid - familiekryssord. Trenger ikke være på hytta for å drive med det. Ludo. kortspill, yatzy ......

Deilige late dager på verandaen, med kaffekopp og smultring og være kvitt bråkebøtta av en nabo.

Skrevet

Man har da godt av å kjede seg litt :-) Kan du ikke bare spørre barna da, om det er noe spesielt de gjerne vil gjøre? Uansett er de jo to, og så nær i alder, de må da også kunne finne på noe sammen uten å være avhengig av deg?

Jeg synes det er masse man kan finne på jeg...spille brett-spill/ play-station, gå/kjøre tur, se film/gå på kino, lese, spille fotball, sitte ute i sol-veggen og prate over en kopp kakao...og man kan til og med tillate seg å bare kjede seg litt :-) Deilig synes jeg, det er så mye mas og jag ellers i hverdagen.

Jeg føler ihvertfall aldri at det er mitt ansvar om barna kjeder seg. Om de en skjelden gang sier at de kjeder seg sier jeg bare -Så finn på noe da. Og da gjør de det.

Skrevet

Man leser bøker i påsken, bare avbrutt med å se påskekrimmen:-)

Skrevet

I nabolaget her tror jeg det er 90% av barnefamilene som reiser vekk. Deter utrolig stille rundt her og alle kompisene til junior har reist.

punky brewster
Skrevet

Vi skal og være hjemme og jeg gleder meg til det, vi bor slik til at vi har slalomløype og terreng til å gå på langrenn på fjellet rett utenfor døra. Ellers så har vi vært på biblioteket og lånt filmer og lydbøker fra diverse radioteater på nrk, det er spennende å høre på med alle lydeffekter:)

Vi er forresten en voksen og ett barn på elleve. Ellers så har vi måkket verandaen i dag, slik at vi er forberedt på verandakos om det blir vær til det.

Om vi skulle finne på å kjede oss, noe jeg ikke trur vi blir å gjøre så kan vi jo dra på bowling, kino, badeland.

Ellers så er det jo kjekt med diverse brettspill. Forresten på de kanter du bor er det sikkert masse aktiviteter som foregår om du bare googler litt rundt på nettet.

Lykke til:)

Skrevet

Jobbe i hagen, montere sammen trampolinen. ha påskeverksted, spille spill. Og selvsagt lese bok sammen! Nå er det "Ole Aleksander" det går i. Ungene storkoser seg under høytlesningen. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...