Gå til innhold

Muskler/fett ved trening

Anbefalte innlegg

Gjest spensten
Skrevet

Jeg er kvinne, 31 år som begynte å trene for ca en måned siden. Jeg gikk da fra stillesittende jobb og sofa og TV-tilværelse, til variert fysisk aktivitet 3-4 ganger per uke. Jeg har derimot begynt ikke altfor hardt, slik at jeg ikke skal slite meg ut. En typisk ute består av en økt med svømming (30 min), en annen dag med styrketrening på treningsstudio, en dag med 1 times rask gange, samt en halvtime på tredemølle.

Dette er hovedsakelig for å bedre kondisjonen, men jeg hadde selvfølgelig håpet på at vekta skulle gå ned, da jeg er litt overvektig. Men den har ikke forandret seg denne måneden. Jeg har også kuttet mye ned på sukker i kostholdet. Hvorfor er det slik, noen som har en idè? Må jeg trene hardere for å gå ned i vekt i tillegg?

Skrevet

Jeg forutsetter at du spiser normalt til litt i overkant av det du trenger av kalorier til vanlig så det er ikke sikkert det hjelper bare å kutte ned på sukkeret i maten. Treningen høres fin ut, øk på etterhvert om du føler at du har energi til det.

Når det gjelder maten er det grønt, grovt, ofte og lite som er tingen. :o)

Gjest ViViola
Skrevet

Så lenge treningen din er slik at du blir anpusten, så er det bra. :-)

Hva kosten angår, så anbefaler jeg deg å spise noe magert hver 2.-3. time. Da får du opp forbrenninga, hvilket vil hjelpe på mye.

La frokosten bestå av ei skive med magert pålegg, spis så en yoghurt eller en frukt etter et par timer, lunsj som frokosten, så yoghurt/frukt igjen etter et par timer, så et knekkebrød med magert pålegg, så middag - mager, selvfølgelig :-) - og så frukt/yoghurt igjen før kveldsmat som et knekkebrød.

Les bak på matvarene du skal spise. Av pålegg er f.eks. skinke magert, såvidt 100 kalorier pr. 100 gram. Yoghurt: velg 0,0% yoplait, de inneholder snaut 60 kalorier pr. beger.

Lykke til!

PS. Øk treningsmengden litt smått om senn, og ikke glem intensiteten. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...